تصویب قانون حمایت از حجاب در واشنگتن
کد خبر: 4061964
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۹

تصویب قانون حمایت از حجاب در واشنگتن

مسئولان یکی از شهرهای ایالت واشنگتن آمریکا قطعنامه‌ای در حمایت از پوشش حجاب و آزادی اجرای شعائر دینی به تصویب رساندند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از ماکیلتئوبیکن، شهر اسنومیش (Snohomish) در ایالت واشنگتن، به اتفاق آرا قطعنامه‌ای در حمایت از حق زنان برای داشتن حجاب و ترویج آزادی دینی به تصویب رساند.

در قطعنامه این شهرستان که روز چهارشنبه صادر شد، آمده است: سرکوب‌های اخیر و ادامه دار علیه حجاب یا لباس‌های دینی در کشورهای دیگر مانند هند و فرانسه با ارزش‌های آمریکایی و ارزش‌های شهرستان اسنومیش مغایرت دارد.

در ادامه قطعنامه تأکید شده است: مسلمانان آمریکایی در شهرستان اسنومیش، مانند سایر ساکنان، باید از آزادی انتخاب شخصی در مورد پوشش و پوشش مذهبی خود، از جمله انتخاب نوع پوشش یا عدم رعایت حجاب برخوردار باشند.

این قطعنامه اضافه کرد که علاوه بر حجاب، شهرستان اسنومیش از ساکنانی که پوشش مذهبی را انتخاب می‌کنند، اعم از حجاب مسلمانان، عمامه سیکها، کیپای یهودیان، لباس کاتولیک‌ها یا سایر روش‌های پوشش مذهبی، استقبال و حمایت می‌کند.

تصمیم شورای شهرستان اسنومیش پس از تصمیم مشابهی گرفته شد که توسط شورای شهر موکیلتئو (Mukilteo) در ماه آوریل به تصویب رسید. ریتز خان، عضو شورای شهر موکیلتئو، با حمایت از این تصمیم، از قطعنامه جدید برای احترام به حقوق مذهبی مردم تمجید کرد.

خان گفت: من خیلی خوشحالم. کسی نباید پوشش مذهبی را ممنوع کند. امیدوارم در همه جا این امر را رعایت کنند. اسلام حجاب را به عنوان یک قانون واجب می‌داند، نه فقط یک نماد مذهبی که وابستگی‌ دینی فرد را نشان می‌دهد.

آمار دقیقی از تعداد مسلمانان ساکن واشنگتن وجود ندارد. مرکز تحقیقات پیو تخمین زد که این جمعیت در سال 2014 کمتر از یک درصد از جمعیت ایالت (کمتر از 70 هزار نفر) بود. با این حال، شرکت تحقیقاتی دینار استاندارد حدود 80 هزار تا 100 هزار را در همان زمان تخمین زد.

انتهای پیام
captcha