روزه‌داری با عبرت‌اندوزی از قرآن و نهج‌البلاغه
کد خبر: 3966535
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۷
بر خط جامعه؛

روزه‌داری با عبرت‌اندوزی از قرآن و نهج‌البلاغه

سرویس اجتماعی خبرگزاری ایکنا، در هفته‌ای که گذشت اقدام ویژه‌ای برای تهیه و انتشار بسته‌های محتوایی با محوریت سبک زندگی قرآنی و نهج البلاغه در روز‌های ماه مبارک رمضان کرده است.

برخط جامعه

به گزارش ایکنا، سرویس اجتماعی این خبرگزاری، در هفته‌ای که گذشت و در ایام ماه مبارک رمضان، به انتشار بسته‌های خبری تخصصی ویژه این ماه اهتمام داشته است. در این هفته همچنین اخباری در رابطه با برگزاری کنگره بین‌المللی حضرت خدیجه (س)، آغاز داوری جشنواره آیات و ثبت‌نام برای تزریق یک واکسن تولید داخل منتشر کرد که به برخی از مهم‌ترین آنان اشاره می‌کنیم.

به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان امسال، سرویس اجتماعی خبرگزاری ایکنا بسته‌های متنوعی را تدارک دیده است که از آن جمله می‌توان درس‌گفتارها، آموزه‌های اخلاقی و بیان نکات و گزیده‌هایی از نهج‌البلاغه و نیز تبیین سبک زندگی قرآنی با حضور طاهره همیز را برشمرد که در این ایام منتشر می‌شود. همچنین تأملی کوتاه بر مفاهیم بلند دعا‌های کوتاه هر روز ماه رمضان خواهیم داشت که می‌توانید برای مطالعه بیشتر هر یک از این بسته‌ها به مسیر‌های ارتباطی زیر مراجعه کنید:
 
عماد افروغ
درس‌گفتار‌های گزیده‌ای از نهج‌البلاغه:
 
طاهره همیز
حیات اجتماعی در سایه قرآن:
 
دعای روز
تأملی بر مفاهیم بلند دعا‌های کوتاه ماه رمضان:

رهبری


کمک ۵۰۰ میلیون تومانی رهبر انقلاب به جشن گلریزان ستاد دیه


در هفته‌ای که گذشت و به مناسبت سی و چهارمین جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد خبر‌هایی از کمک مسئولان و مقامات عالی کشور منتشر شد. از جمله آنکه جشن گلریزان آزادی زندانیان تحت حمایت ستاد دیه امسال با کمک نقدی رهبر انقلاب همراه بود و معظم‌له با اهدای رقمی معادل ۵۰۰ میلیون تومان، زمینه آزادی جمعی از بدهکاران مالی و محکوم به پرداخت دیات ناشی از حوادث کارگاهی و سوانح رانندگی را فراهم نمودند. همچنین سران قوای قضائیه، مجریه و مقننه به منظور آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در مجموع با اختصاص رقمی بالغ بر ۵۵۰ میلیون تومان، در سی و چهارمین جشن گلریزان ستاد دیه مشارکت داشتند.

همچنین این ستاد اعلام کرده است؛ با کمک خیرین خداجو و همیاری مسئولان نظام، در سال ۹۹ مجموعاً ۹۳۹۸ محکوم مالی و بدهکار دیات ناشی از سوانح رانندگی و حوادث کارگاهی با رقم بدهی بالغ بر ۳۵ هزار میلیارد ریال از بند زندان‌های سراسر کشور آزاد شدند.

طریق جاوید

اعلام فراخوان شرکت در دهمین رویداد ملی «طریق جاوید»


دهمین رویداد ملی، فرهنگی و آموزشی طریق جاوید با عنوان «امام خمینی (ره)، انقلاب اسلامی و انتخابات»، به همت مرکز فرهنگی دانشجویی امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی، با مشارکت و همکاری سازمان دانشجویان و معاونت فرهنگی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

جشنواره آیات


آغاز داوری جشنواره آیات


چهارمین جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات که از بهمن‏‌ماه سال گذشته آغاز به کار کرده بود، با دریافت بیش از هزار و صد اثر از شرکت‌‏کنندگان به کار خود پایان داده و از امروز وارد مرحله داوری می‏‌شود.

کنگره خدیجه


حضرت خدیجه (س)؛ همچنان مظلوم تاریخ


کنگره بین‌المللی ام‌المومنین حضرت خدیجه(س)، بانوی اول اسلام، روز چهارشنبه اول اردیبهشت‌ماه در آستانه سالروز وفات آن حضرت برگزار شد. در این در کنگره بین‌المللی که با پیام آیت‌الله جوادی آملی همراه بود، ضمن تذکر نسبت به این مسئله که ایشان همچنان ناشناخته و مظلوم واقع شده‌اند، تأکید شد: تنها زیارت کافی نیست، بلکه باید راه ایشان را برویم.

واکسن کرونا


آغاز ثبت‌نام شرکت در کارآزمایی بالینی واکسن کرونای داخلی


ثبت‌نام شرکت در کارآزمایی بالینی فاز سوم واکسن کرونا انستیتو پاستور ایران در هفته‌ای که گذشت آغاز شد و علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در این کارآزمایی ثبت‌نام کنند. واکسن کرونای نوترکیب کنژوگه که توسط انستیتو فینلای کوبا و با مشارکت انستیتو پاستور ایران تولید شده‌است، اکنون بعد از گذراندن موفق فاز ۱ و ۲، وارد فاز سوم کارآزمایی بالینی می‌شود تا پس از تأیید نهایی در انستیتو پاستور ایران نیز تولید و واکسیناسیون عمومی با آن آغاز شود. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام به نشانی https://www.pasteurcovac.ir مراجعه کنند.
انتهای پیام
captcha