نمایشگاه صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی فارس پایان یافت/ تجلیل از ایکنا
کد خبر: 4014215
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۴

نمایشگاه صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی فارس پایان یافت/ تجلیل از ایکنا

مراسم اختتامیه نخستین نمایشگاه فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی فارس با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد که در آن از خبرنگاران و عکاسان ایکنا نیز به دلیل کسب رتبه نخست کشور در میان شعب استانی تجلیل به عمل آمد.

نمایشگاه صنایع فرهنگی، جهاددانشگاهی فارس، تجلیل از ایکنابه گزارش ایکنا از فارس، مراسم اختتامیه نخستین نمایشگاه فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی فارس عصر دیروز، 26 آبان‌ماه با حضور جواد قناعتی، رئیس سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه فجر و سیده‌معصومه دستغیب، مدیرکل بانوان و خانواده استانداری فارس و همچنین معاون پارک فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی کشور در شیراز برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر رونمایی از پوستر جشنواره ملی «شعر باران» از زهرا عسکری، سردبیر، امین فائضی و احمدرضا مداح، عکاسان خبرگزاری ایکنا به دلیل اخذ رتبه یک کشور در میان شعب استانی ایکنا طی ماه‌های اخیر تجلیل به عمل آمد.

مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی فارس در این مراسم با بیان اینكه نمایشگاه فوق متشكل از آثاری است كه همكارانمان در پارك فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی فارس خلق كرده‌اند، افزود: به مناسبت روز فرهنگ عمومی دستاوردهای این حوزه در معرض نمایش گذاشته شد كه خوشبختانه با استقبال بالایی مواجه شد.

وی با ابراز امیدواری از اینكه برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی موجب توسعه اقتصاد فرهنگی شود، گفت: صنایع چوب، المان‌های شهری، دستبافت‌ها، بازی‌های فكری به روز و ...از جمله حوزه‌هایی بود كه در این نمایشگاه به معرض دید علاقمندان گذاشته شد.

بابایی تصریح كرد: جوانان ما امروز با استفاده از علم روز و خلاقیت، طرح‌های خوبی در باب فضا سازی‌ مذهبی با ساخت المان‌های مطلوب اجرایی کرده‌اند كه خوشبختانه در این نمایشگاه هم مورد استقبال قرار گرفت.

رئیس جهاددانشگاهی از همه مسئولان و متولیان فرهنگی خواست به جد برای حمایت از فعالان فرهنگی ورود كنند و ادامه داد: از آنجا كه تیم‌های مستقر در این نمایشگاه ذیل شركت‌های دانش بنیان فعال شده‌اند و با حمایت پارك توانسته‌اند خلاقیت خود را بروز دهند، لذا می‌طلبد كه مسئولان استان بیش از گذشته از این تیم‌ها حمایت کنند.

رئیس خبرگزاری ایکنا شعبه فارس خواستار هم افزایی، تعامل و استفاده بیشتر از ظرفیت‌های خالی موجود در استان برای معرفی این شركت‌ها و ارائه محصولات آن‌ها شد.

وی با بیان اینکه فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی با توجه به نیازسنجی‌ها و مغفول ماندن حوزه‌های مختلف فرهنگی راه‌اندازی شده است، گفت: امروز شاهد فعالیت‌های خوب این پارك در راستای تحقق حرك سوم هستیم و مجموعه جهاددانشگاهی نیز با ظرفیت‌های بالقوه‌ای كه داشته، توانسته از این تیم‌ها حمایت و با گردآوری آن‌ها در پارک، حمایت کند.

بابایی تصریح کرد: علی‌رغم بازدید و استقبال خوب اعضای شورای شهر شیراز، سازمان فرهنگی شهرداری شیراز، اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی فارس، استانداری فارس، سازمان فضای مجازی سپاه فجر فارس و بسیج ادارت استان فارس طی برگزاری این نمایشگاه انجام شد، اما جای خالی حضور دیگر مسئولان تأثیرگذار استان احساس شد.

رئیس جهاددانشگاهی فارس اظهار کرد: با توجه به اینکه زمان کمی از تاسیس این پارک می‌گذرد اما برگزاری این نمایشگاه نشان داد که فارس به عنوانی استانی فرهنگی دارای ظرفیت‌های بالقوه خوبی است که با بالفعل کردن آنها می‌توان شاهد رونق اقتصادی، اشتغالزایی و ارتقای نوآوری در شرایط کنونی بود.

وی همچنین با اشاره به رونمایی از پوستر سومین جشنواره شعر باران در آیین اختتامیه این نمایشگاه، گفت: جشنواره‌ دوسالانه سراسری دانشجویی شعر باران بر پایه‌ عمل به رسالت فرهنگی این نهاد انقلابی  از سال 1394 آغاز به کار کرده و امسال سومین دوره ‌خود را به حول و قوه‌ی الهی برگزار خواهد کرد.

بابایی با بیان اینکه در این دوره نیز شاعران علاقه‌مند می‌توانند آثار خود را در سه محور موضوعی حضرت فاطمه زهرا(س)، مقام شامخ مادر و موضوع‌های آزاد به دفتر جشنواره ارسال کنند، گفت: برگزیدگان این آثار، بر مبنای داوری استادان برجسته‌ شعر و ادب پارسی انتخاب خواهد شد.

انتهای پیام
captcha