هیئات مذهبی با ارائه الگوی کارآمد جهادی سرافرازتر از دوران پیش از کرونا هستند
کد خبر: 3972623
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴
حجت‌الاسلام طاهری:

هیئات مذهبی با ارائه الگوی کارآمد جهادی سرافرازتر از دوران پیش از کرونا هستند

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در نشست شورای هیئات مذهبی این استان بر بهره‌گیری هیئات مذهبی از اخلاص و کار جهادی برای پیشتازی در جریان اقامه شعائر الهی تأکید کرد.

هیئات مذهبی با ارائه الگوی کارآمد کار جهادی، سرافرازتر از دوران پیش از کرونا هستند/ ارسالی چهارشنبهبه گزارش ایکنا از بوشهر حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر، در نشست شورای هیئات مذهبی استان بوشهر در سخنانی به تشریح جایگاه و نقش هیئات مذهبی در تقویت شعائر الهی و مبانی انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: مأموریت‌ هیئات مذهبی ناظر به اقامه شعائر الهی است و رقابت‌های ناسالم و خودنمایی عامل افول معنویت هیئت‌های مذهبی است.

وی رعایت اخلاص در عمل را به عنوان عامل مهمی که پرچم شعائر الهی را بالا نگه می‌دارد، ذکر کرد و افزود: شناسایی نیاز لحظه و پاسخگویی مناسب به آن، جز به توفیق و هدایت الهی میسر نمی‌شود و اخلاص شرط نزول توفیق الهی است.

حجت‌الاسلام طاهری با اشاره به شیوع کرونا افزود: هیئات مذهبی در این دوران تشخیص دادند باید در زمینه فعالیت‌های اجتماعی و کمک به محرومان و مستضعفان و آسیب‌دیدگان از کرونا در زمینه‌های مختلف کمک کنند و امروز هیئات مذهبی سرافرازتر از دوران قبل از شروع کرونا هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات بیان کرد: هیئات مذهبی و روحانیت مرجع اعتماد مردم هستند و باید با ارائه شاخص‌ها و ویژگی‌های انتخاب اصلح از کلام ائمه معصومین (علیهم‌السلام) و منظر رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی)، بصیرت سیاسی لازم را به مردم منتقل کنند.

همچنین حجت‌الاسلام محمد قادری، سرپرست معاونت فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی استان بوشهر اظهار کرد: سرمایه اصلی هیئات، اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم‌السلام) هستند که مردم را به این واسطه به میدان می‌کشند.

قادری با اشاره به پویش مهرواره محله همدل گفت: به همت مساجد، هیئات و گروه‌های جهادی اقدامات زیادی در حوزه فعالیت‌های اجتماعی در سطح استان انجام شده، ولی از این تعداد، فقط ۱۶۵ محله‌ استانی در سامانه «مهرواره محله همدل» ثبت شده است.

نوشاد نوشادی، رئیس شورای هیئات مذهبی استان بوشهر و کشور در سخنانی به تشریح فعالیت‌های انجام شده هیئات مذهبی استان پرداخت و ضمن تقدیر از فعالیت‌های هیئات مذهبی در دوران کرونا، خواستار ایفای نقش مؤثرتر هیئات در عرصه‌های گوناگون اجتماعی شد.

در این جلسه رؤسای شورای هیئات مذهبی شهرستان‌های استان بوشهر به بیان مسائل و مشکلات و طرح دیدگاه‌های خود در زمینه نحوه‌ ارتقای فعالیت هیئات مذهبی پرداختند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha