از حضور در حوزه علمیه تا جبهه‌های جنگ
کد خبر: 4057893
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
قاریان و عاملان قرآن در دفاع مقدس/ 38

از حضور در حوزه علمیه تا جبهه‌های جنگ

طلبه شهید علی کلهر به دلیل علاقه به کسب علوم دینی به تحصیل در حوزه علمیه پرداخت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت بسیج درآمد. وی در کنار آموزش قرآن در مسجد جامع بازار به آموزش‌های رزمی و ورزشی نیز پرداخت. شهید کلهر در عملیات‌های گوناگون شرکت کرد و سرانجام در کرخه براثر اصابت ترکش به درجه شهادت رسید.

طلبه شهید علی کلهربه گزارش ایکنا، شهدای دوران دفاع مقدس، عاملان به آموزه‌‌‌های قرآن بوده و سیره اهل‌بیت(ع) به ویژه سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) را سرلوحه طریق جاوید خود قرار داده بودند. در صف اول این مبارزات، قاریان خو‌ش‌خوان و حافظان آیات قرآن کریم حضور داشتند که نه‌ تنها جسم خود را در خدمت به وطن وقف کرده بودند، بلکه با صدای خود نیز روحیه‌ای مضاعف به رزمندگان می‌بخشیدند.

یاد می‌کنیم از شهید علی کلهر...

علی، در هجدهمین روز از بهمن 1343 در خانواده‌ای متدین و انقلابی به دنیا آمد. دوره ابتدایی را در دبستان فردوسی گذراند. مقطع دبیرستان را تا سال دوم در رشته تجربی تحصیل کرد اما پس از آن، وارد حوزه علمیه شد و به تحصیل علوم دینی پرداخت. او در تظاهرات خیابانی و محلی و تحصنات مدارس حضور فعال داشت.

شهید کلهر پس از پیروزی انقلاب اسلامی در فعالیت‌های جهادی حضور فعال داشت بنابراین به عضویت بسیج و جهاد درآمد. علی نزد شیخ مصطفی تهرانی و حجت‌الاسلام شاکری در مسجد جامع بازار به فعالیت‌های قرآنی و دینی ‌پرداخت. او از بنیانگذاران بسیج محله‌شان بود و در کنار آموزش قرآن، آموزش رزمی و ورزشی جوانان و نوجوانان محل را نیز برعهده داشت.

وی با شروع جنگ تحمیلی، از مسجد میرزا موسی«مسجد جامع بازا» به جبهه‌ها اعزام شد اما اعزام‌های بعدی او از طریق سپاه پاسداران صورت گرفت. در چندین عملیات از جمله شکست حصر آبادان، مطلع الفجر و فتح‌المبین و درمناطق عملیاتی آبادان، شوش، کرخه نور و بازی‌دراز شرکت داشت. علی دیده‌بان بود و در عملیات فتح‌المبین بر اثر اصابت ترکش خمپاره  در کرخه نور به درجه رفیع شهادت رسید.

شهید کلهر در آخر دیدارش با اقوام و دوستان و همرزمان طوری رفتار می‌کرد گویی همه از رفتار و سیمای ایشان متوجه شده بودند به زودی شهید می‌شود.  

پیکر مطهرش در بهشت زهرای تهران در قطعه 24، ردیف 115، شماره 35 به خاک سپرده شد.

انتهای پیام
captcha