ضرورت گسترش سجایای اخلاقی حضرت خدیجه(س) در خانواده‌ها
کد خبر: 3966579
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
آیت‌الله صفایی بوشهری تأکید کرد؛

ضرورت گسترش سجایای اخلاقی حضرت خدیجه(س) در خانواده‌ها

امام‌جمعه بوشهر گفت: سجایای اخلاقی و شیوه حرکتی حضرت ام‌المؤمنین باید در خانواده گسترش یابد و نهادینه شود و این امر می‌تواند موجب حرکت جامعه ایمانی به‎سوی تمدن نوین اسلامی است.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار افتخاری ایکنا، ضمن تسلیت به‌مناسبت سالروز وفات حضرت خدیجه کبری(س)، اظهار کرد: حضرت خدیجه(س) نماد و الگوی مواسات و کمک‌های مؤمنانه مؤثر در جهان اسلام است.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با بیان اینکه حضرت ام‌المؤمنین با مواسات خود، سنگ بنای خانه عصمت و طهارت(ع) را گذاشتند، افزود: حضرت خدیجه کبری(س) مادر شریعت بودند و این بانوی آسمانی تمامی سرمایه‌های خود را برای اسلام و حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) خرج کردند و در دوران رنج و سختی‌های پیغمبر(ص)، ایشان را همراهی کردند. سجایای اخلاقی و شیوه حرکتی حضرت ام‌المؤمنین باید در خانواده گسترش یابد و نهادینه شود و این امر می‌تواند موجب حرکت جامعه ایمانی به‎سوی تمدن نوین اسلامی است.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه حضرت خدیجه کبری(س) الگوی ایثار، مجاهدت، مقاومت و اسلام‌خواهی است، گفت: حضرت خدیجه کبری(س) یکی از چهار بانویی است که بهشت آرزوی حضور آن بانو در خود دارد.

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان بوشهر با بیان اینکه حضرت خدیجه کبری(س) ام‌المؤمنین و ام‌الائمه اطهار(ع) است، بیان کرد: حضرت خدیجه کبری(س) با جان و مال خود به دفاع از اسلام و پیامبر گرامی آن، پرداخت و در این راه متحمل مشقات بسیاری شد و جان و مال خود را فدای اسلام کرد.

امام‌جمعه بوشهر اظهار کرد: حضرت خدیجه کبری(س) تنها بانویی در جهان است که شرافت مادری حضرت فاطمه(س) را داراست.

حامد فکوری
انتهای پیام
captcha