کتاب «امام علی(ع)؛ جانشین رسول الله(ص)» منتشر شد
کد خبر: 3860188
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶
به همت دانشیار جامعةالمصطفی(ص) العالمیة:

کتاب «امام علی(ع)؛ جانشین رسول الله(ص)» منتشر شد

گروه حوزه‌های علمیه - کتاب ارزشمند «امام علی(ع) جانشین رسول‌الله(ص)» به قلم حجت الاسلام حسین عبدالمحمدی، دانشیار جامعةالمصطفی(ص) به زیور طبع آراسته و به تازگی از سوی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی روانه بازار نشر شده است.

به گزارش ایکنا، پس از کتاب «جانشینی حضرت محمد (ص)» اثر «ویلفرد مادلونگ»، خاورپژوه آلمانی، است که در سال ۱۳۸۶ به همت بنیاد پژوهش‌های اسلامی ترجمه و چاپ شده است، کتاب «امام علی (ع) جانشین رسول الله(ص)» نقدی بر این اثر به شمار می‌رود.

این اثر اخیر را حسین عبدالمحمدی، دانشیار جامعةالمصطفی(ص) و اسدالله رحیمی به رشته تحریر درآورده‌اند. این کتاب با نقل قول مستقیم از ویلفرد مادلونگ، نویسنده کتاب «جانشینی حضرت محمد (ص)» و بررسی نوشتار وی به شیوه جدال احسن نوشته شده است.

نوشتار حاضر در شش بخش و ۲۶۵ صفحه، مطابق با کتاب جانشینی حضرت محمد(ص) تنظیم شده و سیر حوادث را پس رسول خدا (ص)، به تفکیک عصر هر یک از خلفا واکاویده است.

مطالعه تاریخ اسلام آن هم اگر تنها با تکیه بر منابع اهل سنت باشد، مولّد شبهات بسیاری در ذهن دین‌پژوهان خواهد بود که منتج به استدلال‌های نامعتبر می‎شود؛ از این رو، وجود نقد‌های جامع و منصفانه مانند کتاب «امام علی(ع)؛ جانشین رسول‌الله(ص)» ضروری به نظر می‌رسد.

یادآور می‌شود، بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با ترجمه آثار فاخر دین‌پژوهان شهیر سعی در گفتمان‌سازی آموزه‌های اسلامی دارد و کتاب مذکور گامی دیگر در این مسیر مبارک است.

انتهای پیام
captcha