اعضای «فرشته‌های زمینی» به دیدار خانواده شهید نسترن رفتند+عکس
کد خبر: 4020902
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵

اعضای «فرشته‌های زمینی» به دیدار خانواده شهید نسترن رفتند+عکس

اعضای فرهنگی و قرآنی دارالقرآن آل‌یاسین وزارت آموزش و پرورش در سری دیدار‌های خود با خانواده شهدا با عنوان «فرشته‌های زمینی» به دیدار خانواده شهید ورزشکار قرآنی عباس(امید) نسترن رفتند.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، اعضای فرهنگی و قرآنی دارالقرآن آل‌یاسین وزارت آموزش و پرورش در سری دیدارهای خود با خانواده‌های شهدا در قالب برنامه «فرشته‌های زمینی» که به‌صورت هفتگی انجام می شود، ظهر امروز سه‌شنبه ۲۳ آذرماه، در منزل شهید عباس(امید) نسترن، آموزگار قرآنی مساجد و مربی رشته ورزشی غواصی و دریانوردی حضور یافته و با خانواده وی دیدار کردند.

خیری ابراهیم‌زاده، مادر شهید در ابتدای دیدار ضمن معرفی فرزندش به حاضران گفت: پسرم عباس محصول زندگی مشترک با همسرم شادروان عبدالخالق نسترن بود که در خرداد سال ۱۳۴۸ ساکن کوی دهدشتی شهر بوشهر متولد شد و قدم به عرصه گیتی نهاد. عباس از همان دوران طفولیت به‌وسیله پدربزرگش حاج مرتضی که شخصی متدین و با تقوی بود به مسیر مسجد و در جهت یادگیری احکام الهی سوق داده شد و در همان سنین ۶ تا ۸ سالگی در نزد مانایاد حاج عبدالرسول خُرم، بزرگ مردی از سلاله‌ی پاکان و نیاکان کسب فیض و بهره برد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شهید عباس هوش سرشار و مستعدی در قرآن‌آموزی و ساعی در فراگیری علوم تحصیلی و دارای اخلاق مذهبی مردم‌دوستی بود، اظهار کرد: شهید عباس از همان دوران جوانی با بهره‌برداری تعلیمی از علم قرآن جهت گسترش فضائل اخلاقی و به دور از هر گونه انگیزه مادی و به طور خالصانه مشغول به تدریس شد و اقدام به برگزاری کلاس‌های قرآن در محافل گوناگون و مساجد مختلف از جمله مسجد قرآن محله شهید ابوتراب عاشوری، مسجد امیرالمومنین(ع) محله امام خمینی(ره)، مسجد خاتم الانبیاء(ص) محله بهشت صادق(ع)، هیئت مذهبی فاطمیون، دارالقرآن‌ها، محافل خانگی انس با قرآن، کارگروه سایبری اندیشکده بین‌المللی طلوع و مدارس شهر بوشهر کرد.

مادر شهید نسترن افزود: شهید عباس در یادگیری علوم و فنون رزمی و نظامی و بازیکن تیم ملی فوتبال جوانان ایران و مربیگری غواصی و حتی در آموزش این رشته ها بسیار مستعد بود و رسته پسرم عباس در عملیات‌های دوران دفاع مقدس غواصی بود. اسم فوتبالی‌اش امید بود و با تشویق‌های محمود ابراهیم‌زاده، دایی‌اش، با علاقمندی به رشته فوتبال وارد تیم‌های شاهین و پاس بوشهر شد و بعد از مدتی تلاش و پشتکار به عنوان کاپیتان تیم ملی جوانان کشورمان انتخاب شد و در میدان توپ زد.

وی ادامه داد: عباس، رزمنده غواص جنگ تحمیلی بعد از بازگشت از جبهه‌ دفاع مقدس، که جانباز و شیمیایی شده بود، در آزمون استخدامی استانداری بوشهر قبول شد و در مسئولیت کارشناس اداره کل اموراجتماعی و جوانان مشغول به کار شد و همچنین نیز پس از ازدواج با مهربانو عدومی، حاصل ۱۲ سال زندگی مشترکشان، یک پسر به نام امیرحسین و یک دختر به نام آلا بود، اما همچنان شهید عباس به تدريس قرآن کریم در مساجد و مربیگری آموزش غواصی فعالیت مستمر داشت و شاگردان زیادی را در رشته غواصی و دریانوردی و امور قرآنی تربیت کرد و تعلیم داد و ضمن رسیدگی به امور کار و زندگی همسر و فرزندانش، لحظه‌‌ای از کنار مردم و جوانان جدا نشد.

ابراهیم‌زاده با بیان اینکه شهید عباس عاشق اهل بیت نبی‌خدا(ص) بود و ارادت خاصی به امام حسین(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) داشت، گفت: شهید امید، یک انسان خالص به تمام معنا بود که تمام زندگی خودش را فقط صرف کمک به مردم می‌کرد. و سرانجام در تاریخ ۱۰ اسفندماه سال ۱۳۸۵ دعوت حق را لبیک گفت و به خیل یاران شهیدش پیوست.

حمایت فرهنگی علی دایی از چهره‌های ورزشی و قرآنی

مادر شهید عباس به بیان خاطره‌ای از دیدار با سرمربی تیم صبای قم در ۱۳ آبان‌ماه ۱۳۹۴ پرداخت و خاطرنشان کرد: علی دایی، سرمربی وقت تیم صبای قم، به منظور تکریم از خانواده‌های معظم شهدای قرآنی و ورزشی به بوشهر سفر کرد و به خانه ما آمد و بیان داشت که در نامه‌ای به رئیس سازمان لیگ خواستار نامگذاری یکی از هفته‌های رقابت‌های لیگ برتر به نام سروان خلبان شهید ابراهیم بازرگان، عقاب تیز پرواز از دیار شیراز و شهید عباس(امید) نسترن، ورزشکار قرآنی و کاپیتان اسبق تیم ملی جوانان ایران از دیار بوشهر شده‌ام و هدفم معرفی الگوهای برتر ورزشی و قرآنی به نسل جدید جامعه است.

تجلیل از خانواده شهید ورزشکار قرآنی

یادآور می‌شود، در این دیدار از سوی حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحمید جنگی، کارشناس نماز، قرآن  عترت آموزش و پرورش شهرستان بوشهر با اهدای لوح یادبود تمثال آموزگار قرآنی از خیری ابراهیم‌زاده، مادر شهید عباس(امید) نسترن تجلیل شد.

امیرحسین مؤمنی

انتهای پیام
captcha