حفظ قرآن را چگونه شروع کنیم / شیرین‌ترین روش حفظ قرآن + فیلم
کد خبر: 3891409
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۴

حفظ قرآن را چگونه شروع کنیم / شیرین‌ترین روش حفظ قرآن + فیلم

یکی از حافظان کل قرآن کریم ضمن بیان روش‌های حفظ قرآن به معرفی یکی از این روش‌ها پرداخته که پایدارترین و شیرین‌ترین روش نیز معرفی شده و در ادامه به سوال چگونه حفظ قرآن کریم را شروع کنیم نیز پاسخ داده است.

حفظ قرآن را چگونه شروع کنیم / شیرین‌ترین روش حفظ قرآن + فیلم

به گزارش ایکنا؛ محمدمهدی بحرالعلوم، حافظ بین‌المللی قرآن کریم‌ که طی هفته‌های گذشته اقدام به راه‌اندازی‌ کلاس آموزش قرآن کریم در بستر فضای مجازی کرده بود، در جدیدترین آموزش خود چگونگی آغاز حفظ قرآن کریم را برای مخاطبان خود تشریح کرده است. مشروح این آموزش که در قالب یک‌ کلیپ ویدیویی کوتاه بیان شده به شرح زیر است:
عرض سلام و احترام خدمت مخاطبان محترم دارم، در ادامه آموزش‌های مربوط به حفظ قرآن کریم به یک‌‌ مرحله کاربردی و سوال کاربردی می‌رسیم که آن هم چگونگی حفظ قرآن کریم است. این سوال در مواجهه با اساتید قرآن بسیار پرسیده می‌شود. چگونگی حفظ قرآن دو پاسخ دارد که یکی مختصر و دیگری مفصل است. در این بخش به پاسخ مختصر چگونگی حفظ قرآن کریم خواهیم پرداخت.
اگر‌ از استاد مرحوم سیدمهدی فاطمیان پرسیده می‌شد حفظ قرآن‌ چگونه است و چگونه قرآن حفظ کنیم، می‌فرمودند که بخوانید تا حفظ شوید. قرآن را باید آن‌قدر خواند تا حفظ شویم. خود قرآن نیز می‌فرماید «فاقرءوا ما تیسر من القرآن» یعنی هرچقدر برای شما میسر است، قرآن بخوانید.
کسی که مکرر و با توجه قرآن می‌خواند، ناگزیر آن را حفظ خواهد کرد، مانند بسیاری از ادعیه یا متون دیگر که به هر دلیلی و با تکرار حفظ کرده‌ایم. اگر ما قطعاتی از دعای کمیل، دعای عهد و امثال آن را حفظ هستیم، به خاطر این خواندن با توجه است. شاید برخی از سوره‌های قرآن که ما یا بزرگترها حفظ کرده باشیم، یکی از معروف‌ترین آیاتی که بسیاری از ما به همین روش حفظ کرده‌ایم، آیه الکرسی است.
بسیاری از ما نمی‌دانیم چه زمانی یا چگونه سوره مبارکه حمد را حفظ کرده‌ایم. این سوره را هم از این روش حفظ شده‌ایم. این روش اصیل‌ترین، پایدارترین، شیرین‌ترین و اتفاقا بدون تکلف‌ترین روش حفظ قرآن‌کریم است، چرا که در آن هیچ فشاری به حافظ وارد نمی‌شود. توصیه من به برخی از افراد که ممکن است در امر حفظ قرآن مبتدی باشند، این است که این روش را به خصوص در مورد سوره‌های کوچک‌تر مانند سوره‌های جزء ۳۰ تمرین کنند.
بنابراین اولین و مختصرترین پاسخ به اینکه قرآن را چگونه حفظ کنیم، این است که قرآن را مکرر بخوانیم تا حفظ شویم. این سوال یک پاسخ مفصل نیز دارد که در آموزش‌های آینده گفته خواهد شد.
یادآور می‌شود، کانال‌های آموزشی محمدمهدی بحرالعلوم با عنون «ذکر ۱۱۴» در بسترهای مختلف قابل دسترس است. در واتساپ با جستجوی https://chat.whatsapp.com/IRV۴kC۷CRrhLL۰۰UZdk۴bJ قابل دسترسی است. همچنین در روبیکا https://rubika.ir/zekr__۱۱۴، در تلگرام zekr_quran۱۱۴@ و در اینستاگرام نیز به آدرس zekr_quran قابل دسترسی است.

انتهای پیام
captcha