معرفی جلسات «تدبر در کلام وحی» در منازل شهرک شهید محلاتی
کد خبر: 3858840
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۹

معرفی جلسات «تدبر در کلام وحی» در منازل شهرک شهید محلاتی

گروه جلسات و محافل ــ جلسات خانگی شهرک شهید محلاتی تهران در زمینه آموزش مفاهیم و تدبر در قرآن، موفق به جذب جوانان بسیاری شده است.

چگونگی فراگیری جلسات خانگی شهرک شهید محلاتی در مناطقیک‌سالی است که یکی از جوانان علاقه‌مند به عرصه فعالیت‌های قرآنی و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد معماری، موفق به راه‌اندازی جلسه تدبر در قرآن با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علی صبوحی، مؤسس مؤسسه تدبر در کلام وحی، در شهرک شهید محلاتی تهران شده است. خبرنگار ایکنا با مهدی ملکی، مسئول دوره تدبر در قرآن شهرک شهید محلاتی گفت‌وگویی داشته که در ادامه می‌خوانید؛

ایکنا ــ درباره علت تشکیل جلسات تدبر در قرآن و علاقه‌مندی به این موضوع بگویید.

همیشه تشنه فراگیری تفسیر قرآن بودم. به همین دلیل در جلسات «تدبر در کلام وحی» که در محل کارم، دانشگاه شهید بهشتی، ویژه پرسنل و کارکنان این دانشگاه برپا می‌شد، حضور یافتم. پس از پایان دوره، بنا به اشتیاق و فراگیری مطالب عمیق‌تر، با مشورت استاد صبوحی، تصمیم بر این شد که این جلسات را در محل سکونتم در شهرک شهید محلاتی در قالب جلسات خانگی ادامه دهیم.

در منطقه مسکونی شهرک شهید محلاتی، خانواده‌های شاهد و متدین سکونت دارند که برگزاری جلسات قرآن برای آنان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، بنابر این براساس نیاز این منطقه و موافقت حجت‌الاسلام صبوحی، تصمیم گرفته شد تا جلسات آشنایی با تدبر در کلام وحی به صورت سلسله جلسات در یکی از منازل مسکونی شهرک برگزار شود.

نخستین جلسه آموزش تدبر در قرآن با موافقت خانواده شهید حسین مشهدی علی‌یساول برپا شد که همکاری بسیار خوبی از سوی خانواده شهید برای برگزاری هفتگی این دوره‌ها صورت گرفت. به منظور یادگیری و فهم دقیق‌تر عموم شرکت‌کنندگان، مدرس این دوره، مقدماتی از معارف تدبر در قرآن را ارائه کرد. سرآغاز جلسات آموزش تدبر در قرآن در قالب سه جلسه دوره مقدماتی در ماه شعبان امسال بود. بنا بر ظرفیت جلسات خانگی، شرکت‌کنندگان پس از گذراندن دوره مقدماتی، تدبر سوره‌های القارعه و سپس فجر را فرا گرفتند.

ایکنا ــ از چگونگی توسعه جلسات خانگی و برگزاری آن در مساجد، بگویید.

در ابتدا، جلسات خانگی آموزش تدبر در قرآن با حضور بیش از 60 نفر برپا شد. با استقبال هر چه بیشتر عموم اهالی شهرک شهید محلاتی، تبلیغات سراسری در محله آغاز و با نصب پوستر و بنرهای اطلاع‌رسانی، تعداد شرکت‌کنندگان روز به روز اضافه شد تا جایی که فضای بزرگتری نیاز بود. طی رایزنی‌هایی که با مسئولان مسجد جامع پیامبر اعظم(ص) شهرک شهید محلاتی، صورت گرفت، تالار بعثت این مسجد در اختیار جلسات قرار داده شد و اینگونه دروس تدبر در قرآن در سطوح بالاتر تدریس شد. بنابر این سرآغاز آموزش تخصصی تدبر در کلام وحی، پس از ماه مبارک رمضان در تاریخ پنجم تیرماه سال جاری بود.

ایکنا ــ درباره جزئیات برپایی دوره آموزش تدبر در قرآن کلام وحی توضیح دهید.

پس از گسترش جلسات خانگی و نیاز به فضای آموزشی بزرگتر، جلسات تخصصی در سطوح بالاتر تدبر در قرآن به صورت ترمیک برای شرکت‌کنندگان در دو ترم آموزشی برنامه‌ریزی شد. بنا بر برنامه‌ریزی که برای ارائه سرفصل‌های آموزشی در ترم جدید انجام شد، دوره در 16 جلسه دوساعته در روزهای چهارشنبه پس از نماز مغرب و عشاء همچنان برگزار می‌شود. جلسات تخصصی آموزش تدبر در کلام وحی از تاریخ 22 آبان‌ماه آغاز و تا 21 اسفندماه ادامه خواهد داشت. پس از پایان دوره، شرکت‌کنندگان در آزمون شرکت کرده و پس از دریافت حد نصاب نمره، مدرک معتبر از سوی مؤسسه تدبر در کلام وحی اعطا می‌شود.

 در ترم نخست تدبر در کلام وحی، سطح یک آموزش داده شد و پس از فراگیری، شرکت‌کنندگان، ترم دوم را با فراگیری سطح دو تدبر آغاز کردند. تعداد شرکت‌کنندگان در ترم گذشته 270 نفر به صورت حضوری و 30 نفر غیر حضوری بود.

در دوره‌های حضوری آموزش تدبر در قرآن، شرکت‌کنندگان دروس را در کلاس فرا گرفته و پرسش و پاسخ انجام می‌شود، اما در دوره غیر حضوری، آموزش‌های حضوری با کیفیت بسیار بالا ضبط و در کانال خصوصی پیام‌رسان ایرانی «بله» بارگذاری می‌شود و افرادی که علاقه‌مند هستند، اما به دلایلی نمی‌توانند در کلاس حضور داشته باشند، با دانلود جلسه می‌توانند از محتوای جلسات بهره‌مند شوند.

ایکنا ــ آیا قصد دارید که این جلسات را ادامه دهید؟

با توجه به استقبال بسیار زیاد علاقه‌مندان از این دوره، شاهد حضور شرکت‌کنندگان از مناطق یک و نواحی منطقه چهار تهران هستیم، بنابر این انگیزه‌ای ایجاد شد که برنامه‌ریزی سطوح پیشرفته این دوره‌ها را با حضور استاد صبوحی در آینده داشته باشیم.

همچنین در نظر گرفته شده است که در این جلسات از خادمیاران در برگزاری جلسات بهره‌مند شده و برنامه‌های ویژه‌ای همراه با ارائه دروس به منظور جذابیت بیشتر و پرمحتوا شدن جلسات ایجاد شود. امیدواریم تشکیل این جلسات، انگیزه‌ای برای دیگر جوانان باشد که بتوانند با گام برداشتن در عرصه قرآنی، در تربیت نسل قرآنی مشارکت کنند.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت نام در این دوره به نشانی بلوار ارتش، شهرک شهید محلاتی، بلوار شاهد، میدان بسیج، خیابان توحید اول، بعد از میدان کوثر، مؤسسه تدبر در کلام وحی شعبه تهران مراجعه و یا با شماره 09203212699 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام
captcha