«روزهای قرآنی» گرجستان
کد خبر: 4049907
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹

«روزهای قرآنی» گرجستان

آثار خوشنویسی و تذهیب هنرمندان ایرانی در نمایشگاه «روزهای قرآنی» به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در گرجستان، در موزه تاریخ تفلیس به نمایش گذاشته شد.

برگزاری نمایشگاه «روزهای قرآنی» در گرجستانبه گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت ماه رمضان، با همکاری اداره کل بین‌المللی تبلیغ، نمایشگاه آثار خوشنویسی و تذهیب با عنوان «روزهای قرآنی» با حضور محمد قبادی راد، کاردار سفارت و احمدعلی مهری اردستانی، رایزن فرهنگی ایران در گرجستان، شیخ  رامین ایگیدوف، رئیس اداره مسلمانان گرجستان، خانم‌ها لیلا وزیری و زینب السادات مسعودی، از هنرمندان اعزامی و تعدادی از علاقه‌مندان به فرهنگ قرآنی، هنر خوشنویسی و تذهیب، اساتید دانشگاه، ایرانشناسان و دانشجویان و دانش‌آموزان فارسی‌آموز در محل موزه تاریخ تفلیس افتتاح شد.

مهری اردستانی در سخنانی، هدف از برگزاری این نمایشگاه را معرفی فرهنگ قرآنی با استفاده از زبان هنر در ایام ماه رمضان بیان کرد و گفت: با توجه به اشتراکات فرهنگی بین دو کشور ایران و گرجستان، نمایش آثار هنری در معرفی هرچه بهتر آن و همچنین برقراری ارتباط بیشتر بین هنرمندان و علاقه‌مندان به این رشته‌ها بسیار مؤثر است.

رایزن فرهنگی کشورمان در تفلیس افزود: امیدواریم بتوانیم با همکاری مراکز فرهنگی گرجستان همچون گذشته، برنامه‌های متنوع و بیشتری را برگزار کنیم.

وی اظهار کرد: خانم وزیری با ارائه 19 اثر خوشنویسی قرآنی و خانم زینب السادات مسعودی با ارائه  17 اثر تذهیب در این نمایشگاه حضور دارند.

قبادی، کاردار سفارت کشورمان در تفلیس نیز ضمن تشکر از رایزنی فرهنگی برای برگزاری نمایشگاه و دعوت از هنرمندان گفت: زبان فرهنگ و هنر تأثیر بسیار زیادی در روابط بین کشورها دارد که این نمایشگاه و برپایی آن در ماه مبارک رمضان، پس از دو سال وقفه اجرای برنامه‌های حضوری به خاطر پاندمی کرونا می‌تواند زمینه خوبی برای برگزاری سایر برنامه‌های فرهنگی و هنری باشد.

بنابر این گزارش، کارگاه عملی خوشنویسی و تذهیب تا فردا یکشنبه، 28 فروردین‌ماه در حاشیه این نمایشگاه قرآنی دایر خواهد بود.

انتهای پیام
captcha