با معیارهای انتخاب یک شرکت دیجیتال مارکتینگ حرفه ای آشنا شوید.
کد خبر: 3966042
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰

با معیارهای انتخاب یک شرکت دیجیتال مارکتینگ حرفه ای آشنا شوید.

یکی از نکاتی که در چند سال اخیر توجه بسیاری را به خود جلب کرده است، دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال است. افزایش حضور مردم در اینترنت و فضای مجازی، عده ای را به این تکاپو انداخته است تا بهترین استفاده را از این موقعیت کنند و کسب و کار خود را در این حوزه راه اندازی نمایند.

یکی از نکاتی که در چند سال اخیر توجه بسیاری را به خود جلب کرده است، دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال است. افزایش حضور مردم در اینترنت و فضای مجازی، عده ای را به این تکاپو انداخته است تا بهترین استفاده را از این موقعیت کنند و کسب و کار خود را در این حوزه راه اندازی نمایند. اگر شما نیز قصد دارید چنین کاری انجام دهید، پس به یک شرکت دیجیتال مارکتینگ حرفه ای نیازمند خواهید بود. ما در این مقاله شما را با مهمترین معیارهای این شرکت ها آشنا میکنیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

شاید در ابتدا بهتر باشد تا شما را با مفهوم دیجیتال مارکتینگ آشنا نماییم. دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال به مجموعه اقدامات و فعالیت هایی گفته میشود که در جهت بازاریابی محصولات یا خدمات شما در بستر دیجیتال صورت میپذیرد. برای موفقیت یک کسب و کار در دنیای امروز، داشتن یک بازاریابی دیجیتال قوی در فضای اینترنت و شبکه های اجتماعی مهم است. بنابراین هنگامی که یک کسب و کار در حال تعریف برنامه بازاریابی خود است، باید از یک استراتژی دیجیتال جامع و مناسب استفاده نماید. بدون وجود استراتژی بازاریابی دیجیتال به دست آوردن مشتری جدید، شناساندن برند و فرصت های درآمدزایی تأثیرگذار، دچار مشکل میشوند.

اهمیت دیجیتال مارکتینگ در کسب و کارها

برای درک بهتر اهمیت دیجیتال مارکتینگ در کسب و کارها بهتر است با یک پرسش این موضوع را آغاز نماییم. امروزه شما چه مدت از زمان خود را صرف گذراندن در فضای اینترنت یا شبکه های اجتماعی مینمایید؟ آیا این مدت با زمانی که به تماشای تلویزیون یا مطالعه مجلات یا روزنامه ها میپردازید، یکسان است؟ طبق آمارهای به دست آمده، میتوان اطمینان داشت که شما هم از آن دسته افرادی هستید که ترجیح میدهید زمان بسیار بیشتری را در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی بگذرانید.

با معیارهای انتخاب یک شرکت دیجیتال مارکتینگ حرفه ای آشنا شوید.

طبق آماری که در سال 2019 منتشر شد، حدود 4.48 میلیارد انسان به صورت فعال در فضای اینترنت حضور دارند که چه بسا در این دو سال گذشته به این آمار تعداد بیشتری نیز افزوده شده باشد. با وجود این تعداد مخاطب در فضای اینترنت، شما میتوانید دایره مشتریان و مخاطبان کسب و کار خود را افزایش دهید.

با این تفاسیر شما ترجیح میدهید که برای بازاریابی و شناساندن محصولات یا خدمات خود به سراغ فضای اینترنت و شبکه های مجازی بروید یا اینکه به تیزرهای تلویزیونی و تبلیغات در روزنامه ها و مجلات دل ببندید. علاوه بر اینکه مخاطبین این رسانه های آفلاین روز به روز کاهش می یابد، هزینه های تبلیغات و بازاریابی در این رسانه ها نیز سر به فلک میکشد و این کار نه توجیح اقتصادی دارد و نه عاقلانه است.

خدمات آژانس های دیجیتال مارکتینگ

خدمات سئو

شاید بتوان مهمترین خدمات آژانس های دیجیتال مارکتینگ را خدمات سئو یا بهینه سازی موتورهای جست و جو دانست. مقصود از سئو این است که شما گام به گام و متناسب با قوانین موتورهای جست و جویی مانند گوگل، بتوانید به رتبه های بالای نتایج آن دست پیدا نمایید.

طراحی وب سایت

برای ورود به بازارهای دیجیتال، اولین گام داشتن یک وب سایت مناسب است. شرکت های دیجیتال مارکتینگ با طراحی وب سایت های خلاقانه و به روز، میتوانند پایه های حضور موفق شما در بستر وب را مستحکم نمایند. برترین شرکت های طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ با ارائه مشاوره های صحیح و منطقی و به دور از هرگونه نفع شخصی، شما را تا رسیدن به یک نتیجه مطلوب یاری میرسانند.

تولید محتوا

تولید محتوا نیز یکی از اصلی ترین خدمات شرکت های ارائه دهنده خدمات دیجیتال مارکتینگ به شمار میرود. تولید محتوا انواع مختلفی دارد. آشناترین انواع محتوا، محتواهای متنی هستند و بیشترین محتواهای موجود در دنیای دیجیتال را به نام خود ثبت کرده اند. تولید محتوای متنی منحصر بفرد و خلاقانه، یکی از اقداماتی است که به جذب مخاطب منجر میشود.

انواع دیگر تولید محتوا به محتواهای گرافیکی، صوتی (پادکست) و ویدیویی تقسیم میشوند که هریک از این نوع محتواها میتوانند به فرآخور نیاز شما مورد استفاده قرار گیرند و به بازاریابی دیجیتال شما کمک نمایند.

بازاریابی و مدیریت شبکه های اجتماعی

همانطور که به آن اشاره شد، شبکه های اجتماعی یکی از پرمخاطب ترین رسانه های دیجیتال به شمار میروند. بازاریابی موفق در این شبکه های آنلاین نیاز به دانش خاصی است که افراد حاضر در این شرکت ها با بهره مندی از این دانش، میتوانند مخاطبین شما را افزایش دهند و شما را به خواسته هایتان نزدیک و نزدیک تر نمایند.

ایمیل مارکتینگ

یکی از قدیمی ترین خدمات آژانس های دیجیتال مارکتینگ، ایمیل مارکتینگ است. به وسیله این خدمت، لیستی از مخاطبان شما به دست می آید و در زمان های مناسب با ارسال پیشنهاد های ویژه، مخاطبان بالقوه شما به مخاطب بالفعل تبدیل میشوند.

تبلیغات کلیکی و رپورتاژ آگهی

تبلیغات کلیکی و رپورتاژهای آگهی دو نوع از تبلیغات موثر در فضای اینترنت به شمار میروند و آژانس های دیجیتال مارکتینگ، با استفاده از قدرت این دو نوع تبلیغ که در سایت های پرمخاطب صورت میگیرد، به شما کمک میکنند تا مخاطبین بیشتری برای خود دست و پا نمایید و در نهایت به فروش مطلوب برسید.

نکته قابل ذکر در مورد خدمات آژانس های دیجیتال مارکتینگ این است که تمامی این خدمات باید به صورت یکپارچه انجام گیرد و نباید این خدمات را جدا از هم دانست. ترکیب این خدمات میتواند ما را به نتیجه دلخواه برساند.

با معیارهای انتخاب یک شرکت دیجیتال مارکتینگ حرفه ای آشنا شوید.

معیارهای انتخاب یک شرکت دیجیتال مارکتینگ حرفه ای

1.      تخصص شرکت مورد نظر

مهمترین نکته در مورد انتخاب یک شرکت دیجیتال مارکتینگ حرفه ای، تخصص آن شرکت است. تخصص یک شرکت را میتوان در تعداد مشتریان بزرگی که به آن مجموعه اعتماد کرده اند، دریابید. معمولا مشتریان صاحب نام با بررسی های فراوان و نهایت دقت، خدمات خود را به اینگونه شرکت ها می سپارند. شما میتوانید با ارتباط با این مشتریان، از تخصص و کیفیت کار شرکت مذکور مطلع گردید.

2.      قیمت مناسب

طبیعی است که همکاری با شرکت های حرفه ای و شناخته شده، میتواند برای شما هزینه بیشتری دربرداشته باشد اما در این صورت خیال شما راحت خواهد بود که کار را به کاردان سپرده اید. البته بهتر است از چندین شرکت لیست قیمت ها و کارهایی را که قرار است برایتان انجام دهند، بگیرید و با مقایسه بین آنها، بهترین شرکت را انتخاب نمایید.

3.      گزارش دهی دقیق و شفاف

شما به عنوان کارفرما حق دارید تا از ریزترین فعالیت صورت گرفته توسط شرکتی که به عنوان مجری خدمات دیجیتال مارکتینگ شما انتخاب میشود، آگاه باشید. آژانس های دیجیتال مارکتینگ حرفه ای به صورت ماهانه یک گزارش دقیق و شفاف را آماده کرده و تقدیم صاحب کسب و کار مینمایند.

برای آشنایی با بهترین شرکت های دیجیتال مارکتیگ در ایران میتوانید به این مقاله مراجعه نمایید. در این مقاله به طور کامل به این موضوع پرداخته شده است.

کلام پایانی

در این مقاله تلاش شد تا شما با مفاهیم دیجیتال مارکتینگ، خدمات شرکت های دیجیتال مارکتینگ و مهمترین معیارهای یک شرکت دیجیتال مارکتینگ حرفه ای و خوب آشنا شوید. شما میتوانید با توجه به نکات گفته شده در این مقاله، بهترین آژانس موردنظر خود را بیابید و خدمات دیجیتال مارکتینگ خود را به آن بسپارید.

انتهای پیام
captcha