به زانو درآوردن فشارهای اقتصادی با اقتصاد مقاومتی
کد خبر: 4037144
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴
امام جمعه خرم‌آباد مطرح کرد:

به زانو درآوردن فشارهای اقتصادی با اقتصاد مقاومتی

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه فشار اقتصادی را با اقتصاد مقاومتی و بکارگیری ظرفیت‌ها می‌توان به زانو درآورد، افزود: در لرستان راه‌اندازی کارخانجات تعطیل شده مساوی با به زانو درآوردن فشار حداکثری دشمنان است.

حجت الاسلام شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد، با دعوت همگان به رعایت حدود الهی، انجام واجبات دوری از صفات ناپسند، اظهار کرد: در آیات قرآن کریم، روایات معصومین، آنچه که ما خود دیده و در تاریخ مطالعه کرده‌ایم، ایمان و تقوا راه شرافت، عزت، سربلندی و سرافرازی فرد، جامعه و ملت است.

وی به آیات ۷۳ و ۷۵ سوره زمر اشاره و با تأکید بر اینکه مؤمنان بهشتی به سمت بهشت حرکت و درهای بهشت به روی آنان گشوده می‌شود، افزود: ملائکه به آنان سلام می‌کنند و می‌گویند برای همیشه وارد بهشت شوید.

شاهرخی با تأکید بر اینکه مؤمنان بهشتی به ملائکه بهشتی می‌گویند حمد و ستایش مخصوص خدایی است که از باب لطفش به وعده‌اش وفا کرد و بهشت را به ما ارث داد، خاطرنشان کرد: خصوصیت ارث این است که زحمت آن را کس دیگری می‌کشد و مؤمنان بهشتی شکرکزار خداوند متعال هستند چراکه بهشت بخشایش خداوند است که در مقابل اعمال اندک انسان داده می‌شود.

امام جمعه خرم‌آباد با یادآوری اینکه اهل بهشت در هر جا که بخواهند سکنی می‌گزینند البته مراتب افراد در بهشت متفاوت است و بهشت پاداش خوبی برای مؤمنان است، گفت: از این آیات برداشت می‌شود که وعده خداوند تخلف‌ناپذیر است بهشت فراتر از استحقاق تقواپیشگان است اما این امر نشان از لطف و بخشایش خداوند است.

شاهرخی با یادآوری اینکه عمل انسان سرنوشت انسان را نیکو می‌کند، اضافه کرد: اگر همسایه هستیم همسایه خوبی باشیم اگر کاسب هستیم، اهل انصاف باشیم و اگر کارمند هستیم به وظایف‌مان عمل کنیم و به مردم خدمت کنیم.

وی با بیان اینکه اهل بهشت حمد و تسبیح خداوند را به جا می‌آوردند و در آنجا به حق داوری می‌شود، افزود: در دنیا به حق عمل کنیم تا در قیامت، داوری به حق و به نفعمان باشد.

شاهرخی با تأکید بر اینکه معدل زمان گفت‌وگوی سالم بدون پرخاشگری در جامعه باید بالا برود، افزود: اختلاف نظرها باید بدون پرخاشگری و و گفت‌وگوهای ما نباید به جدل کشیده شود چراکه ریشه درگیری‌ها ناشی از پایین بودن معدل زمان گفت‌وگوی سالم و بدون پرخاشگری است که باید آن را ارتقا داده و ترویج دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان راه برطرف کردن عیب انسان را امر به معروف و نهی از منکر دانست و با اشاره به اینکه شیوه صحیح برطرف کردن عیوب دیگران، نصیحت در پنهان است، افزود: نصیحت با مهربانی، سخنان نرم و تأثیرگدار اثر دارد و این امر در سایه تقوا حاصل می‌شود.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به وضعیت قرمز کرونا در استان بر لزوم توجه به واکسیناسیون کرونا تأکید کرد و گفت: پایان سال و وضعیت اقتصادی مردم ما ایجاب می‌کند که بازار بارونق باشد.

وی به مناسبت‌های هفته جاری اشاره و با اشاره به روز ۲۹ بهمن روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی و یکم اسفند شهادت حاج شیخ‌الله محلاتی و جمعی از یاران امام راحل(ره) که هواپیمای آنان در هنگام حرکت به سمت جبهه توسط هواپیمای بعثی مورد اصابت قرار گرفت، افزود: حجت‌الاسلام حاج نورالدین رحیمی، نماینده مردم شهر پلدختر در میان این جمع بودند و این روز به همین امر، روز روحانیت و دفاع مقدس نامگذاری شده است کمااینکه ما چهار هزار شهید روحانی داریم و در لرستان ۶۰ شهید روحانی وجود دارد.

وی با بیان اینکه امام علی(ع) در حالی که حاکم بود، ساده زندگی می‌کرد و برای خودش حشمت و شوکت قائل نبود بلکه رسیدگی به محرومین را سرلوحه کار خود قرار داده بود، خاطرنشان کرد: مولای متقیان اهل عبادت و خوف از خدا و الکویی برای همه اقشار، جوانان، مؤمنان، آزادگان، کارگزاران و حاکمان است.

شاهرخی با تأکید بر اینکه در منطق حکومت امام علی(ع) اگر کسی به واسطه مسئولیت از احترام برخوردار شد، اینها نباید اخلاق و سخن او را تغییر داده و خود را از مردم دور کند، اظهار کرد: عدل و انصاف در تمام شئونات حکومت علوی جاری و ساری بود و مسئولان باید به سیره آن حضرت تاسی کنند و جهت حرکت آنان به سمت و جهت سیره علوی باشد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان به سخنان مقام معظم رهبری در سالگرد قیام مردم تبریز اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در این سخنرانی به صبر و جهاد، اقدام به موقع و حرکت به سمت اهداف انقلاب، عدالت اجتماعی، توسعه متوازن، عدالت اجتماعی مقابله با تبعیض، مقابله با توصیه‌های فراقانونی تشکیل جامعه اسلامی و حرکت به سمت تمدن اسلامی تأکید کردند.

امام‌ جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه فشار اقتصادی را با اقتصاد مقاومتی و بکارگیری ظرفیت‌ها می‌توان به زانو درآورد، افزود: در لرستان راه‌اندازی کارخانجات تعطیل شده مساوی با به زانو درآوردن فشار حداکثری دشمنان است.

شاهرخی به مقابله با عملیات رسانه‌ای دشمن اشاره کرد و گفت: در هیچ دوره‌ای ایران مانند دوره انقلاب از اقتدار برخوردار نبوده است و تمام زورگویان عالم جمع شدند اما محور مقاومت پیروز شد کمااینکه در نصف روزی ارتش پهلوی تسلیم قوای متفقین شد اما ما در هشت سال دفاع مقدس پیروز میدان بودیم و اجازه ندادیم یک وجب خاک کشور از دست برود.

انتهای پیام
captcha