ستاد فرایند ثبت‌نام چهل و پنجمین مرحله مسابقات اوقاف در بوشهر تشکیل شد
کد خبر: 4056939
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲
مدیر کل اوقاف بوشهر:

ستاد فرایند ثبت‌نام چهل و پنجمین مرحله مسابقات اوقاف در بوشهر تشکیل شد

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر گفت: ستاد فرایند ثبت‌نام از داوطلبان در رشته‌های آوایی، معارفی و گروهی چهل و پنجمین مرحله مسابقات سراسری قرآن اوقاف به همت اداره امور‌قرآنی در بوشهر تشکیل شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا اسماعیل‌پور، عضو شورای فرهنگ عمومی و مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا در بوشهر، از تشکیل ستاد فرایند ثبت‌نام از داوطلبان و شرکت‌کنندگان در رشته‌های آوایی، معارفی و گروهی چهل و پنجمین مرحله مسابقات سراسری قرآن اوقاف به همت اداره امور‌قرآنی استان در بوشهر خبر داد.

وی اظهار کرد: سامانه تارنمای سایبری به نشانی اینترنتی www.quraniran.ir ویژه ثبت‌نام داوطلبان شرکت‌کننده در چهل و پنجمین مرحله مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف تعیین شده که مهلت ثبت‌نام از ۲۱ اردیبهشت‌ماه، به مدت یک‌ماه است. 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در ادامه افزود: متقاضیان داوطلب به‌طور هم‌زمان می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در بخش انفرادی آوایی در یکی از رشته‌های قرائت تحقیق و قرائت ترتیل، تمام رشته‌های حفظ، اذان و دعاخوانی و یا در بخش گروهی در رشته مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم اقدام کنند. همچنین به ‌منظور ترویج معارف عمومی قرآن کریم و آشنایی با آن، تمام شرکت‌کنندگان می‌توانند علاوه بر رشته‌های فوق، در بخش معارفی در یکی از رشته‌های تفسیر عمومی قرآن کریم، ترجمه نهج‌البلاغه و ترجمه صحیفه سجادیه ثبت‌نام کنند. 

حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور با اعلام این مطلب که این‌ دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف در رشته‌های حفظ کل قرآن، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء ویژه مرحله شهرستانی و استانی، حفظ پنج جزء ویژه مرحله شهرستانی و استانی، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، تفسیر عمومی قرآن کریم،‌ اذان،‌ دعاخوانی، مدیحه‌سرایی، ترجمه نهج‌البلاغه، ترجمه صحیفه سجادیه است، گفت: رشته‌های نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و مدیحه‌سرایی و همخوانی در دو بخش بانوان و آقایان بالای ۱۸ سال از سوی ستاد برگزاری چهل و پنجمین مرحله مسابقات اوقاف به جمع دیگر رشته‌های قرآنی اضافه شده است. 

وی داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران و اقامت دائم در شهرستان محل ثبت‌نام را یکی از شروط عمومی ويژه داوطلبان به‌هنگام ثبت‌نام عنوان کرد. 

میزبانان مرحله کشوری 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر یادآور شد: استان خوزستان به عنوان میزبان مرحله کشوری چهل و پنجمین دوره از مسابقات سراسری قرآن اوقاف در رشته‌های قرائت و حفظ پیش بینی شده است و نیز میزبانی از شرکت‌کنندگان راه‌یافته در رشته‌های اذان، دعاخوانی و مدیحه‌سرایی به عهده استان قزوین گذاشته شده است. 

خبرنگار: حامد فکوری 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha