جشن میلاد حضرت علی(ع) در کرج برگزار شد + عکس
کد خبر: 4036844
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵

جشن میلاد حضرت علی(ع) در کرج برگزار شد + عکس

اهالی محله مهرشهر کرج ۱۳ رجب، سالروز میلاد حضرت امیرالمؤمنین امام علی(ع) را در رواق آستان مقدس امامزاده طاهر ابن زین‌العابدین(ع) با برگزاری جشن و مولودی‌خوانی مداحان گرامی داشتند.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، جشن میلاد مسعود اولین رهبر و پیشوای شیعیان حضرت مولا علی(ع) از سوی هیئت مذهبی رزمندگان اسلام مهرشهر و با همکاری اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان کرج، 26 بهمن‌ماه در رواق آستان مقدس امامزاده طاهر ابن زین‌العابدین(ع) محله مهرشهر  استان البرز برگزار شد. 

حجت‌الاسلام حجت‌الله زاد‌شیر، سخنران و کارشناس دینی این مراسم با اشاره به اینکه در نوزدهمین حاشیه‌نوشت صفحه 58 جلد 27 کتاب «بحار‌الأنوار» در حدیثی حضرت امام رضا(ع) فرمودند «کمالُ الدّینِ وَلایتُنا، وَالبَراءَةُ مِن عَدُوِّنا؛ کمال دین، پذیرفتن ولایت ما و برائت جستن از دشمن ماست»، اظهار کرد: وجود نازنین حضرت امیرالمؤمنین(ع) از عظمت و جلال ابدی برخوردار است و در واقع می‌شود تمامی خوبی‌های عالم هستی را در وجود آل‌لله(ع) پیدا کرد. 

وی با بیان اینکه حب به حضرت علی(ع) و آل علی(ع) آتش دوزخ را خاموش می‌کند، افزود: دریای فضایل و شفاعت و مقام کرامت امام علی(ع) دارای وسعتی بیکران و بی‌شمار است. 

حجت‌الاسلام زاد‌شیر در ادامه با بیان اینکه سید‌الاوصیا(ع) به عنوان شاگرد تربیت یافته مکتب حضرت سیدالمرسلین محمد‌مصطفی(ص) بود، گفت: حضرت امیرالمؤمنین امام علی(ع) آغازگر اشاعه عدالت و مردانگی، اسلام‌خواهی و ظلم‌ستیزی، وقف در خدمت‌رسانی به مستضعفین، مُبلغ و مروج قرآن کریم و دستورات الهی و معرف والاترین الگوی شهامت و دیانت است. همچنین ایشان در معاشرت با مردم و شیوه حکومت‌داری طوری رفتار شایسته و پسندیده داشت و در گفت‌وگو با مردم بسیار تأثیرگذار بود و حتی در مقابل بدخواهان و دشمنان حق و حقیقت برخورد مناسب اجتماعی می‌کرد و اخلاق متعالی امیرالمؤمنین(ع) به طرزی بود که مردم مؤمن و موحدین و سایر امت ادیان توحیدی به ایشان عشق می‌ورزیدند. 

وی بهشت رضوان و سعادت و رستگاری در دنیا و آخرت را ثمره دوستی با اهل‌ بیت عصمت و طهارت(ع) دانست و بیان کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) در حدیثی که در صفحه ۳۷۳ جلد سوم کتاب الفردوس منتشر شده است، فرمودند «لَوِ إجتَمَعَ الناسُ عَلی حُبِّ عَلِیّ بنِ ابی‌طالبٍ لَما خَلَقَ اللهُ النارَ؛ اگر تمام مردم در دوستی و محبت علی ابن ابیطالب(ع) یکدل بودند و وحدت کلمه داشتند، خداوند آتش جهنم را هرگز نمی‌آفرید.»

همچنین در این مراسم علی علی‌اکبری، سید‌جواد عرب و علی قلندری از ذاکران کانون مداحان استان البرز به مولودی‌خوانی در وصف حضرت امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) پرداختند. 

خبرنگار: حامد فکوری 

عکاس: هاجر محمدی 

انتهای پیام
captcha