ابعاد معنوی دفاع مقدس در گام دوم انقلاب تبیین شود
کد خبر: 3925586
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳

ابعاد معنوی دفاع مقدس در گام دوم انقلاب تبیین شود

امام جمعه گناوه با بیان اینکه ابعاد معنوی و معرفتی دوران دفاع مقدس در گام دوم انقلاب باید هر چه بیشتر برجسته و بازگو شود، گفت: باید از ابعاد گسترده این حماسه که می‌تواند در زندگی فردی و اجتماعی و رفع آسیب‌های جامعه مؤثر واقع شود، درس آموخت.

به گزارش ایکنا از بوشهر، به نقل از روابط‌ عمومی شورای هماهنگی تبلیغات‌ اسلامی استان، حجت‌الاسلام سیدعبدالهادی رکنی‌حسینی، امام جمعه گناوه، شنبه، پنجم مهرماه در  برنامه مجازی ایثارگران عاشورایی گفت: دعا، نماز شب‌ و  ایثارگری‌های رزمندگان یک بعد مهم دوران دفاع مقدس است که باید در برهه کنونی در جامعه متبلور شود.

وی افزود: اگر در دوران دفاع مقدس با دست خالی در برابر بیش از ۴۰ کشور ایستادگی کردیم به‌خاطر معنویت و ایمان رزمندگان اسلام بود که در سنگرهای دفاع از مرزوبوم  به گوش جهانیان رسانده شد.

رکنی‌حسینی با بیان اینکه دفاع‌ مقدس ریشه در فرهنگ عاشورایی دارد و گنجینه‌ای تمام‌نشدنی است، اظهار کرد: این هفته فرصتی طلایی و مغتنم برای گرامیداشت یاد و خاطره جانفشانی‌ و ایثارگری‌های رزمندگان و پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت است.

حجت‌الاسلام رکنی‌حسینی تصریح کرد: با وجود آنکه آغاز جنگ در ابتدای انقلاب بود و نیروهای نظامی منظم تشکیل نشده بود اما همه اقشار مردم برای دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی به پا خاستند و با لبیک به ندای فرمان رهبر کبیر انقلاب به دفاع از کشور پرداختند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک میهن به دست دشمن بیفتد.

امام جمعه گناوه افزود: امروز وظیفه ما این است که تمام زوایا و ابعاد هشت سال دفاع مقدس و پیام شهدا و ایثارگران را برای نسل جوان بازگو و به آیندگان منتقل کنیم. علاوه بر انتقال وصایا و توصیه‌های شهدا به نسل جوان باید خانواده‌های شهدا، ایثارگران و پیشکسوتان جهاد و شهادت و مقاومت را به نحو شایسته احترام و تکریم کنیم.

حجت‌الاسلام رکنی‌حسینی گفت: ادامه دوران دفاع مقدس توسط نسل امروز انقلاب همانند شهید حججی‌ها در خارج از مرزها و با عنوان مدافعان حرم تا ظهور حضرت مهدی‌(عج) تداوم خواهد یافت.

انتهای پیام
captcha