غفلت از فعالیت‌های قرآنی در مناطق محروم جایز نیست
کد خبر: 4052300
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵

غفلت از فعالیت‌های قرآنی در مناطق محروم جایز نیست

سهیلا حسین‌جانی، مربی و حافظ 20 جزء قرآن با بیان اینکه غفلت از هیچ منطقه‌ای در حوزه فعالیت‌های قرآنی جایز نیست، گفت: استان فقط مرکز آن و شهرهای بزرگ و مهم نیست، بلکه همه ما مربیان و اساتید در قبال روستاییان و مناطق محروم مسئولیم.

سهیلا حسین جانی، حافظ 20 جزء قرآن

سهیلا حسین‌جانی، مربی و حافظ 20 جزء قرآن کریم، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، افزایش ایجاد انگیزه کودکان و نوجوانان به حفظ را مورد توجه قرار داد و افزود: برای افزایش تعداد آمار حفاظ متخصص باید برنامه‌ریزی‌ها دقیق‌تر و با هدف‌گذاری خروجی مناسب باشد. اگر طرحی با مشکل مواجه شد نباید به راحتی از آن عبور کرد، بلکه باید درصدد رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت برآمد.

وی با اشاره به اجرای طرح تربیت حافظان و تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، اظهار کرد: خوشبختانه طرح‌های خوبی برگزار می‌شود، اما بازدهی کار از نظر تعداد شرکت‌کنندگان مطلوب نیست. به طور مثال طرح تربیت حافظان طرحی مطلوب است، اما کمتر مورد توجه حفاظ قرار می‌گیرد؛ چراکه حافظان انگیزه‌ای برای تلاش ندارند و وظیفه مسئولان این است که با قرار دادن امتیازات لازم علاوه بر رونق و حضور حداکثری حافظان در این طرح به افزایش آمار علاقه‌مندان به حفظ نیز کمک کنند.

حسین‌جانی در ادامه اجرای طرح «جام حافظان» را یکی از طرح‌های موفق برشمرد و اضافه کرد: با توجه به تیمی بودن مسابقات از استقبال خوبی برخوردار بود و امید است این طرح امسال موفق‌تر از سال گذشته عمل کند. می‌توان با برنامه‌ریزی، طرح یاد شده را در سطح استان برگزار کرد تا تعداد بیشتری از حفاظ در رویداد شرکت و کشف استعدادها را داشته باشیم.

وی رقابت بانوان در این طرح را مثبت ارزیابی کرد و گفت: متأسفانه بانوان اراکی و استان محلی برای تمرین و ارائه محفوظات ندارند و «جام حافظان» این فرصت را در اختیار بانوان حافظ قرار داد تا با نقاط ضعف و قوت خود آشنا و درصدد رفع نواقص برآیند.

این مربی قرآن به چینش حافظان در گروه‌ها اشاره و تصریح کرد: برای افزایش انگیزه و حس رقابت سالم بین حافظان باید در چینش افراد دقت کرد تا حافظان قوی در یک گروه قرار نگیرند، البته این مهم رعایت شده بود، فقط در حفاظ 2 و 5 جزء رعایت نشد. هدف اصلی از اجرای این طرح توسعه فرهنگ قرآنی است و در کنار مسابقات و کسب رتبه، نباید از عوامل انگیزشی غافل شد.

حسین‌جانی با بیان اینکه اجرای طرح «جام حافظان» در روستاها یا حداقل چندین روستا با یکدیگر را زمینه‌ساز رونق فعالیت‌های قرآنی در مناطق کم‌برخوردار برشمرد و اظهار کرد: غفلت از هیچ منطقه‌ای در حوزه قرآن جایز نیست، تمام استان مرکز آن و شهرهای بزرگ و مهمش نیست، همه ما مربیان و اساتید در قبال روستاییان و مناطق محروم مسئولیم.

انتهای پیام
captcha