تجلیل از 90 برگزیده جشنواره کتابخوانی رضوی در شاهرود
کد خبر: 4059306
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰

تجلیل از 90 برگزیده جشنواره کتابخوانی رضوی در شاهرود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با بیان اینکه ۹۰ برگزیده جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرستان شاهرود تجلیل شدند، گفت: ۶ هزار و ۵۱ نفر در یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی از این شهرستان شرکت داشتند.

تجلیل از 90 برگزیده جشنواره کتابخوانی رضوی در شاهرود

به گزارش ایکنا از سمنان، محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان عصر روز گذشته 2 خرداد در آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره کتابخوانی رضوی در جمع خبرنگاران گفت: ۴۶ نفر از شهر شاهرود، ۲۵ نفر از بخش بسطام، ۱۰ نفر از بخش بیارجمند و ۹ نفر از بخش مرکزی در یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی از شهرستان شاهرود به عنوان افراد برتر شناخته شدند.

وی با بیان اینکه «سارا فریدونی» به عنوان برگزیده کشوری از شاهرود انتخاب شد که در دهه کرامت از این برگزیده کشوری در تهران تجلیل می‌شود افزود: در این دوره از مسابقات ۶۱۹ نفر در پویش کتابخوانی، ۲۰ نفر در تولید آثار هنری، سه هزار و ۲۷۳ نفر در مسابقات چهار گزینه‌ای و ۱۵۱ نفر در مسابقات داستانک از شهرستان شاهرود شرکت کردند.

طاهریان با تاکید بر اینکه شرکت‌کنندگان شهرستان شاهرود نسبت به سال گذشته از نظر کمی و کیفی رشد قابل توجهی داشتند، متذکر شد: از دستگاه‌های اجرایی و نهادها از جمله اداره کتابخانه‌ها، آموزش و پرورش، شهرداری، فرمانداری که در برگزاری این جشنواره و تبلیغ و ترویج فرهنگ کتابخوانی در این شهرستان تلاش کردند، تقدیر می‌شود.

وی با بیان اینکه  از استان سمنان افزون بر ۳۲ هزار نفر در این جشنواره شرکت کردند، افزود: براساس آمار، سمنان به نسبت جمعیت جزء سومین استان برتر از نظر شرکت کننده در این جشنواره بود.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان با تاکید بر اینکه امسال استان سمنان سه برگزیده کشوری در این دوره از جشنواره کتابخوانی رضوی داشت ابراز امیدواری کرد تا  در دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی تمامی جوانان و نوجوانان به صورت خانوادگی شرکت کنند تا فرهنگ کتاب و کتابخوانی در خانواده‌ها ترویج یابد.

انتهای پیام
captcha