برگزیدگان دومین دوره جایزه سرو تجلیل شدند + فیلم
کد خبر: 4039546
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۹

برگزیدگان دومین دوره جایزه سرو تجلیل شدند + فیلم

دومین دوره جایزه سرو که به تقدیر از فعالان تئاتر دفاع مقدس اختصاص داشت، امروز نهم اسفند در حوزه هنری معرفی و تجلیل شدند.

برگزیدگان دومین دوره جایزه سرو تجلیل شدندبه گزارش خبرنگار ایکنا، دومین دوره جایزه سرو «تجلیل از فعالان تئاتر دفاع مقدس»، نهم اسفند در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار شد.

در ابتدای مراسم، توحید معصومی، دبیر دومین دوره جایزه سرو با بیان اینکه در سال ۹۸ آقای نیلی مدیریت تئاتر دفاع مقدس را برعهده گرفتند، گفت: از آن زمان قرار شد از فعالان تئاتر دفاع مقدس تجلیل شود چراکه متاسفانه از هنرمندان این عرصه تا به حال به شکل مطلوبی تجلیل نشده است.

وی با اشاره به اینکه اولین دوره این رویداد، سال ۹۲ در بخش صحنه ای اجرا شد و در دومین دوره قرار شد به حوزه تئاترهای تلویزیونی و آثار مکتوب بپردازیم، افزود: در این آیین تنها آثاری حاضر هستند که صاحبان آثار، کارهایشان را به دبیرخانه ارسال کرده‌اند.

دبیر دومین دوره جایزه سرو ادامه داد: جا دارد از داوران این اتفاق ارزشمند تشکر کنم. در داوری بخش آثار مکتوب، دفتر پژوهش‌های تئاتر دفاع مقدس به ما کمک زیادی کردند.

محمد یاشار نادری، رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح نیز در این مراسم تصریح کرد: از همه عزیزانی که به ما در برگزاری این رویداد یاری رساندند، تشکر می‌کنم. مفاهیم دفاع مقدسی بسیار ارزشمند هستند و جای کار بسیار در هنر دارند اما هنوز آنگونه که باید مورد بهره‌برداری قرار نگرفته اند.

برگزیدگان دومین دوره جایزه سرو تجلیل شدند

وی با تشکر از تلاش‌های آقای نیلی طی مدت فعالیتشان، بیان کرد: وی بعد از 27 اسفند قرار است در جای دیگری مشغول خدمت شوند؛ برای همین جا دارد باز هم از زحمات وی کمال تشکر را داشته باشم و امیدوارم راه وی در تئاتر دفاع مقدس ادامه پیدا کند.

در ادامه این مراسم از حمید نیلی، مدیرعامل سابق انجمن تئاتر دفاع مقدس تجلیل شد. نیلی در آیین تجلیل خود چنین گفت: بعد از دو سال کار در تئاتر دفاع مقدس علاقه‌ای بین من و همکارانم پیش آمد که وداع را سخت می‌کند. آرزو دارم کارهایی که در این مدت صورت گرفت، ادامه پیدا کند. در ضمن از همه کسانی که با آنها کار کردم، حلالیت می طلبم.

بخش دیگری از این مراسم به تجلیل از هنرمند درگذشته مجید واحدی زاده اختصاص داشت؛ همچنین از علی سلیمانی که امسال اهالی هنر را ترک کرد و به دیار باقی شتافت، تجلیل شد. در این قسمت خانواده علی سلیمانی حاضر بودند و جایزه این هنرمند ارزنده را دریافت کردند.

در ادامه مراسم، برگزیدگان بخش‌های مختلف به شرح زیر اعلام شدند؛

بخش آثار مکتوب (مقاله ، پایان‌نامه و کتاب پژوهشی)

در بخش پایان نامه، لوح تقدیر و هدیه نقدی به «پایان‌نامه» نوشته‌ سعید نوروزی اهدا شد.

در بخش کتاب پژوهشی، لوح تقدیر و هدیه نقدی به کتاب «صحنه در قاب هشت» نوشته‌ علیرضا پارسی داده شد.

