امسال با گفتمان تحول به استقبال بزرگداشت سالگرد ارتحال امام(ره) می رویم
کد خبر: 3973725
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷
نصرت الله لطفی:

امسال با گفتمان تحول به استقبال بزرگداشت سالگرد ارتحال امام(ره) می رویم

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه تعطیلی مراسم 14 خرداد در حرم مطهر امام خمینی(قدس الله نفسه الزکیه) به معنای تعطیلی این مراسم در کشور نیست، اظهار کرد: امسال با گفتمان تحول، به استقبال بزرگداشت سالگرد ارتحال امام راحل می رویم.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جلسه برنامه ریزی مناسبت های 14 و 15 خرداد و هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی، صبح امروز، سه شنبه 5 خرداد، با حضور نصرت الله لطفی، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی عضو این نهاد در دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در ابتدا نصرت الله لطفی با گرامیداشت مناسبت سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر و چهارم خرداد روزی که به نام دزفول قهرمان نامگذاری شده است، اظهار داشت: خداوند قادر متعال را به پاس پیروزی دیگری که در جبهه مقاومت مردم غیور، شجاع و در عین حال مظلوم و ستمدیده فلسطین در برابر یک رژیم گرگ صفت، جلاد و کودک کش اسرائیل به دست آمد، شاکر و سپاسگزاریم.

وی با اشاره به اهمیت مناسبت های پیش رو به ویژه 14 و 15 خرداد گفت: در خرداد ماه دو مناسبت بسیار مهم را پیش رو داریم و در ادامه این دو مناسبت، یک آزمون بزرگ الهی یعنی انتخابات ریاست جمهوری متوجه مردم عزیز، فهیم و هیشه در صحنه ایران اسلامی است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در مورد مراسم 14 خرداد و سالروز ارتحال جانکاه و ملکوتی امام عظیم الشان(قدس الله نفسه الزکیه) گفت: در برگزاری این مراسم باید دو نگاه را اصل بدانیم. یکی اصل اینکه مراسم بزرگداشت حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) فقط مراسم عزاداری و ترحیم نیست، بلکه بزرگداشت امام عظیم الشان، در یک دامنه وسیع و گسترده، به معنای تبیین اهداف، آرمان‌ها و نهضت ایشان و صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان دستاورد ارزشمند امام راحل و بیان شخصیت والای امام راحل و آشنایی نسل جوان و کنونی با شخصیت ایشان است. دوم اینکه بزرگداشت امام راحل عظیم الشان را به عنوان یک گفتمان تحول مطرح کنیم.

لطفی اضافه کرد: با توجه به اینکه در آستانه انتخابات هستیم، امسال با گفتمان تحول، به استقبال بزرگداشت سالگرد ارتحال امام راحل می رویم، امامی که به عنوان یک مرجع و پیشوای تقلید دینی، تحول خواه بود و تحول آفرید. تحول امام خمینی(رحمت الله علیه) به هم ریختن ساختار حکومتی دنیا و شکل گیری نظام دینی است که نه سلطه گر باشد و نه سلطه پذیر و از این منظر، ایران و ایرانی را با شعار 'ما می توانیم' از یک کشور صددرصد وابسته به بیگانه، به یک کشور مستقل فعال در عرصه بین المللی تبدیل کرد.

این مقام مسئول افزود: در بستر فعالیت های فرهنگی، تبیینی و تبلیغی و از جمله مراسم بزرگداشت مراسم هایی با هماهنگی ستاد ملی مقابله با کرونا در استان‌ها برگزار می شود و با استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه و فضای مجازی این یوم الله را هر چه باشکوتر برگزار می کنیم تا انشاالله بستر و راهبردی برای حضور و نقش آفرینی حداکثری مردم عزیز ایران در انتخابات پیش رو باشد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور از برگزاری مراسم بزرگداشت ۱۴، ۱۵ و ۱۶ خرداد و همچنین هفته افشای حقوق بشر آمریکایی براساس شیوه نامه‌های بهداشتی خبر داد.

وی گفت: مراسم ۱۵ خرداد هر چند تاریخ انقلاب اسلامی است، اما محدود به سال ۴۲ شمسی (۸۳ قمری) نمی‌شود بلکه یک رویکرد آینده نگر تا ظهور منجی عالم است که براساس تمهیدات امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری باید گرامی داشته شود.

این مقام مسئول گفت: این مراسم منحصر به ورامین نیست بلکه حوزه علمیه قم، بازار تهران، مشهد و شیراز و دیگر شهر‌ها نیز در کنار ورامین در این حادثه فعال و تأثیر گذار بودند.

لطفی اضافه کرد: مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) که امسال مصادف با شانزدهم خرداد است سالگرد حمله وحشیانه رژیم پهلوی به حوزه علمیه قم است که امسال این سه روز به صورت پیاپی و مستمر گرامی داشته خواهد شد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در ادامه با اشاره به این که ستاد بزرگداشت هفتم تیر از سه سال گذشته با نظر داهیانه مقام معظم رهبری به ستاد هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی تغییر نام و عملکرد داشته است، گفت: ششم تا دوازدهم تیر هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی است.

لطفی افزود: ششم تیر سالگرد ترور نافرجام مقام معظم رهبری است که به حمدالله ایشان برای نظام و انقلاب اسلامی با یاری خدا حفظ شد.
وی گفت‌: حادثه شهدای ۷۲ تن در هفتم تیر، سقوط هواپیمای ایرباس مسافربری به دست رژیم تروریست آمریکا و همچنین ترور شهید قدوسی از جمله اتفاقات این هفته است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور تاکید کرد: باید به نسل جوان آموخت که برغم تبلیغات غول‌های رسانه‌ای و ادعای واهی حقوق بشری آمریکا در واقع این رژیم حامی تروریست و تروریست پرور است و تنها حقوق بشر یک ظاهر برای باطن تروریست آن است.

انتهای پیام
captcha