مسیر جهادی یک بانو؛ از دوران دفاع مقدس تا گردهم آوردن مخلصین + فیلم
کد خبر: 3965582
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
ایکنا گزارش می‌دهد؛

مسیر جهادی یک بانو؛ از دوران دفاع مقدس تا گردهم آوردن مخلصین + فیلم

مدیر گروه جهادی مخلصین که سابقه فعالیت‌های جهادی وی به دوران دفاع مقدس بازمی‌گردد، امروز نیز با ایجاد این گروه جهادی و خدمت به نیازمندان و محرومان به ویژه در دوران شیوع بیماری کرونا، مسیر جهادی خود را ادامه می‌دهد.

به گزارش ایکنا، گروه‌های جهادی سال‌هاست که پای در عرصه خدمت‌رسانی به مناطق محروم کشور گذاشته و اقدامات فراوانی را در حوزه محرومیت‌زدایی از نیازمندان و مستضعفان انجام داده‌اند. این گروه‌ها که تعداد آن‌ها در کشور به بیش از ۴۰ هزار مورد رسیده است، منشأ برکات فراوانی برای مردم بوده‌اند. این گروه‌ها، که وظیفه اصلی‌شان کمک به خانواده‌های نیازمند است، در حوادث طبیعی همچون سیل و زلزله نیز وارد میدان می‌شوند.

با آغاز شیوع بیماری کرونا در کشور و نیز توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر حرکت در مسیر کمک مؤمنانه و مواسات، گروه‌های جهادی کشور نیز به تبعیت از سازمان بسیج سازندگی وارد این مسیر شده و خدمات فراوانی را به محرومان و نیازمندان جامعه داشته‌اند.

گروه جهادی مخلصین تهران یکی از گروه‌های جهادی ویژه بانوان است که علاوه بر انجام فعالیت‌های مختلف در حوزه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی از جمله محرومیت‌زدایی از نیازمندان، تهیه جهیزیه برای دختران بی‌بضاعت، ایجاد صندوق قرض‌الحسنه و ... همزمان با آغاز شیوع کرونا در کشور به عرصه کمک به کادر درمان و تولید انواع مختلف ماسک، لباس گان و ... روی آورده و طی یک سال و نیم گذشته خدمات فراوانی را در این عرصه انجام داده است.

فعالیت‌های بانوی جهادگر از دفاع مقدس تا کرونا / تلاش برای رفع نیازهای بهداشتی و معیشتی جامعه

زهرا همتی، مدیر گروه جهادی مخلصین تهران در گفت‌و‌گو با ایکنا در رابطه با چگونگی راه‌اندازی و فعالیت‌های مختلف این گروه جهادی اظهار کرد: بنده فعالیت‌های خود را از دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی آغاز کردم و در آن زمان همراه با دیگر بانوان جهادی و بنا به نیاز روز جامعه، نسبت به تهیه و توزیع کمپوت و مربا، تهیه لباس برای رزمندگان، بسته‌بندی آجیل و تنقلات و ... اقدام می‌کردیم.

وی ادامه داد: به یاد دارم که از همان دوران کودکی و نوجوانی علیرغم سن و سال کمی که داشتم، کار بافندگی و خیاطی را از پدر و مادر خود آموخته و در ادامه راه توانستم از این هنر در راه خدمت به مردم و نیازمندان بهره‌گیری کنم. همچنین، در ادامه نیز با تعلیم و آموزش شاگردان زیادی در این مسیر توانستم تا قدمی هر چند کوچک برای اشتغال‌زایی دختران و بانوان کم‌برخوردار بردارم.

مدیر گروه جهادی مخلصین تهران تصریح کرد: در کنار فعالیت‌‌های مختلفی که داشتیم، توانستیم تا به توفیق الهی نسبت به ایجاد و راه‌اندازی یک صندوق قرض‌الحسنه خانگی در سطح محله اقدام کنیم که با رونق فعالیت آن، خانواده‌های بسیاری از آن بهره‌مند شدند و با دریافت وام‌های قرض‌الحسنه، نیازهای روزمره خود را مرتفع کنند.

همتی در ادامه به چگونگی ایجاد گروه جهادی مخلصین اشاره و اظهار کرد: پس از سال‌ها فعالیت‌های مختلف در حوزه خدمت‌رسانی به محرومان و نیازمندان توانستیم تا گروه جهادی مخلصین را در سال ۱۳۹۸ ثبت کرده و فعالیت‌های رسمی خود را با تعداد پنج نفر از همکاران و بانوان جهادی به عنوان اعضای اصلی گروه آغاز کنیم.

فعالیت‌های بانوی جهادگر از دفاع مقدس تا کرونا / تلاش برای رفع نیازهای بهداشتی و معیشتی جامعه

وی افزود: البته بنده پیش از آغاز به کار گروه جهادی مخلصین نیز به مدت 15 سال مشغول فعالیت در بسیج سازندگی بودم و طی این مدت افتخار داشتم تا به عنوان عضو کوچکی از بسیج سازندگی، خدمتگزار مردم شریف باشم. همچنین، در حال حاضر نیز عضویت شورای حوزه و سازندگی را دارا هستم و خود را همواره خدمتگزار مردم می‌دانم.

مدیر گروه جهادی مخلصین تهران در ادامه سخنان خود با بیان اینکه محوریت اقدامات گروه جهادی ما در حوزه محرومیت‌زدایی، اشتغال‌زایی، آموزش تحصیلی، تهیه جهیزیه و سبد معیشتی برای محرومان است، گفت: به توفیق الهی آینده گروه‌های جهادی در کشور بسیار روشن خواهد بود و با عنایت حق‌تعالی و مدد امام زمان(عج) حضور مردم به ویژه نوجوانان و جوانان در گروه‌های جهادی و خدمت‌رسانی به محرومان موجبات رفع محرومیت از اقصی‌نقاط کشور را فرام خواهد کرد و ایران اسلامی روز به روز زیر سایه همیشه سبز رهبر مقتدر و توانای انقلاب اسلامی مدارج ترقی و توسعه را طی خواهد کرد.

همتی بیان کرد: با وجود فعالیت‌های خستگی‌ناپذیر گروه‌های مختلف جهادی در کشور، ممکن است موانع زیادی نیز بر سر راه فعالیت این گروه‌ها ایجاد شود. برای مثال همین بیماری کرونا و ترس از شیوع و همه‌گیری آن باعث شده است تا گروه‌های جهادی با احتیاط بیشتری عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه اهمیت ندادن برخی از مسئولان به فعالیت‌های جهادی موجبات ایجاد تأخیر و کندی در فعالیت‌های جهادی را فراهم می‌کند، افزود: گروه جهادی مخلصین از روز بیستم اسفندماه سال ۹۸ و همزمان با آغاز شیوع بیماری کرونا در کشور، بیشتر فعالیت خود را به این حوزه اختصاص داده و نسبت به تهیه ماسک، لباس گان و ملزومات بهداشتی برای خدمت‌رسانی در این حوزه اقدام کرد.

مدیر گروه جهادی مخلصین تهران ادامه داد: یکی از مشکلات عمده ما که باعث ایجاد تأخیر در فعالیت‌ها می‌شود، فقدان مکان مناسب برای اجرای برنامه‌های مختلف است. اعضای گروه جهادی ما طی سه ماه آغاز شیوع بیماری کرونا روزانه بین 10 تا 12 ساعت با دل و جان کار می‌کردند و به علت فقدان مکان مناسب کار خود را به منزل می‌بردند. همچنین، علاوه بر اعضای اصلی گروه، تعداد ۱۳۰ نفر از بانوان جهادی در فواصل مختلف زمانی به ما کمک می‌کردند.

همتی اظهار کرد: متأسفانه پس از چندین ماه فعالیت مستمر، حدود یک ماه است که فعالیت گروه به علت فقدان مکان مناسب به حالت نیمه تعطیل و حتی تعطیل در آمده است و با وجود اینکه چند تن از مسئولان نیز در محل فعالیت‌های گروه حاضر شده و ضمن بازدید از این فعالیت‌ها، در جریان مشکلات قرار گرفتند، هنوز هیچ کمکی به ما نشده است.

وی در ادامه بیان کرد: با وجود اینکه پارچه ماسک برش خورده و وسایل برای تولید ماسک و لباس گان آماده است، اما به دلیل فقدان مکان مطلوب و ترس از بیماری کرونا، افراد رغبتی برای انجام چنین فعالیت‌هایی ندارند. البته بسیاری از بانوان جهادگر و فعال هستند که فعالیت‌های جهادی خود را همچنان ادامه داده و برنامه‌های جهادی را در منزل دنبال می‌کنند.

مدیر گروه جهادی مخلصین تهران تصریح کرد: خاطرات خوب و بد زیادی طی این سال‌ها در ذهن ما نقش بسته است. بدترین این خاطرات از دست دادن دوستان و عزیزان فعال جهادی در ایام کرونا بود که زحمات زیادی را در مسیر خدمت‌رسانی به محرومان متحمل شده بودند. خوشبختانه دوستانی هم بودند که بهبود پیدا کرده و فعالیت‌های جهادی خود را همچنان ادامه می‌دهند.

فعالیت‌های بانوی جهادگر از دفاع مقدس تا کرونا / تلاش برای رفع نیازهای بهداشتی و معیشتی جامعه

همتی در ادامه سخنان خود افزود: همچنین، طی سال‌های اخیر توانستیم تا گروه رهایافتگان از دام اعتیاد را سر و سامان دهیم که این مسئله باعث شد تا بتوانیم تعدادی از افراد آزاد شده از قید اعتیاد را ساماندهی کرده و از وجود ایشان در حوزه فعالیت‌های جهادی و خدمت‌رسانی به نیازمندان نیز بهره‌گیری کنیم. هر روزی که خداوند متعال توفیق خدمت به محرومان و نیازمندان را به ما ارزانی می‌دارد، برای ما خاطره‌ساز است؛ چراکه با مدد سیدالشهدا(ع) و امام زمان(عج) با عشق کار می‌کنیم و همچنان سر پا هستیم.

وی با بیان اینکه مدت 12 سال است که افتخار خادمی آستان مقدس امامزاده صالح(ع) را در کارنامه فعالیت‌های خود دارد، گفت: یکی از حوزه‌های مهم فعالیت گروه ما، ورود به موضوع تهیه جهیزیه برای دختران بی‌بضاعت و کم‌برخوردار است که فعالیت‌های بسیار خوبی نیز در این زمینه داشته‌ایم که امیدواریم مورد قبول درگاه الهی قرار گیرد.

مدیر گروه جهادی مخلصین تهران با بیان اینکه برای فعالیت‌های خود تاکنون هیچ مبلغی را از هیچ نهاد و سازمانی دریافت نکرده‌ایم، تصریح کرد: البته مسئولان سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ و نیز مسئولان بسیج سازندگی کمک‌های فراوانی به ما داشتند و هر زمانی که نیاز به پارچه داشتیم، مساعدت‌های لازم را به ما داشتند.

همتی در پایان سخنان خود اظهار کرد: واقعاً از لحاظ تهیه پارچه و لوازم اولیه برای تولید ماسک و لباس گان در مضیقه مالی بسیار بدی به سر می‌بردیم و مجبور بودیم تا مواد اولیه خود را از بازار آزاد تهیه کنیم. یکی از گلایه‌های گروه‌های جهادی عدم توجه مسئولان است. مسئولان می‌توانند با تهیه لوازم اولیه، گروه‌های ‌جهادی را در زمینه خدمت‌رسانی بهتر و بیشتر یاری کنند.

انتهای پیام
captcha