وقف ۵۰۰ جلد کتاب آموزشی «نماز شکوفه‌ها» در بوشهر
کد خبر: 4009183
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴
در راستای اجرای طرح «شهر من، شهر نماز» انجام شد؛

وقف ۵۰۰ جلد کتاب آموزشی «نماز شکوفه‌ها» در بوشهر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد‌ اسلامی بوشهر بیان کرد: ۸۰ نفر از مربیان بوشهری در مرحله آغازین طرح «شهر من، شهر نماز» بانی خرید و وقف ۵۰۰ جلد کتاب آموزشی «نماز شکوفه‌ها» شدند که کتاب‌های خریداری شده با نیت وقف در امر ترویج فریضه نماز به دانش‌آموزان مراکز تحت تعلیم اهدا شد.

فاطمه کرمپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد‌ اسلامی بوشهرفاطمه کرمپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد‌ اسلامی بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار افتخاری ایکنا با اشاره به اجرای موفق طرح پویش خانگی قرآن کریم در این استان، اظهار کرد: این طرح ملی به همت مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت طاهای بوشهر و با مشارکت مؤسسات قرآنی و تشکل‌های مردمی پیش از ماه مبارک رمضان سال گذشته در استان بوشهر آغاز شد که با شناسایی، ساماندهی و ثبت مجالس خانگی قرآن و عترت، قریب به ۸۰۰ پویش خانگی قرآن کریم شهرستان‌های بوشهر در سامانه کشوری ثبت شدند.


موافقت وزارت ارشاد با مجوز فعالیت ۶ مؤسسه قرآنی


وی با بیان اینکه مجوز فعالیت شش مؤسسه قرآن و عترت ویژه فعالیت در مناطق شهری و روستایی استان بوشهر صادر شده است، گفت: با کارشناسی تخصصی هیئت رسیدگی به امور مؤسسه‌‌های فرهنگی قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعطای مجوز و تمدید پروانه فعالیت شش مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت در شش ماه اول سال ۱۴۰۰ در استان بوشهر از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موافقت شد.

کرمپور افزود: مجوز مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت امام خمینی(ره) روستای نظرآقا و شریعت شهرستان دشتستان برای مدت چهار سال تمدید شد. همچنین مجوز مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت شهید مهدی رازی، نجوای متقین و حضرت زینب(س) تنگک شهرستان بوشهر، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت اطهر فردوس شهرستان دشتی به ترتیب برای مدت یک سال صدور اولیه شد.


اجرای طرح ملی «شهر من، شهر نماز»


وی از به صدا درآمدن زنگ نماز در آموزشگاه‌های پیش‌دبستانی و مدارس ابتدایی شهرستان بوشهر خبر داد و گفت: آئین افتتاحیه این طرح ملی برای اولین بار در استان بوشهر با عنوان «شهر من، شهر نماز» در نخستین پایتخت قرآنی ایران به همت مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت طاهای بوشهر برگزار شد. این طرح به‌مدت سه ماه با همکاری نهادهای فرهنگی و انقلابی، مربیان پیش‌دبستانی، آموزگاران کلاس اول ابتدایی و مادران دانش‌آموزان طی یک زنگ برنامه کلاسی در هفته زیر نظر مهدی فاضلی مهرآبادی، مدرس طرح ملی «شهر من، شهر نماز» و مدیرمسئول مؤسسه قرآنی ریحانة‌النبی(ص) برگزار خواهد شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در ادامه با تأکید بر اینکه احیای این سنت وظیفه همه مسلمانان شیعه و اهل‌ سنت است، اعلام کرد: طرح ملی «شهر من، شهر نماز» با مشارکت آموزشی ۸۰ نفر مربی آموزشگاه‌های پیش‌دبستانی و مدارس ابتدایی شهرستان بوشهر به‌منظور آموزش کودکان بین ۶ تا ۷ ساله است که بتوانند نماز دو رکعتی را به راحتی و به شیوه صحیح بخوانند.


وقف ۵۰۰ جلد کتاب آموزشی «نماز شکوفه‌ها» در بوشهر


وی با اشاره به اینکه این دوره شامل موضوعاتی همچون نماز و بهبود ارتباط، نماز و کاهش مشکلات رفتاری مادر و کودک، نماز و والدین مسئول، شیوه‌های نوین آموزش تدریجی نماز، نماز و نمودارسازی با استفاده از کتاب تصویری و داستانی «نماز شکوفه‌ها» است، گفت: ۸۰ نفر از مربیان آموزشگاه‌های پیش‌دبستانی و مدارس ابتدایی در مرحله آغازین این طرح ملی بانی خرید و وقف ۵۰۰ جلد کتاب آموزشی «نماز شکوفه‌ها» شدند و مربیان کتاب‌های خریداری شده را با نیت وقف در امر ترویج فریضه نماز به دانش‌آموزان مراکز تحت تعلیم خود اهدا کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد‌ اسلامی بوشهر ادامه داد: همچنین در طرح ملی «شهر من، شهر نماز» که با حمایت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال برگزاری است نزدیک به سه هزار جلد از همین عنوان کتاب از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد‌ اسلامی استان بوشهر خریداری و به مجریان طرح اهدا شد.

کرمپور اظهار کرد: اختتامیه طرح ملی «شهر من، شهر نماز» همزمان با سالروز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در حسینیه امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) مصلای جمعه بوشهر با سخنرانی آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، رئیس شورای فرهنگ عمومی و نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر برگزار خواهد شد.

حامد فکوری
انتهای پیام
captcha