نشست گفتمان‌سازی جهاد تبیین در بوشهر برگزار شد
کد خبر: 4043777
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶

نشست گفتمان‌سازی جهاد تبیین در بوشهر برگزار شد

نشست گفتمان‌سازی جهاد تبیین با حضور طلاب میهمان از سراسر استان، به میزبانی شهرستان گناوه در مصلای این شهر برگزار شد.

به گزارش ایکنا از بوشهر، نشست گفتمان‌سازی جهاد تبیین به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناوه و بنیاد هدایت، با حضور حجت الاسلام رسول عارفی‌زاده مسئول جذب و گزینش روحانیون مستقر کشور و حجت الاسلام محمدرضا طاهری، مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان و جمعی از اساتید و طلاب با هدف ارائه بوم گفتمان‌ساز جهاد تبیین، ۲۵ اسفندماه در مصلی جمعه شهر گناوه برگزار شد.

مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان بوشهر با اشاره به مسئله گفتمان‌سازی جهاد تبیین گفت: حلقه وصل بیانیه گام اول و گام دوم موضوع مهمی است که دستور کار ما طلاب است.

وی ادامه داد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری دشمن به دنبال این است که این حرکت پر شتاب جمهوری اسلامی به نتیجه مطلوب خود نرسد، و در این راستا مهمترین هدف دشمن نیز پراکندن یاس و ناامیدی بین مردم است فلذا این وظیفه جامعه روحانیت است که با قوت به نقطه مطلوب خود برسیم.

طاهری در ادامه با بیان اینکه عوام پیشرفت های انقلاب اسلامی را نمی‌بینند به ارائه گزارشاتی از احوال مردم قبل و بعد از انقلاب پرداخت و تصریح کرد: با وجود تمام تلاش‌های دشمن برای نابودی نظام، پیروزی از آن ما است، زیرا دشمن می‌خواهد یک باطل و غیر حقیقت را تزیین و قالب کند اما شما و امثال شما طلبه‌ها می‌خواهید یک واقع مطابق با فطرت را تبیین کنید.

حجت الاسلام رسول عارفی‌زاده مسئول جذب و گزینش روحانیون مستقر کشور نیز افزود: ما به عنوان طلبه یک وظیفه در قبال مسائل دینی مردم جامعه داریم، تمام مسائل انقلاب نیاز به تبیین دارد .

وی اظهار کرد: در بین اولیای الهی  تبیین پیامبر (ص) به واسطه اخلاق، رفتار و منش پیامبر (ص) جهانی شد؛ ما نیز باید رأفت و بخشش جمهوری اسلامی را تبیین کنیم که نیازمند به دست آوردن علم کافی نسبت به دیگر جوامع می‌باشد.

عارفی‌زاده با اشاره به بایسته‌های طلبگی در راه گفتمان‌سازی جهاد تبیین گفت: ما به عنوان یک طلبه باید در خودمان امیدآفرینی کنیم و فکر و اندیشه خود را کامل کنیم تا بتوانیم برای مردم تبیین داشته باشیم.

در جریان این مراسم پس از بیان چیستی و هدف بوم گفتمان‌ساز، طلاب به گروه‌های هفت نفره تقسیم شدند و در راستای حل بوم به مباحثه پرداختند و در انتها پس از داوری موضوعات تبیین و  بوم گفتمان‌ساز ارائه شده توسط گروه‌ها، از ارائه برتر قدردانی شد.

 
خبرنگار: فاطمه زراعتگر
انتهای پیام
captcha