در بخش مقاله، لوح تقدیر و هدیه نقدی به مقاله «فهم نظری تئاتر دفاع مقدس در گفتمان تئاتر مقاومت» نوشته‌‌ علی روئین و «تئاتر کاربردی و بازسازی شرایط جنگ در مناطق عملیاتی» نوشته‌ سیدحسین فدایی‌حسین اهدا شد.

بخش نمایشنامه

جایزه ویژه هیئت داوران، دیپلم افتخار به همراه هدیه نقدی به محمد تیموری، نویسنده نمایشنامه «قصه ای از دل خاک» اهدا شد.

لوح تقدیر مقام سوم به لیلی عاج، نویسنده نمایشنامه «کجایی ابراهیم؟» تقدیم شد.

لوح تقدیر مقام دوم به ایوب آقاخانی، نویسنده مجموعه نمایشنامه «تریلوژی‌های جنگ» اهدا شد.

تندیس سرو، دیپلم افتخار به هیوا ربانی، نویسنده نمایشنامه «دایَک» اهدا شد.

بخش تئاتر تلویزیونی

طراحی صحنه: لوح تقدیر به رعنا بهلولی زنجانی طراح صحنه تئاتر تلویزیونی «نجات اربیل» اهدا و تندیس سرو، دیپلم افتخار به، آناهیتا جواهرچی طراح صحنه تئاتر تلویزیونی «دغدغه های پرچین ...» تقدیم شد.

بخش تصویربرداری

لوح تقدیر و هدیه نقدی به علی جعفری، مدیر تصویربرداری تئاتر تلویزیونی «کشتن کابوس‌ها» اهدا شد.

تندیس سرو، دیپلم افتخار به همراه هدیه نقدی به تصویربرداران تئاتر تلویزیونی «دغدغه های پرچین ...» داده شد.

برگزیدگان دومین دوره جایزه سرو تجلیل شدند

بخش بازیگری زن

لوح تقدیر و هدیه نقدی به محدثه رضایی، بازیگر تئاتر تلویزیونی «کشتن کابوسها» اهدا شد.

بخش بازیگری مرد

لوح تقدیر و هدیه نقدی به محسن سلیمانی فارسانی، بازیگر تئاتر تلویزیونی «دغدغه های پرچین...» اهدا شد.

تندیس سرو، دیپلم افتخار به همراه هدیه نقدی به جهانگیر الماسی، بازیگر «دغدغه های پرچین ...» اهدا شد.

بخش کارگردانی هنری

لوح تقدیر و هدیه نقدی به حبیب نریمانی، کارگردان هنری تئاتر تلویزیونی «کشتن کابوس‌ها» اهدا شد.

تندیس سرو، دیپلم افتخار به همراه هدیه نقدی به مهرداد رایانی مخصوص، کارگردان هنری تئاتر تلویزیونی «دغدغه های پرچین ...» تقدیم شد.

بخش کارگردانی تلویزیونی

تندیس سرو، دیپلم افتخار و هدیه نقدی به بیژن صمصامی، کارگردان تلویزیونی تئاترهای تلویزیونی «دغدغه های پرچین ... و سکوت» اهدا شد.

بخش نمایشنامه نویسی

لوح تقدیر و هدیه نقدی به مهدی ایوبی، نویسنده نمایشنامه «حریر بر زمینه سرب» اهدا شد.

تندیس سرو، دیپلم افتخار و هدیه نقدی به مهرداد رایانی مخصوص، نویسنده نمایشنامه «سکوت» تقدیم شد.

جایزه ویژه هیئت داوران

هیئت داوران، تندیس سرو و دیپلم افتخار به همراه هدیه نقدی را به صابر محمدی، کارگردان تلویزیونی و تهیه کننده مجموعه تئاتر تلویزیونی «چه سفرها کرده‌ایم؟» اهدا شد. این مجموعه شامل چهار تله تئاتر «خواستن»، «محرم زنده است»، «عروس» و «حریر بر زمینه سرب» می‌شود.

انتهای پیام
captcha