خدمت به محرومان در بوشهر با یاد شهید مدافع حرم
کد خبر: 4020755
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳

خدمت به محرومان در بوشهر با یاد شهید مدافع حرم

گروه جهادی شهید احمدی‌جوان بوشهر با توسعه فعالیت‌های خود در این استان، نسبت به اجرای برنامه‌های حمایتی از اقشار ضعیف جامعه همچون رسیدگی به یتیمان و خانواده‌های بدسرپرست و بدون سرپرست اقدام می‌کند.

بوشهری‌ها و خدمت به خانواده‌‌ محرومان / از رسیدگی به یتیمان تا خانواده‌های بدسرپرستبا شیوع بیماری کرونا در کشور، فعالیت اغلب گروه‌های جهادی کشور به سمت خدمات بهداشتی و کمک به کادر درمان بیمارستان‌های مختلف درگیر با بیماران کرونایی معطوف شده است. بسیاری از این گروه‌ها علیرغم پیگیری خدمات جهادی گذشته خود، طبق فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی، پای در عرصه کمک مؤمنانه و مواسات نهاده و طی نزدیک به یک سال گذشته خدمات فراوانی به محرومان و خانواده‌های بیماران کرونایی ارائه کرده‌اند.

گروه جهادی شهید احمدی‌جوان شهر شنبه استان بوشهر یکی از گروه‌هایی است که علیرغم در اختیار داشتن امکانات محدود، توانسته در حد توان خود نسبت به خدمت‌رسانی به محرومان و مستضعفان این شهر محروم اقدام کند. عمده فعالیت این گروه جهادی در حوزه ساخت‌وساز و مرمت خانه نیازمندان قرار دارد؛ چراکه پس از زلزله‌ای که طی سال ۹۲ در این شهر رخ داد، بسیاری از مردم خانه‌های خود را ازدست دادند و همین امر زمینه‌ای برای تشکیل این گروه جهادی شد.

با گذشت زمان و پس از چندین سال فعالیت تأثیرگذار در استان بوشهر، گروه جهادی شهید احمدی جوان استان بوشهر با توسعه فعالیت‌های خود در این استان، نسبت به اجرای برنامه‌های حمایتی از اقشار ضعیف جامعه همچون رسیدگی به یتیمان و خانواده‌های بدسرپرست و بدون سرپرست اقدام می‌کند.

محمد فهیمی، مدیر گروه جهادی شهید احمدی‌جوان بوشهر در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به سالروز شهادت شهید احمدی‌جوان و برنامه‌های این گروه جهادی در این ایام، اظهار کرد: همزمان با سالروز شهادت پاسدار شهید مدافع حرم محمد احمدی‌جوان،‌ گروه جهادی شهید احمدی‌جوان بخش شنبه و طسوج راه‌اندازی و با کمک خیران آغاز به‌ کار کرد.

مدیر گروه جهادی شهید احمدی جوان بوشهر ادامه داد: هم‌اکنون تعداد ۲۱۰ خانوار تحت پوشش این گروه جهادی قرار دارند که با توجه به مشکلات اقتصادی فراوانی که با آن مواجه هستند، تمامی اعضای گروه در این تلاش هستند تا بتوانند تا حد امکان از مشکلات ایشان بکاهند.

فهیمی در ادامه افزود: همچنین با پیگیری‌هایی که انجام شد، تعداد ۱۷ بیمار صعب‌العلاج نیز تحت پوشش گروه قرار گرفته و اعضای گروه نسبت به تهیه و تأمین داروهای مورد نیاز و هزینه آن برای این بیماران اقدام می‌کنند تا بتوانند بخشی از مشکلات ایشان را مرتفع کنند.

وی تصریح کرد: از آنجایی که رسیدگی به احوال یتیمان و دلجویی از ایشان از آموزه‌های دین مبین اسلام و تأکیدات معصومین(ع) است، اعضای گروه جهادی شهید احمدی جوان توانستند تعداد ۵۳ یتیم در نقاط مختلف استان بوشهر را تحت پوشش گرفته و هزینه‌ زندگی ایشان را تأمین کنند.

مدیر گروه جهادی شهید احمدی جوان بوشهر ادامه داد: در راستای اجرای برنامه‌های ویژه این گروه جهادی در رابطه با تأمین معیشت و خانواده‌های بدسرپرست و بدون سرپرست نیز تاکنون تعداد 29 خانوار بدسرپرست و نیز 60 خانواده بدون سرپرست از سوی اعضای گروه شناسایی و مورد حمایت قرار گرفته‌اند که نسبت به تأمین معیشت و هزینه زندگی این خانواده‌ها اقدام می‌شود.

فهیمی تصریح کرد: همچنین با وجود اینکه خانواده‌های فراوانی در سطح استان بوشهر هستند که سرپرستان آن‌ها امروز و بنا به دلایل فراوانی از کار افتاده بوده و توانایی تأمین معیشت خانوار خود را ندارند، اعضای گروه جهادی شهید احمدی جوان این استان توانسته‌اند تا به امروز تعداد 51 خانوار دارای سرپرستان از کار افتاده را تحت پوشش قرار داده و ایشان را در تأمین معیشت خود همراهی کنند.

انتهای پیام
captcha