ضرورت تبیین آیات قرآنی در همه ساختارهای اجتماع + عکس
کد خبر: 4043449
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
فرماندار جم بیان کرد:

ضرورت تبیین آیات قرآنی در همه ساختارهای اجتماع + عکس

فرماندار شهرستان جم با بیان اینکه ما به‌عنوان مسئول باید قدردان کسانی باشیم که فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی می‌کنند، گفت: تبیین آیات سوره‌های قرآن در موضوعات مختلف جامعه موجب قوام و گرمابخشی و رشد در همه بخش‌های اجتماع می‌شود.

به گزارش  ایکنا از بوشهر، سید‌محمد احمد‌پور، فرماندار شهرستان جم، در اولین یادواره شهید ﻋﺒﺪاﻟﺤﺴﯿﻦ ﺑﺮوﻧﺴﯽ در این شهرستان، اظهار ‌کرد: همه ما یک وظیفه شرعی داریم و آن‌ هم جهاد تبیین است که رهبر معظم انقلاب‌اسلامی بر این موضوع تأکید داشته‌اند.

فرماندار شهرستان جم افزود: جهاد یک تکلیف همگانی است که ریشه الهی و قرآنی دارد و لذا اکنون هر کس باید در عرصه کاری خودش با شناخت و داشتن آگاهی به شیوه الهی و کارآمد در این جهاد و بحث جهاد تبیین گام بردارد، برای نمونه یک نفر در بسیج و سپاه فعالیت دارد و وظیفه دارد که بگوید که از اول انقلاب تا الان چه گذشته است، یک نفر در حوزه شهدا وظیفه دارد بگوید شهدا چه اقدامات جهادی بی‌نظیری کردند و ما چه داریم؟، یکی در حوزه نفت وظیفه دارد قبل و بعد از سال ۱۳۵۷ را تبیین کند، هر کس در حوزه‌ای که کار می‌کند وظیفه دارد که به تکلیف جهاد تبیین عمل کند. 

وی ادامه داد: وظیفه اول همه این است که علی‌رغم هجمه‌هایی که وجود دارد مسائل را با شناخت و کارشناسانه تبیین کنیم که روستایی مثل چَم‌چشمه قبل از انقلاب چه وضعیتی داشته است و اکنون در چه وضعیتی است؟، امروز چند درصد از بانوان این روستا با‌سواد هستند و در قبل از انقلاب چند درصد از کل جمعیت این روستا با‌سواد بوده‌اند؟، و اگر توسعه و پیشرفتی‌ از سال ۱۳۵۷ به تاریخ ملموس و مشاهده می‌کنیم به برکت خون شهدا و تلاش دلسوزان انقلابی در تمامی رده‌ها و رتبه‌های نظام به‌وجود آمده است و این حماسه‌آفرینی‌ها و جهاد تبیین یک وظیفه شرعی است. 

ضرورت تبیین آیات قرآنی در تمامی ساختارهای اجتماع 

احمدپور با ابراز رضایت از فعالیت‌های فرهنگی در محدوده دهستان کوری‌حیاتی، گفت: این یک مجموعه یک‌دست است که با تلاش خودشان فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی اثرگذاری را شکل داده‌اند و اگر می‌خواهید که فرهنگی جواب بدهد باید بیرون از محله‌های خودتان، شروع به فعالیت کنید. 

رئیس شورای تأمین شهرستان جم تأکید کرد: ما به‌عنوان مسئول باید قدردان کسانی باشیم که اینجا فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی می‌کنند. در این رابطه تبیین آیات سوره‌های قرآن کریم در موضوعات مختلف جامعه موجب قوام و گرمابخشی و رشد در تمامی بخش‌های اجتماع می‌شود.

امیرحسین مؤمنی 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha