لزوم توانمند‌سازی طلاب در پاسخ به اقتضائات جغرافیایی
کد خبر: 3927085
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲

لزوم توانمند‌سازی طلاب در پاسخ به اقتضائات جغرافیایی

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر گفت: نباید نسبت به نیازهای جغرافیایی محل زندگی طلاب غفلت کنیم و انتظار می‌رود که ایشان در پاسخ به اقتضائات جغرافیایی توانمند شوند.

به گزارش ایکنا از بوشهر، به نقل از روابط‌ عمومی حوزه علمیه خواهران استان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر اسماعیلی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان، عصر شنبه، 12 مهرماه در جمع طلاب خواهر بوشهر گفت: طلاب باید در زمینه‌های مختلف از جمله پژوهشی، مهارت‌های زندگی، فرق و مذاهب، تبلیغ، انقلاب اسلامی و سواد رسانه توانمند شوند.

وی افزود: حوزه علمیه خواهران باید با استفاده از فرصت ایجاد شده، نیازهای آموزشی مرتبط و غیر مرتبط با دروس حوزوی را تا حد امکان به طوری پاسخ دهد که طلاب بعد از فراغت از تحصیل بتوانند از علوم کسب شده، در زمینه‌های مختلف کمال استفاده را ببرند.

مدیر حوزه علمیه خواهران بوشهر تصریح کرد: ۲۰ واحد اقتضایی در زندگی طلاب فرصتی را ایجاد کرده تا بتوانیم در راستای توانمندسازی طلاب، گام‌های مؤثری برداریم. ما همچنین نباید نسبت به نیازهای جغرافیایی محل زندگی طلاب غفلت کنیم و انتظار می‌رود این بسته‌ها به‌گونه‌ای تدوین شود که طلبه را در پاسخ به اقتضائات جغرافیایی توانمند کند.

حجت‌الاسلام اسماعیلی افزود: باید به استعداد و علایق طلاب نیز توجه کرد و چیدمان این ۲۰ واحد اقتضایی را به صورتی انجام داد که باعث شکوفایی استعداد طلاب نیز شود و از این فرصت ایجاد شده نیز باید به‌گونه‌ای استفاده کرد که طلاب از همان سطح ۲، بتوانند گرایش خود را در سطح ۳ انتخاب کرده و واحدهای انتخابی آن‌ها نیز در همان راستا باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران بوشهر گفت: توجه به مهارت تبلیغ به‌ویژه ظرفیت‌های تبلیغ نوین و سبک زندگی اسلامی نیز نیازی است که امروز در جامعه کاملاً مشهود است.

انتهای پیام
captcha