حیات فعالیت‌های قرآنی مستلزم ایجاد شبکه مدغم و برنامه‌‌دار است
کد خبر: 3961566
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۷
در نشست فعالان پویش خانگی قرآن کریم بوشهر مطرح شد؛

حیات فعالیت‌های قرآنی مستلزم ایجاد شبکه مدغم و برنامه‌‌دار است

مسئول جامعه فرهنگی قرآنی عصر شهرستان بوشهر با بیان اینکه حیات فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی مستلزم ایجاد شبکه مدغم و برنامه‌‌دار است، گفت: در راستای حیات و پویاتر شدن فعالیت‌های قرآنی می‌طلبد مجریان و متولیان فرهنگی و قرآنی کشور استعدادها، نخبگان، تشکل‌ها و رسانه‌های دینی را مورد حمایت خود قرار دهند‌.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، نشست تخصصی فعالان پویش خانگی قرآن کریم به همت مؤسسه طاهای بوشهر با حضور حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی، مدیرعامل جامعه فرهنگی قرآنی عصر و جمعی از مسئولان، امروز، هشتم فروردین‌ماه در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر برگزار شد.

زهرا کشاورزنیا، مدیر مؤسسه طاها و مسئول جامعه فرهنگی قرآنی عصر شهرستان بوشهر در ابتدای این نشست به ارائه گزارشی در رابطه با استقبال مردم بوشهر از پویش جلسات خانگی قرآن کریم پرداخت و اظهار کرد: حرکت پایدار و گسترش شبکه پویش خانگی قرآن کریم مستلزم تولیدات محتوای فرهنگی و رسانه‌ای در بستر چندرسانه‌ای فضای مجازی ویژه ذائقه سایر اقشار و جامعه هدف است.
 
مسئول جامعه فرهنگی قرآنی عصر شهرستان بوشهر در ادامه به قدمت برگزاری هفتصد ساله محافل قرآنی و مجالس اهل بیتی به‌صورت خودجوش و مردمی در منازل، تکایا، مراکز دینی و فرهنگی استان بوشهر اشاره کرد و افزود: استان بوشهر که امسال از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور به‌عنوان پایتخت قرآنی ایران انتخاب و نامگذاری شده است، نشان از ریشه‌دار شدن فرهنگ قرآنی و عترتی و معارفی در این خطه جنوب کشور و منطقه استراتژیک خلیج همیشه فارس است، و در این رابطه عزم جهادی مجریان و متولیان فرهنگی و قرآنی کشور را می‌طلبد که استعدادها، نخبگان، تشکل‌ها و رسانه‌های دینی را در راستای حیات و پویاتر شدن فعالیت‌ها مورد لطف و حمایت معنوی و مادی خود قرار دهند‌.

کشاورزنیا بیان کرد: برپایی مجالس جزءخوانی قرآن کریم ویژه ماه مبارک رمضان با حضور قاریان ممتاز ملی و بین‌المللی و مرتلین که بومی استان بوشهر هستند، قریب به ۱۰ سال متوالی است که از طریق شبکه رادیو و تلویزیون صدا و سیمای مرکز بوشهر و دیگر شبکه‌های سراسری در ایام ماه بهار قرآن پخش زنده می‌شود و امسال نیز این محفل جزءخوانی و تفسیر قرآن با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در ایام کرونایی، در راستای گسترش فرهنگ قرآنی در منطقه استراتژیک خلیج فارس و کمک به شبکه پویش خانگی قرآن کریم از طریق شبکه استانی صدا و سیمای مرکز بوشهر و شبکه‌های بین‌المللی پخش زنده می‌شود و اخبار و تصاویر این مجالس در خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) منتشر و درج خواهد شد.

یادآور می‌شود، در این جلسه حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر و سایر فعالان شبکه پویش خانگی قرآن کریم شهرستان‌ها نیز به ارائه نقطه نظرات خود در حوزه تبلیغ و ترویج فعالیت‌های قرآنی پرداختند.


حمایت همه جانبه از فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای در حوزه قرآن و عترت


حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، مدیرعامل جامعه فرهنگی قرآنی عصر کشور نیز در ادامه سفر به بوشهر با فاطمه کرمپور، دبیر شورای فرهنگ عمومی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر دیدار کرد و ضمن تبریک سال جدید و میلاد منجی عالم بشریت، گفت: استان بوشهر دارای ظرفیت بسیار خوبی برای گسترش معارف قرآنی در پویش جلسات خانگی قرآن کریم است.

وی در ادامه با بیان اینکه جامعه قرآنی عصر کشور آمادگی برگزاری کارگاه‌های آموزشی در خصوص نحوه برگزاری جلسات خانگی قرآن کریم در استان بوشهر را دارد، روش و شیوه برگزاری جلسات این شبکه را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: یکی از اهداف بنیادین شبکه سراسری پویش خانگی قرآن کریم تربیت نسلی قرآنی برای حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی است.

مدیرعامل جامعه فرهنگی قرآنی عصر تأکید کرد: حمایت همه جانبه از فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای در حوزه قرآن و عترت و شهدا به‌منظور رشد و ارتقای سطح فرهنگ عمومی جامعه باید در اولویت‌های نهادهای تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر باشد. بحمدلله در استان بوشهر با هدایت‌های راهبردی و ژرف‌اندیشی آیت‌الله صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر، و طراحی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله فعالیت‌های قرآنی، این استان به‌عنوان پایتخت قرآنی ایران انتخاب و نامگذاری شده است و باید قدر این فرصت عظیم را دانست و با مشارکت دادن مؤسسات قرآنی و استفاده از پویش‌های مردمی، از این لحظات ناب بهره معنوی را ببرید.


راه‌اندازی پنج شبکه در فاز نخست منطقه خلیج فارس


حسینی همچنین در گفت‌وگوی  تصویری با آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر، اعضای شورای قرآنی عصر شهرستان بوشهر، خادمین قرآنی مراکز «افق» آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه و منتخبان رسانه های دینی و مؤسسه قرآنی امام خمینی(ره) روستای نظرآقا شهرستان دشتستان، مؤسسه قرآنی نورالثقلین و مؤسسه قرآنی حضرت رقیه(س) شهرستان بوشهر، اظهار کرد: فاز نخست شبکه پویش خانگی قرآن کریم منطقه خلیج فارس در پنج شهرستان بوشهر، کنگان، دشتستان، گناوه و تنگستان اجرا و آغاز شده است.

وی اعلام کرد: در بحث راه‌اندازی قرارگاه مواسات مؤمنانه از سوی جامعه قرآنی عصر کشور یک سری حمایت‌های قابل توجهی از استعدادها و نخبگان و مربیان این شبکه تاکنون انجام شده است.

حامد فکوری
انتهای پیام
captcha