حضور 128 نفر در آزمون اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن استان بوشهر
کد خبر: 4056707
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶

حضور 128 نفر در آزمون اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن استان بوشهر

رئیس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان بوشهر، اظهار کرد: آزمون اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم با حضور 128 نفر از حافظان قرآن روز گذشته، 23 اردیبهشت در دو حوزه شهرستان‌های بوشهر و کنگان در استان بوشهر برگزار شد.

هفدهمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآنجواد احمدی منفرد، رئیس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان بوشهر در گفت‌وگو با ایکنا از بوشهر، از برگزاری هفدهمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن همزمان با سراسر کشور، در استان بوشهر خبر داد و گفت: الحمدلله با استعانت از درگاه خداوند متعال این آزمون در دو حوزه شهرستان‌های بوشهر و کنگان روز گذشته، ۲۳ اردیبهشت ماه با حضور ۱۲۸ نفر از حافظان قرآن کریم برگزار شد.

وی ادامه داد: شرکت کنندگان آقا و بانو در آزمون مرحله کتبی در سه رشته ۱۰، ۲۰  و ۳۰ جزء قرآن با یکدیگر به رقابت پرداختند که مدارک در ۵ سطح، با توجه به ارزشیابی مصاحبه شفاهی شرکت کنندگان به پذیرفته شدگان ۱۰ جزء، مدرک سطح ۵ معادل دیپلم و ۲۰ جزء مدرک سطح ۴ معادل فوق دیپلم ارائه می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان بوشهر با اشاره به مدرک سطح ۳، اظهار کرد: به حافظان کل ۳۰ جزء با توجه به مدارک سطح ۴ و ۵ آنها و همچنین با پذیرش در آزمون کتبی و شفاهی، مدرک سطح۳ معادل کارشناسی تعلق خواهد گرفت.

احمدی منفرد در ادامه افزود: مدارک سطوح ۱ و ۲ نیز به حافظان کل قرآن کریم پس از برگزاری ۳ مرحله آزمون در سطح ۲ معادل کارشناسی ارشد و ۴ مرحله آزمون در سطح ۱، معادل دکتری به آنها اعطا می‌شود.

انتهای پیام
captcha