چاپ 9 عنوان کتاب با موضوع گفتگو و مناظرات رضوی در اردبیل + عکس
کد خبر: 4061186
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱

چاپ 9 عنوان کتاب با موضوع گفتگو و مناظرات رضوی در اردبیل + عکس

مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره بین‌المللی علمی و پژوهشی گفتگو و مناظرات رضوی در اردبیل برگزار شد.

چاپ 9 عنوان کتاب با موضوع گفتگو و مناظرات رضوی در اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، عبدالله بحرالعلومی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، دهم خردادماه، از اختتامیه هفتمین جشنواره بین‌المللی علمی و پژوهشی گفتگو و مناظرات رضوی در اردبیل خبر داد و بیان کرد: بیش از هزار مقاله علمی در ادوار مختلف به رشته تحریر درآمده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه بیستمین جشنواره سراسری رضوی از بدو آغاز تاکنون بصورت ملی آغاز شده و استان اردبیل نیز همواره میزبان یکی از بخش‌های اصلی این جشنواره بوده است، گفت: استان اردبیل همواره نقش موثری در جشنواره ملی رضوی ایفا کرده و مورد تجلیل وزارت ارشاد و بنیاد امام رضا(ع) نیز قرار گرفته است.

وی به برگزاری چاووشی خوانی رضوی در سال‌های آغازین جشنواره رضوی اشاره کرد و افزود: قبل از آنکه شاهد برگزاری مناظرات و گفتگوی رضوی در استان اردبیل باشیم میزبان چاووشی‌خوانی رضوی بودیم که آن رویداد هنری و مذهبی نیز در نوع خود بی‌نظیر بود.

بحرالعلومی به تاریخچه برگزاری جشنواره علمی و پژوهشی گفتگو و مناظرات رضوی اشاره و تصریح کرد: این کار مهم با ابتکار نماینده ولی فقیه در استان شکل گرفته که وزانت علمی رویداد ملی و بین الملی جشنواره رضوی به استان اردبیل واگذار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، به استقبال محققان و پژوهشگران علوم اسلامی از کشورهای مختلف و مراکز علمی حوزه و دانشگاه سراسر کشور از این جشنوره علمی اشاره کرد و دامه داد: امروز شاهد برگزاری جشنواره علمی و پژوهشی مناظارات رضوی بصورت بین المللی هستیم.

وی به تشریح جزئیات هفتمین جشنواره علمی و پژوهشی گفتگو و مناظرات رضوی پرداخت و گفت: نتیجه برگزاری شش دوره گذشته چاپ و انتشار 9 عنوان کتاب و تولید بیش از هزار عنوان مقاله با شرکت بیش از دو هزار محقق و پژوهشگر داخلی و خارجی از افتخارات این همایش علمی است.

بحرالعلومی با بیان اینکه در دوره هفتم 110 مقاله علمی و پژوهشی از افغانستان، نیجریه و استان‌های تهران، آذربایجان شرقی و غربی، کرمانشاه، گیلان و اردبیل به دبیرخانه همایش ارسال شده بود، گفت: در نهایت 28 مقاله به مرحله نهایی راه یافتند.

انتهای پیام
captcha