اختصاص سه میلیارد ریال به‌منظور مرمت مسجد جمعه بوشهر
کد خبر: 3921533
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲

اختصاص سه میلیارد ریال به‌منظور مرمت مسجد جمعه بوشهر

مدیرکل میراث فرهنگی بوشهر گفت: با توجه به اختصاص سه میلیارد ریال اعتبار و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مرمت مسجد تاریخی جمعه این شهر تا پایان سال جاری به پایان می‌رسد.

به گزارش ایکنا از بوشهر، محمد حسین ارسطوزاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، روز دوشنبه، 17 شهریورماه در جمع اصحاب رسانه با تسلیت به‌مناسبت ایام محرم و صفر، گفت: با اختصاص سه میلیارد ریال اعتبار و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مرمت مسجد تاریخی جمعه شهر بوشهر تا پایان سال جاری به پایان می‌رسد. 

وی افزود: پیمانکار مرحله تکمیلی مرمت این مسجد مشخص شده‌ است. عملیاتی که در آخرین مرحله مرمت این مسجد انجام می‌شود تکمیل تاسیسات برقی و مکانیکی بنا، کارهای چوبی و گچکاری و نازک‌کاری فضاهای بیرونی و داخلی است.

ارسطوزاده اظهار کرد: این مسجد از بناهای شاخص بافت قدیم شهر بوشهر است که قدمت و معماری آن به دوره قاجار باز می‌گردد که در میدان جمعه شهر واقع شده است.

بنا بر این گزارش، مسجد جمعه یکی از قدیمی‌ترین مساجد شهر بوشهر و از موقوفات آیت‌الله شیخ حسن آل عصفور است و پیش از این نماینده ولی فقیه در استان بوشهر نیز خواستار تسریع در روند مرمت این مسجد تاریخی شده بود.

انتهای پیام
captcha