جهاد تبیین ابزار مقابله با جنگ روایت‌هاست
کد خبر: 4045159
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸

جهاد تبیین ابزار مقابله با جنگ روایت‌هاست

حجت‌الاسلام مصباح یزدی در نشست جهاد تبیین اظهار کرد: اکنون جنگ، جنگ روایت هاست؛ این مهم تبیین را امری ضروری می‌سازد تا بتوانیم ذهن فرزندانمان را به طور صحیح شکل دهیم.

به گزارش ایکنا از بوشهر، نشست بصیرتی با موضوع جهاد تبیین و محوریت اصول و اولویت‌ها، ۶ فروردین ماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی مصباح یزدی، مدرس و کارشناس مذهبی و به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر برگزار شد.

در این نشست حجت‌الاسلام مجتبی مصباح یزدی، با بیان اینکه تلاش شبانه‌روزی و انگیزه الهی دو مشخصه و ویژگی کار جهادی است، گفت: ما باید در مسئله جهاد تبیین وظیفه خود را بشناسیم و برای تحقق آن به یکدیگر کمک کنیم.

وی ادامه داد: جهاد تبیین یک کار ضروری و فوری است و تعلل برای فراهم آمدن شرایط انجام آن جایز نبوده و باید با همین امکانات محدود اقدام کرد.

حجت‌الاسلام مصباح یزدی با بیان اینکه فوریت جهادتبیین نه به معنای انجام دادن کار بدون برنامه و طرح است، تصریح کرد: روشنگری نقاط قوت و ضعف انقلاب اسلامی ضروری است و سه برنامه باید در این امر مشخص شود، هدف از جهاد تبیین، راه و مسیر صحیح و موقعیتی کنونی جامعه و فهم هر سه مراتب و درجاتی دارد که برخی واضح و برخی مبهم است و نیاز به تحلیل دارد.

وی تصریح کرد: دشمن درصدد حمله به مبانی فکری و مظاهر انقلاب است و خوراک، پوشاک، آداب رسوم و به طور کلی فرهنگ مردم ایران را نشانه گرفته است.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه طی این مسیر به انتخاب ما نیست و فقط انتخاب مسیر صحیح به عهده ماست، اظهار کرد: اکنون جنگ، جنگ روایت هاست؛ این مهم تبیین را امری ضروری می‌سازد. فرزندان ما از قبل انقلاب و انقلاب اسلامی دو روایت، یکی از سوی ما و دیگری از دشمنان می‌دانند اما تبیین روایت صحیح و معرفی هدف انقلاب به عهده ماست تا ذهن فرزندانمان را به طور صحیح شکل دهیم.

انتهای پیام
captcha