خیزش مردمی در آمریکا فرصتی برای افشای حقوق بشر آمریکایی است
کد خبر: 3904214
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷

خیزش مردمی در آمریکا فرصتی برای افشای حقوق بشر آمریکایی است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به خیزش اعتراضات مردمی به دلیل کشته شدن یک سیاه پوست به دست پلیس آمریکایی، گفت: برخورد پلیس آمریکا در مقابل فریادهای عدالت خواهانه مردم معترض، فرصت گرانسنگی برای افشای حقوق بشر آمریکایی علیه ملت هاست.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان امروز، 21 خردادماه در نشست هماهنگی ستاد بزرگداشت «هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی» که در سالن اجتماعات این شورا برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در آغازین سال های عمر خود موانع و مشکلات بزرگی را از پیش رو برداشت، گفت: این چالش‌ها یکی پس از دیگری در سایه الطاف الهی و هدایت پیامبرگونه امام خمینی(ره) و پشتیبانی جانانه مردم از ولایت حل شد.

وی شهادت مظلومانه آیت الله دکتر سید محمد بهشتی و 72 کبوتر خونین بال را در هفتم تیرماه سال 1360 یکی از حوادث تلخ تاریخ انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: حادثه تروریستی هفتم تیر نتیجه ائتلاف و پیوند نامبارک لیبرالیسم نقابدار و نفاق داخلی و استکبار جهانی بود. این حادثه اگرچه خسارات فراوانی را برای ایران اسلامی به بار آورد و شهادت جمع زیادی از نخبگان را در برداشت، اما موجب تکوین و تداوم انقلاب اسلامی شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به مظلومیت شهید آیت الله بهشتی در دوره حیات، اظهار کرد: معمار کبیر انقلاب اسلامی از این شهید بزرگوار تعبیر به «یک ملت» کرده و شهادت ایشان را در مقابل مظلومیت او ناچیز دانسته است؛ امروز نیز جامعه نیازمند اندیشمندانی همچون آیت الله بهشتی است تا عالمانه و شجاعانه وارد چالش های فقهی شوند و شبهات نظری مردم به ویژه جوانان را با استدلال های عمیق و قوی پاسخ دهند و به تنویر افکار عمومی بپردازند.

حجت الاسلام اشجری با اشاره به دیدار جمعی از خانواده های شهدای حادثه هفتم تیر با رهبر معظم انقلاب اسلامی در تیرماه سال 1394، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار حوادث تاریخی رخ داده در بازه زمانی ششم لغایت دوازدهم تیرماه را برشمردند و پیشنهاد نامگذاری این هفته تحت عنوان «هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی» را دادند.

وی سوءقصد نافرجام به مقام معظم رهبری در مسجد ابوذر تهران در ششم تیرماه سال 1360، به شهادت رساندن آیت الله بهشتی و 72 تن از یاران ایشان با بمب گذاری دفتر حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیرماه سال 1360، بمباران شیمیایی سردشت توسط هواپیماهای جنگلی رژیم بعث عراق و شهادت 110 نفر و مجروح شدن هشت هزار نفر در هشتم تیرماه سال 1366، به شهادت رساندن سید محمد کچویی، رئیس وقت زندان اوین در هشتم تیرماه سال 1360، به شهادت رساندن آیت الله صدوقی، امام جمعه یزد در 11 تیرماه سال 1361 و شلیک موشک به هواپیمای مسافربری ایرباس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی توسط ناو آمریکایی و به شهادت رساندن 290 مسافر و خدمه این هواپیما در 12 تیرماه سال 1367 را از جمله حوادث ناگوار هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی برشمرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از تشکیل ستاد بزرگداشت هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در استان خبر داد و اضافه کرد: مهمترین هدف این ستاد تبیین مبانی انقلاب اسلامی در دو محور دشمن شناسی و استکبارستیزی است.

حجت الاسلام اشجری با تاکید بر لزوم تبیین ابعاد اقتدار نظام اسلامی در مواجهه با چالش ها و تهدیدات، عنوان کرد: تقویت روحیه ظلم ستیزی و دفاع از حقوق مظلومان و مستضعفان در سراسر جهان، تبیین ابعاد نفوذ و نفاق و ترویج شئون حقوق بشر راستین مبتنی بر موازین الهی و اسلامی، تعمیق درک و شناخت مردم در زمینه اقدامات و سیاست های خصمانه آمریکا علیه انقلاب اسلامی و بازخوانی جنایات و افشای اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا در ایران از دیگر اهداف مهم ستاد مذکور است.

وی با اشاره به حوادث اخیر رخ داده در بسیاری از ایالات آمریکا و خیزش اعتراضات مردمی به دلیل کشته شدن یک سیاه پوست به دست پلیس آمریکایی، ادامه داد: جمله «نمی توانم نفس بکشم» آن سیاه پوست آمریکایی، اکنون تبدیل به هشتگ عدالت طلبی و آزادی خواهی در شبکه های اجتماعی جهان شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی سالجاری را متفاوت  از سال های گذشته دانست و متذکر شد: برخورد پلیس آمریکا در مقابل فریادهای عدالت خواهانه مردم معترض، فرصت گرانسنگی برای افشای حقوق بشر آمریکایی علیه ملت هاست.

حجت الاسلام اشجری با بیان اینکه امروز صدای فروپاشی هیمنه پوشالی آمریکا به گوش می رسد، اظهار کرد: کشوری که خود را قدرت اول جهان و داعیه دار حقوق بشر می‌داند اکنون در مواجهه با ویروس منحوس کرونا تلفات زیادی را متحمل شده و می شود، اما نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با همه تحریم های ظالمانه و ناجوانمردانه، محکم و با صلابت در مقابل این بیماری ایستاده و کادر درمانش از سلامت مردم جانانه دفاع می کند.

وی تقدیم شهدای والامقام در راه اسلام و انقلاب را یکی از افتخارات مردم ولایی گیلان دانست و افزود: شهیدان «حسن عضدی»، «سیف الله عبدالکریمی»، «محمدصادق اسلامی» و «جواد سرافراز» چهار شهید گیلانی حادثه هفتم تیر هستند که باید در راستای معرفی و تبیین شخصیت و سیره این بزرگواران تلاش کنیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به محدودیت های کرونایی سالجاری درخصوص برگزاری مناسبت های ملی و مذهبی، یادآور شد: با توجه به اعلام شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مبنی بر اقامه نماز جمعه در شهرهای سفید و زرد، مراسم استانی بزرگداشت آیت الله بهشتی و شهدای هفتم تیر قبل از خطبه های نماز جمعه 6 تیرماه شهر رشت در مصلی امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام اشجری با بیان اینکه استان گیلان 104 شهید ترور دارد، تصریح کرد: باید از ظرفیت هفته بازخوانی و افشانی حقوق بشر آمریکایی برای بزرگداشت شهدای ترور به ویژه چهار شهید گیلانی حادثه هفتم تیر بهره بگیریم. صدا و سیما، تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، سپاه، دبیرخانه امور مساجد و... نیز با استفاده از ظرفیت فضای مجازی به تبیین و افشای چهره کریه استکبار جهانی برای مردم بپردازند.

انتهای پیام
captcha