اقتدار نیروی دریایی ارتش و ناکامی دزدان دریایی
کد خبر: 4058277
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰

اقتدار نیروی دریایی ارتش و ناکامی دزدان دریایی

معاون هماهنگ‌‌کننده ارتش اظهار کرد: به‌واسطه قدرت بی‌نظیر نیروی دریایی و حضور فیزیکی آنان از سال 87 تاکنون نزدیک به پنج هزار کشتی تجاری و نفتکش در منطقه در قالب تیم‌های اسکورت و حافظ کشتی‌ها و نیز ناوشکن‌ها در مقابل دزدان دریایی محافظت شده و در کمال صحت از منطقه عبور کردند.

امیردریادار حبیب الله سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، امیردریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌‌کننده ارتش، 29 اردیبهشت در آیین گرامیداشت شهدای «هنرمند ساوجی و حماسه فتح» که به مناسبت آزادسازی خرمشهر در سالن سلمان ساوجی ساوه برگزار شد، با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا کمتر از شهادت نیست، فتح خرمشهر را شبیه معجزه دانست و اظهار کرد: زنده نگاه داشتن نام شهدا به این معنا نیست که فقط به برگزاری مراسم یادواره شهدا محدود شویم؛ چراکه باید به آرمان شهدا پایبند بوده و سیره فرهنگ آنان را در پیش بگیریم.

وی ضرورت زنده نگاه داشتن نام و یاد شهدا را مورد تأکید قرار داد و افزود: تا زمانی که راه شهدا را ادامه دهیم در مقابل همه جوامع استکباری مقاومت خواهیم کرد. جوامع استکباری با استفاده از ابزار و روش‌های مختلف به دنبال انزوای نظام اسلامی ایران بود تا بتواند به منافع خود دست یابد که از آن جمله می‌توان به ایجاد اختلافات قومی و قبیله‌ای، تجزیه‌طلبی، اختلافات مذهبی اشاره کرد.

سیاری همچنین به ترور 17 هزار شهید از ابتدای انقلاب تاکنون اشاره کرد و ادامه داد: دشمن در طول این 43 سال، ترور شخصیت‌های مهم و اثرگذار نظامی، علمی، مذهبی و سیاسی را به‌منظور تضمین منافع خود در ایران را در دستور کار گذاشته و در ادامه دشمنی خود با ایران بسیاری از هموطنانمان را به شهادت رساند. تحمیل جنگ نابرابر هشت ساله رژیم بعث عراق به سرکردگی صدام با حمایت سایر کشورها از دیگر توطئه‌های دشمن است، اما با یاری خدا، رهبری خردمندانه امام راحل و حضور مردم حتی یک وجب از خاک ایران به تصرف دشمن در نیامد.

این مقام مسئول به شکست رساندن انقلاب، تصرف ایران و دستیابی به منافع و داشته‌های ایران اسلامی را از جمله اهداف دشمنان در جنگ هشت ساله دانست و گفت: دشمن در طول هشت سال با تمام ابزار و ادوات نظامی و تأمین منافع مالی با ما جنگید و در عملیات‌های مختلف با شکست رو به رو شد و ناکام ماند. در دوران دفاع مقدس خون‌های بسیاری بر زمین ریخته شد تا از ارزش‌های انقلاب پاسداری و بالندگی آن در طول چهار دهه تضمین شود.

وی با بیان اینکه دشمنی دشمنان و جوامع استکباری پس از دوران دفاع مقدس و شکست در عملیات‌های متعدد رزمندگان اسلام علیه ما به پایان نرسید و توطئه‌ها همچنان ادامه دارد، افزود: دشمن می‌داند توان برابری در مقابل جنگ سخت و سرد را ندارد؛ از این رو به جنگ نرم و تهاجم فرهنگی روی آورده و اندیشه انقلابی و حسینی نوجوانان و جوانان ما را هدف قرار داده است که این ترفند نیز بی‌اثر مانده است.

حضور مردم در راهپیمایی روز قدس امسال نشان از بی‌اثر بودن تحریم‌ها دارد

سیاری از تحریم‌های اقتصادی و ظالمانه دشمن، فشار حداکثری و نفوذ از دیگر حربه‌های دشمن برای ادامه دشمنی یاد کرد و گفت: جوامع استکباری با اعمال فشار سعی داشت ملت را از مسیر اصلی خود بازگرداند، اما در این امر نیز موفق نشد و این امر در راهپیمایی روز قدس امسال کاملاً مشهود بود. تقویت ایمان و مبانی اعتقادی، ایجاد اتحاد و انسجام بیشتر، پرهیز از تفرقه و ولایتمداری همه جانبه از رهبر انقلاب رمز عبور ملت ایران از توطئه‌های دشمنان است.

