ایجاد حجاب نادیدنی میان مؤمنان و افراد بی‌ایمان در اثر قرائت قرآن
کد خبر: 3894700
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸

ایجاد حجاب نادیدنی میان مؤمنان و افراد بی‌ایمان در اثر قرائت قرآن

به اعتقاد حجت‌الاسلام قاسمیان وقتی انسان قرآن می‌خواند، خدا فواصلی بین او و غیرمؤمنان تعریف می‌کند که خود شخص متوجه این فاصله‌ها نمی‌شود؛ چرا که با عده‌ای پیوند می‌خورد و از عده‌ای دور می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ کانال تلگرامی حجت‌الاسلام قاسمیان هر روز یک توصیه اخلاقی مرتبط با ماه مبارک رمضان را منتشر می‌کند. دومین توصیه درباره قرائت قرآن است که متن آن در ادامه می‌آید؛

«وقتی انسان قرآن می‌خواند، خدا فواصلی بین او و غیرمؤمنان تعریف می‌کند که خود شخص متوجه این فاصله‌ها نمی‌شود؛ که چرا دارد با عده‌ای پیوند می‌خورد و از عده‌ای دور می‌شود.

شما تجربه کنید و قرائت قرآن را چه در ماه مبارک چه در غیر آن، به صورت مداوم در برنامه خود بگذارید. خودتان می‌بینید پایتان از جمع‌های نامطلوبی دور می‌شود و با آدم‌هایی آشنا می‌شوید که خودتان آن‌ها را انتخاب نکرده بودید. جوری که ـ به تعبیر اشتباه ـ تعبیر به شانس می‌کنید! در حالیکه این سنت قطعی الهی است که پشت آن، قرائت قرآن شماست.

این حجاب را خدا «حجاب ندیدنی» معرفی می‌کند. «وَإِذَا قَرَأْتَ الْقُرْآنَ جَعَلْنَا بَيْنَكَ وَبَيْنَ الَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ بِالْآخِرَةِ حِجَابًا مَّسْتُورًا» وقتی قرآن می‌خوانی بین تو و کسانی که به آخرت ایمان ندارند حجابی نادیدنی ایجاد می‌کنیم.

بهترین وقت و به قول کاسب‌ها سرچراغ این موضوع هم ماه رمضان است. خیلی‌ها هم هستند که در ماه مبارک رمضان عذر دارند و نمی‌توانند روزه بگیرند. قرآن که می‌توانند بخوانند. قرائتی که همراه تدبر و تأمل باشد بسیار ارزشمند است، ولی قرائت قرآن ـ خصوصاً در این ماه ـ حتی اگر تدبر کمی هم در آن باشد بدون خاصیت نیست.»

انتهای پیام
captcha