راهپیمایی اربعین زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی(عج) است
کد خبر: 3850631
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۶

راهپیمایی اربعین زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی(عج) است

گروه معارف _ عضو هیئت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه اصفهان گفت: راهپیمایی اربعین، نشانه‌ وحدت، همدلی و همراهی نسبت به امام حسین(ع) است و این اتفاق نوید این را می‌دهد که کربلای امام حسین(ع) مقدمه ظهور امام زمان(عج) است.

راهپیمایی اربعین زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی (ع) استمحسن نصری، عضو هیئت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه اصفهان، در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، اظهار کرد: جهان اسلام و جهان بشریت باید اباعبدالله (ع) را الگوی سبک زندگی سعادتمند در زندگی دنیوی و سعادت اخروی انتخاب کند.

وی ادامه داد: بشریت امروز هم در عرصه خودسازی، هم در روابط اجتماعی و هم در عرصه تمدن‌سازی، به الگویی برای چگونه زندگی کردن نیاز دارد که این الگو امام حسین(ع) است. شیاطین امروز دنیا به دنبال این هستند که با تفرقه و اختلاف‌، ملت‌های مسلمان را از هم جدا کرده و وحدت جهان اسلام را از بین ببرند. اگر مسلمانان متحد شوند، دشمنان در هیچ عرصه‌ای موفق نخواهند شد و نخواهند توانست سلطه خود را بر جهان اسلام تداوم ببخشند.

این عضو هیئت علمی گروه معارف دانشگاه اصفهان با اشاره به راهپیمایی اربعین افزود: راهپیمایی اربعین، نشانه‌ با وحدت، همدلی و همراهی نسبت به امام حسین (ع) است و به همین دلیل نه تنها از کشور عراق، بلکه جمعیتی میلیونی از ایران و هزاران نفر از دیگر کشورهای منطقه و حتی از کشورهای اروپایی و آفریقایی و با هر دینی، برای زیارت اباعبدالله (ع) به کشور عراق سفر می‌کنند و این اتفاق نوید این را می‌دهد که کربلای امام حسین (ع) مقدمه ظهور امام زمان (ع) است.

نصری خاطرنشان کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب «اگر ما همه عاشورایی شویم زمینه ظهور ولی مطلق فراهم می‌شود». عاشورایی شدن ملل مختلف، امروزه در راهپیمایی اربعین با خدمت خالصانه‌ای که افرادی نسبت به زوار امام حسین (ع) انجام می‌دهند، نشان دهنده وحدت جهان اسلام و آزادگان جهان است و از طرفی هراس و وحشت بزرگی را در دل استکبار جهانی ایجاد می‌کند، چراکه همین عاشورای امام حسین (ع) با وحدت جهان اسلام و رواج الگوی حسینی، بشریت را نجات داده و زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی (ع) می‌شود.

وی گفت: زوار امام حسین باید پدر این راهپیمایی معرفت خود را افزایش دهند، همانگونه که در دعاها برای زیارت ائمه (ع) آمده است: «عارفً به حقک». از طرف دیگر گروه‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد نیز باید حکت بزرگی انجام دهند تا هدف این زیارت مهم و همایش مییونی جهان اسلام تفهیم شود.

نصری تصریح کرد: دولت‌های اسلامی از جمله نظام جمهوری اسلامی باید تلاش کند مشکلات مردم برای شرکت در این حرکت بزرگ کمتر شده و امکانات بیشتری در اختیار زوار امام حسین (ع) قرار داده شود و با حکومت‌های مسلمان منطقه همکاری بیشتری داشته باشند و از کمک آنها نیز بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: دشمنان و شیاطین همواره تلاش می‌کنند که شور این حرکت، عشق به امام حسین (ع) و اهمیت این راهپیمایی و تجمع میلیونی را از طریق ایجاد شبهه و اشکالات بی‌منطق و متشنج کردن افکار عمومی از بین ببرند. اثر حماسه عظیم راهپیمایی اربعین باید ادامه پیدا کرده و در طول سال اثر خود را بر زندگی مردم و روابط اجتماعی میان آنها نیز نشان دهد.

این عضو هیئت علمی گروه معارف دانشگاه اصفهان تاکید کرد: باید مراقب باشیم خدای ناکرده جریان‌ها و افکاری در داخل و خارج از کشور با جنگ رسانه‌ای و تبلیغات‌شان کاری نکنند که هدف این راهپیمایی به یک زیارت ظاهری محدود شود، زیرا دشمنان ما در تلاش هستند معنا و مفهوم این راهپیمایی را از بین ببرند و ما باید مراقب باشیم تا در دام دشمن نیفتیم.

انتهای پیام
captcha