وی ادامه داد: حفظ تمامیت ارضی و درخشش ایران در عرصه‌های مختلف علمی، پزشکی و هسته‌ای، داشتن قدرت بازدارندگی و آمادگی کامل نیروهای مسلح از جمله دستاوردهای انقلاب است که به برکت وجود امام راحل، رهبر معظم انقلاب و خون پاک شهدا به دست آمد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش در بخش دیگر از سخنان خود سالروز فتح خرمشهر را گرامیداشت و آزادسازی این شهر از دست دشمنان بعثی را معجزه دانست و تصریح کرد: عملیات بیت‌المقدس یکی از مهم‌ترین عملیات‌های صورت گرفته در هشت سال دفاع مقدس است و امام راحل پس از آزادسازی این شهر فرمودند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد»؛ زیرا دشمن برای مقاومت در برابر رزمندگان اسلام از آخرین ادوات نظامی آن روز استفاده می‌کرد، پیروزی در برابر چنین دشمنی معجزه‌ای به تمام معنا بود.

روحیه بالای رزمندگان دواران دفاع مقدس برای نسل امروز روایت شود

سیاری با بیان اینکه عوامل و دلایل روحیه بالای رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس و به وقوع پیوستن عملیات بیت‌المقدس باید به نسل امروز معرفی شود، اظهار کرد: راویان جنگ و نویسندگان در نقل قول‌های خود همه ابعاد این عملیات غرورآفرین به‌ویژه روحیه بالای رزمندگان را در نظر داشته باشند تا برای آینده در تاریخ ثبت شود.

وی تصریح کرد: فتح خرمشهر در سوم خرداد از رویدادهای بسیار مهم نظامی در تاریخ انقلاب اسلامی است و در ادامه توطئه‌افکنی‌ها و ایجاد فتنه از سوی دشمنان، خرمشهرهای دیگری این بار نه در بُعد نظامی، بلکه در ابعاد اقتصادی، فرهنگی و... پیش رو داریم که باید از سد این توطئه‌ها همچون گذشته با افتخار عبور کنیم. از خرمشهر درس گرفتیم و پیاممان به استکبار جهانی این است، هرکجا که منافع نظام اسلامی در خطر باشد محکم و با صلابت خواهیم ایستاد و از منافع خود دفاع خواهیم کرد.

این مقام مسئول به موفقیت‌های کسب شده توسط نیروی دریایی اشاره کرد و ادامه داد: منطقه خلیج عدن و تنگه باب‌المندب حدود ۲۵۰۰ کیلومتر از سواحل جمهوری اسلامی ایران فاصله دارد، این مسیر یکی از مسیرهای اصلی خطوط کشتیرانی و نفت‌کشی است که بیش از یک سوم تجارت جهان از این مسیر انجام می‌شود.

وی گفت: کشتی‌های ایرانی که برای واردات و صادرات کالا به سمت غرب حرکت می‌کنند باید از این مسیر عبور کنند که این مسیر توسط دزدان دریایی ناامن شده است. البته ناگفته نماند که استکبار جهانی از این دزدان حمایت‌هایی می‌کنند. به واسطه قدرت بی‌نظیر نیروی دریایی از سال 87 تاکنون نزدیک به پنج هزار کشتی تجاری و نفتکش با حضور فیزیکی نیروی دریایی در منطقه در قالب تیم‌های اسکورت و حافظ کشتی‌ها و نیز ناوشکن‌ها در منطقه محافظت شده و در مقابل دزدان دریایی ایستادگی کردند و کشتی‌ها در کمال صحت از منطقه عبور کردند.

به‌گفته دریادار سیاری در روزهای اخیر نیز چندین مورد تحرک از سوی دزدان دریایی صورت گرفته که توسط نیروی دریایی خنثی شده است. که این مهم بیانگر توانمندی نظام اسلامی و توان بالای نیروهای مسلح مقتدر کشور دارد که می‌توانند در فاصله ۲۵۰۰ کیلومتری ساحل ایران به‌عنوان دست بلند کشور، از منافع نظام اسلامی دفاع همه‌جانبه کرده و اقتدار کشور را به منصه ظهور رساند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش در پایان ضرورت ترویج ارزش‌های فرهنگ و شهادت را مورد تأکید قرار داد و بیان: باید ارزش‌های فرهنگ شهادت را در اجتماع توسعه داده و به آن توجه و اعتقاد داشته باشیم و به آنچه می‌گوییم عمل کنیم تا همگان متوجه ارزش‌های شهادت و دلیرمردی رزمندگان باشند.

انتهای پیام
captcha