درایت امام سجاد(ع) نگذاشت حادثه عاشورا به فراموشی سپرده شود
کد خبر: 3923008
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹

درایت امام سجاد(ع) نگذاشت حادثه عاشورا به فراموشی سپرده شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: اگر درایت و شجاعت امام سجاد(ع) نبود حادثه عاشورا و مظلومیت اهل بیت(ع) به فراموشی سپرده می‌شد، آن حضرت با تبیین واقعه کربلا نهضت امام حسین(ع) را به جهان شناساند.

به گزارش ایکنا از بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی، مدیرکل تبلیغات‌ اسلامی استان، عصر دوشنبه، 24 شهریورماه در جمع فعالان مذهبی با تسلیت شهادت امام سجاد(ع) گفت: امام سجاد(ع) با ترسیم حقانیت و مظلومیت اهل بیت(ع) گام دوم واقعه عاشورا را تکمیل کرد و با تبیین واقعه کربلا نهضت امام حسین‌(ع) را به جهان شناساند.

وی افزود: امام زین‌العابدین(ع) شخصیتی بزرگ بودند که در اوج عبودیت و بندگی خداوند قرار داشتند، به‌گونه‌ای که القاب شریف آن حضرت یعنی سیدالساجدین و زین‌العابدین گویای این مهم است. امام سجاد(ع) همچون جد بزرگوارش، علی‌ابن‌ابی‌طالب(ع) و پدر بزرگوارشان، حضرت امام حسین(ع)، تمامی حرکات و سکنات خود را بر مبنای عبودیت و خدامحوری قرار داده بود.

وی اظهار کرد: صفت بندگی ایشان باعث می‌شد تا روز به روز بر ارادتمندان به آن امام بزرگوار افزوده شود و از طرفی عداوت و کینه و بغض خلفای بنی‌امیه بیشتر می‌شد. یکی از ویژگی‌های امام سجاد(ع) انتقال حقانیت و مظلومیت اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) به جامعه بود. ایشان با وجود اینکه در واقعه کربلا بیمار بودند، اما به‌خوبی حقانیت و مظلومیت خاندان رسالت را پس از واقعه عاشورا به جامعه منتقل کردند و از طرف دیگر ظلم و ستمی را که یزید پلید در حق اهل بیت پیامبر(ص) روا داشت را نشان دادند.

مدیرکل تبلیغات‌ اسلامی بوشهر تصریح کرد: امام سجاد(ع) همچون اجداد طیبشان، شجاع، عالم و متخلق به اخلاق‌ اسلامی بودند. در مجلس یزید در شام، انقلابی به پا کردند تا مظلومیت و حقانیت پیامبر(ص) به سمع و نظر مردم رسانده شود. اگر این درایت و شجاعت امام سجاد(ع) نبود حادثه عاشورا و مظلومیت اهل بیت(ع) به فراموشی سپرده می‌شد، اما به برکت وجود این امام بزرگوار نهضت‌ عاشورا در تاریخ ثبت و روز به روز در جامعه شناخته‌تر شد.

حجت‌الاسلام سروستانی گفت: از ویژگی‌های برجسته امام(ع) نصایح و سخنان معنوی است که تحت عنوان صحیفه ارزشمند سجادیه به یادگار گذاشته شده است. این کتاب پس از قرآن و نهج‌البلاغه مهم‌ترین کتاب عبادی مسلمانان به‌ویژه شیعیان به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام
captcha