پرداخت هزینه سفر حج تمتع از سوی ۹۱ درصد ثبت‌نام‌کنندگان بوشهری
کد خبر: 3923025
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹

پرداخت هزینه سفر حج تمتع از سوی ۹۱ درصد ثبت‌نام‌کنندگان بوشهری

جانشین مدیر حج و زیارت بوشهر گفت: تاکنون ۸۲۱ نفر معادل ۹۱ درصد ثبت‌نام‌کنندگان حج تمتع هزینه مرحله دوم را در این استان پرداخت کرده‌اند.

به گزارش ایکنا از بوشهر، مهدی صداقت، جانشین مدیر حج و زیارت استان بوشهر 24 شهریورماه در جمع خبرنگاران، گفت: مرحله نخست هزینه سفر ثبت‌نام‌شدگان به تعداد ۹۰۳ نفر به‌صورت ۱۰۰ درصد در استان بوشهر پرداخت شده اما هنوز تعدادی از ثبت‌نام‌شدگان سفر حج تمتع نسبت به ودیعه‌گذاری مرحله دوم اقدام نکرده‌اند که باید هر چه زودتر اقدام کنند.

وی افزود: با توجه به پیگیری‌ها و نیز تثبیت نرخ ارز برای زائرانی که مرحله اول هزینه سفر را واریز کرده‌اند، به‌منظور تأمین ارز مورد نیاز حج مقرر شد زائران ثبت نام شده، مرحله دوم هزینه سفر خود را برای خرید مابقی ارز واریز کنند تا با واریز به حساب بانک مرکزی، ارز اختصاص یافته زائران تهیه شود.

صداقت تصریح کرد: ودیعه‌گذارانی که پیش‌قسط دوم را پرداخت نکنند برای حج ۱۴۰۰ با نرخ جدید، هزینه ارزی آن‌ها تهیه و این امر منجر به افزایش قیمت می‌شود‌. در صورتیکه سال آینده بحث کرونا برطرف و شرایط برای اعزام حاجیان فراهم شود از هزینه دریافتی امسال کم می‌شود.

جانشین مدیرحج و زیارت بوشهر اظهار کرد: اگر به هر دلیلی زائری نتواند مرحله دوم هزینه سفر خود را در فرصت اعلام شده واریز کند سهمیه اعزام آن به سفر حج از بین نخواهد رفت اما ارائه ارز در زمان اعزام بر اساس نرخ مصوب جدید دولت محاسبه می‌شود و اولویت اعزام با واریز‌کنندگان مرحله دوم هزینه سفر با شرایط و سهمیه تعیین شده خواهد بود.

وی تصریح کرد: بنابراین با توجه به اینکه ارزی که برای حجاج خریداری می‌شود به قیمت امسال است اگر آن‌ها به موقع قسط دوم خود را واریز نکرده و آن را به سال آینده موکول کنند، به قیمت ارز سال بعد یعنی نرخ روز محاسبه شده و ممکن است مجبور به واریز ۲ برابر هزینه شوند.

صداقت گفت: متقاضیانی که در مرحله نخست ثبت نام خود را تکمیل کردند و مرحله دوم نیز واریزی را انجام دهند‌، هزینه سفر آنان با ارز نیمایی محاسبه شده و هزینه دیگری هنگام عزیمت نخواهند داشت. از سال ۸۰ تا ۹۱، هشت هزار و ۷۳۴ نفر و از سال ۹۲ تا ۹۸ نفر چهار هزار و ۸۳۲ نفر از استان بوشهر به حج تمتع اعزام شده‌اند.

انتهای پیام
captcha