سطحی ‌ماندن صوت و لحن با استماع فراز تلاوت + فیلم
کد خبر: 3936574
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
محسن قاسمی بیان کرد:

سطحی ‌ماندن صوت و لحن با استماع فراز تلاوت + فیلم

قاری ممتاز کشورمان ضمن انتشار بخشی از جدیدترین تلاوت خود از سوره احزاب، از عادت برخی قاریان جوان و تازه‌وارد در استماع فرازگونه تلاوت و فرازخوانی انتقاد کرد.

سطحی‌ماندن صوت و لحن با استماع فرازگونه تلاوت + فیلمبه گزارش ایکنا، محسن قاسمی، قاری ممتاز کشورمان و نفر اول مسابقات قرآن استان تهران، در سه دوره اخیر با انتشار بخشی از جدیدترین تلاوت خود از سوره احزاب در صفحه شخصی اینستاگرام، از عادت برخی قاریان جوان و تازه‌وارد در استماع فرازگونه تلاوت و فرازخوانی انتقاد کرد.

قاسمی نوشت: من معتقدم تلاوت قرآن، هنری است که از مجموعه شروع، فرود، مهندسی و مدیریت صوت و لحن، سلیقه، حس، خلاقیت و ... در طول تلاوت تشکیل شده است و یک یا چند فراز از تلاوت افراد، نشان‌دهنده قاری بودن او نیست. خیلی از قراء مصری بودند که فرازهای زیبایی داشتند ولی هیچ‌وقت به عنوان قاری ممتاز شناخته نشده‌اند و برعکس، قاریان مطرحی از مصر داریم که فرازهایشان نشان‌دهنده جایگاه تلاوت ایشان نیست، بلکه کل تلاوت از شروع تا پایان، نشان از ممتاز بودن آن قاری دارد به عنوان مثال علی‌البنا، شبیب، عبدالفتاح شعشاعی و ... .

خواهش حقیر این است که دوستان عزیزی که در عرصه تلاوت قرآن تازه‌وارد هستند و نیاز به نگاه عمیقی در تلاوت قرآن دارند از فرازخوانی و شنیدن تلاوت به صورت فراز خودداری کنند و به تلاوت کامل قاریان بزرگ جهان گوش دهند.

وقتی فرازگونه تلاوت گوش می‌دهیم هیچ‌وقت به هارمونی تلاوت و فرازها پی نمی‌بریم و فضای صوتی و الحان را سطحی یاد می‌گیریم. 

(تلاوت محسن قاسمی از سوره احزاب- حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع
انتهای پیام
captcha