لزوم تقویت همکاری دوجانبه درباره مسائل حوزه محیط زیست
کد خبر: 4060600
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۳
رئیس سازمان محیط زیست بیان کرد:

لزوم تقویت همکاری دوجانبه درباره مسائل حوزه محیط زیست

رئیس سازمان محیط‌زیست ایران و هیئت همراه با مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق امروز دیدار و بر تقویت همکاری دوجانبه درباره مسائل حوزه محیط زیست تأکید کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست، علی سلاجقه، رئیس سازمان محیط‌زیست ایران و هیئت همراه با مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق امروز دیدار و درباره همکاری دوجانبه عراق و ایران و دیگر کشورهای منطقه درزمینهٔ مقابله با چالش‌های محیط زیستی در راستای تضمین حقوق و منافع مشترک همه کشورها گفت‌وگو کردند.

سلاجقه بر لزوم تقویت همکاری دوجانبه درباره مسائل حوزه محیط زیست تأکید کرد و از ابراز تمایل تهران برای حل مسائل حل نشده در زمینه محیط زیستی خبر داد.

وی بیان کرد: حل مشکلات خشکسالی و مقابله با طوفان‌های گردوغبار، خواسته‌ای منطقه‌ای و مشترک است و مستلزم همکاری همگان دریافتن راهکارهای کارساز است.

همچنین الکاظمی، نخست وزیر عراق در این دیدار با بیان اینکه مناسبات تاریخی عراق و ایران با تمایل متقابل در توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف همراه است، گفت: تقویت شراکت با کشورهای منطقه، ارتباط منطقه‌ای را تقویت می‌کند و قابلیت مقابله با چالش‌های مشترک و در رأس آن، چالش‌های زیست‌محیطی را افزایش خواهد داد.

نخست وزیر عراق بیان کرد: تدوین راهکارهای مفید برای چالش‌های زیست‌محیطی و مقابله با تأثیرات تغییرات آب و هوایی بخشی از مسئولیت همگان است.

همچنین در این دیدار، سفیر ایران در بغداد و نیز وزرای کشاورزی، منابع آب و محیط‌زیست عراق هم حضور داشتند.

انتهای پیام
captcha