حقوق بشر آمریکایی؛ بازی سیاسی برای تأمین منافع دولت‌های غربی
کد خبر: 3907113
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱

حقوق بشر آمریکایی؛ بازی سیاسی برای تأمین منافع دولت‌های غربی

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: حقوق بشر آمریکایی، یک بازی سیاسی جهت تأمین منافع دولت‌های غربی و صهیونیستی است.

حقوق بشر آمریکایی؛ بازی سیاسی درجهت تأمین منافع دولت‌های غربیبه گزارش ایکنا از همدان حجت‌الاسلام حبیب‌الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان همدان، شنبه ۷ تیرماه در مراسم بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی اظهار کرد: حقوق بشر آمریکایی از دو منظر « حقوقی» و «سیاسی» قابل بحث و بررسی است.
نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه بسیاری از مردم و دولت‌ها با مکاتب حقوقی آشنا هستند، افزود: این نظام حقوقی که نوشته شده برای بسیاری از کشورها است مبتنی بر مکاتب حقوق طبیعی یا پوزيتيويستی است.
وی با اشاره به اینکه اسلام با نظام حقوقی عنوان شده در برخی تعاریف و مفاهیم تعارض دارد، اضافه کرد: سرمنشا حقوق و پایگاه‌های حق یا نظام حقوقی در منظر اسلام به شریعت، قرآن و سرچشمه همه حقوق یعنی خداوند باز می‌گردد.
شعبانی با اشاره به اینکه حقوق طبیعی در نظام غرب با نظام اسلام متقاوت است، عنوان کرد: اسلام با نظام حقوق طبیعی که شامل حق حیات، حاکمیت و آزادی برای همگان است موافق است اما با جهان بینی غرب در خصوص این نظام که تنها منافع دولت مردان مطرح است سازگار نیست.
امام جمعه همدان ادامه داد: در نگاه سیاسی به نظام حقوق بشر آمریکایی می‌توان دریافت که این نظام تنها تأمین کننده منافع دولت‌های غربی و صهیونیستی است که این مهم را می‌توان در نقض حقوق بشر در یمن، لبنان، افغانستان، مخالفت با سیاه پوستان یا نژاد پرستی ... مشاهده کرد.
وی ابراز کرد: اگر آمریکا مدعی حقوق بشر و نظام حقوق طبیعی است چرا حیات و آزادی مردم یمن، لبنان و حتی سیاه پوستان را از آنها سلب کرده است، چرا حاکمیت مردم افغانستان را از آنها گرفته است و هزاران نفر را در کشور‌های مختلف بی رحمانه قتل عام می‌کند!
شعبانی ادامه داد: چرا هرجا فساد، جنگ و درگیری است یک پای آن به آمریکا بازمی گردد! حدود 150 جنایت بزرگ در سراسر دنیا علیه آزادی، حیات و حاکمیت مردم رخ داده است که عامل اصلی آن آمریکا بوده است.

دعوای ایران و آمریکا دعوای ایدئولوژیک است
وی گفت: حقوق بشر آمریکایی، یک بازی سیاسی جهت تأمین منافع دولت‌های غربی است، حال آیا می‌شود با چنین کشوری مذاکره نمود!! آنها نظام حقوقی خود را که نوشته و مبتنی بر مبانی فکری و حقوقی خودشان است ملتزم نیستند حال چگونه به تعهدات خود در برابر کشورهای دیگر پایبند خواهند بود.
نماینده ولی فقیه در استان افزود: اسلام همواره از حقوق انسانی و ظلم ستیزی حتی در کشوری مستکبر نیز دفاع می‌‌کند اما هیچ گاه با چنین کشوری به مذاکره نخواهد نشست.
وی با اشاره به اینکه مشکل آمریکا با ایران در مسئله انرژی هسته‌ای و موشک و مسائل حقوق بشر نیست ابراز کرد: دعوای ایران و آمریکا دعوای فکری است، مشکل آمریکا حقوق بشر نیست چرا که این کشور اعتقادی به حقوق انسانی ندارد.
شعبانی گفت: آمریکا زمانی با ایران به راه حل خواهد رسید که ایران به هر کار ناشایست آمریکا لبخند زده و آن را بپذیرد، لذا تا زمانی که ایران و آمریکا در خصوص نظام حقوق طبیعی و حقوق سیاسی به یک نتیجه واحد نرسند امکان توافق وجود نخواهد داشت.
وی ادامه داد: از آنجا که ایران بر اساس نظام قرآن و اسلام پیش رفته و همواره در مسیر حق بوده است بنابراین این ایالات متحده آمریکا و هم پیمانانش است که باید منطبق بر اصول فکری و حقوقی ایران حرکت کنند که این مهم نیز بعید به نظر می‌رسد چرا که منافع آنها با این عمل به خطر خواهد افتاد.
شعبانی ادامه داد: آمریکا به دنبال تغییر مبانی فکری ما همچون استکبار ستیزی، ظلم ستیزی و بسیاری ارزش‌های انسانی و دینی در مااست که ما نیز هیچگاه تسلیم این کشور مستکبر نخواهیم شد.
امام جمعه همدان گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند: «آمریکا رو به افول است» لذا ما باید استقامت خود را افزایش دهیم، آمریکا امروز با بازی حقوق بشر به دنبال سرکوب آزادی و حیات مردم است.

انتهای پیام
captcha