نمایشگاه کاریکاتور «حقوق بشر آمریکایی» برگزار می‌شود
کد خبر: 3907541
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
در فرهنگسرای سرو؛

نمایشگاه کاریکاتور «حقوق بشر آمریکایی» برگزار می‌شود

مدیر فرهنگسرای سرو از برگزاری ویژه‌برنامه‌های مختلف به مناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی در این فرهنگسرا و مراکز فرهنگی ــ هنری منطقه 6 خبر داد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، رویا فتحی، مدیر فرهنگسرای سرو گفت: نگارخانه سرو به مناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی میزبان نمایشگاه مجازی کاریکاتور «حقوق بشر آمریکایی» می‌شود. این نمایشگاه مجازی کاریکاتور با محوریت نقض حقوق بشر و سوء‌استفاده از عنوان حقوق بشر توسط دولت آمریکا در قالب فوتوکلیپ برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ویژه‌برنامه‌های این مرکز در کتابخانه‌های منطقه 6، بیان کرد: کتابخانه جهان‌آرا برنامه «حقوق بشرآمریکایی در کلام مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)» را به مناسبت روز جهانی حقوق بشر آمریکایی برگزار می‌کند.

فتحی ادامه داد: در این برنامه مجموعه بیانات مقام معظم رهبری در موضوع حقوق بشر آمریکایی و نقض حقوق بشر به‌صورت موشن‌گرافی تهیه و در فضای مجازی در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد. همچنین کتابخانه فرهنگسرای سرو ویژه‌برنامه «دموکراسی به بیان دیگر» را با محوریت نقض حقوق بشر توسط آمریکا در قالب فوتوکلیپ برگزار می‌کند. این برنامه با هدف آشنایی عموم مردم از جمله جوانان و نوجوانان با چهره واقعی آمریکا در برخورد با دموکراسی از طریق تیتر نخست نشریات جاری برگزار می‌شود. این برنامه قصد دارد چهره کریه دموکراسی آمریکا را به مردم نشان دهد تا جوانان و نوجوانان در دام تهاجم فرهنگی و تبلیغات دروغین آنها نیفتند.

مدیر فرهنگی هنری منطقه 6 از برگزاری نمایشگاهی با عنوان «لالایی بی کودک» خبر داد و گفت: این برنامه در قالب فوتوکلیپ در فرهنگسرای سرو برگزار می‌شود و صحنه‌هایی دردناک از وضعیت کودکان یمنی، لبنانی و... را به تصویر می‌کشد. علاوه بر این، موشن‌گرافی «حقوق بشر آمریکایی از نگاه متفکران آمریکا» در موزه شریعتی به نمایش درمی‌آید. در این برنامه انتقادات متفکران و روشنفکران آمریکایی نسبت به وضعیت حقوق بشر و چگونگی حاکمیت در ایالات متحده آمریکا جمع‌آوری و منتشر می‌شود.

وی در پایان با معرفی برنامه‌های خانه فرهنگ گل‌ها به مناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی، اظهار کرد: اینفوگرافی «تاریخ ریاکاری» یکی از ویژه‌برنامه‌های خانه فرهنگ گل‌ها است. این اینفوگرافی مطالب و تصاویری از تاریخ اقدامات متناقض آمریکا در کشور خود و سایر کشورهای جهان در رابطه با موضوع حقوق بشر را تبیین می‌کند. موشن‌گرافی «آمریکا و ریاکاری حقوق بشری» برنامه دیگر این خانه فرهنگ است. در این موشن‌گرافی مطالب و تصاویر مربوط به تناقض‌های رفتاری آمریکا در مواجهه با حقوق بشر بیان می‌شود.

منصوره مرادی‌نیا
انتهای پیام
captcha