خادمان قرآنی حرم بانوی کرامت با آیت‌الله سعیدی دیدار کردند + عکس
کد خبر: 4062778
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸

خادمان قرآنی حرم بانوی کرامت با آیت‌الله سعیدی دیدار کردند + عکس

دیدار صمیمی خادمان قرآنی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با آیت‌الله سعیدی، تولیت حرم مطهر بانوی کرامت هم‌زمان با ایام دهه کرامت برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد مشرف، مدیر معارف قرآن و عترت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س)به گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد مشرف، مدیر معارف قرآن و عترت آستان مقدس کریمه اهل‌ بیت(ع) شب گذشته، 17 خردادماه در دیدار صمیمی خادمان قرآنی حرم مطهر حضرت معصومه(س) با آیت‌الله سعیدی، تولیت حرم مطهر که در شبستان حضرت زهرا ا(س) برگزار شد، ضمن گرامیداشت دهه کرامت و میلاد باسعادت علی بن موسی‌الرضا(ع) و خیرمقدم به تمام خادمان قرآنی حرم کریمه اهل‌ بیت(ع)، خدمت به قرآن و اهل‌ بیت(ع) را توفیقی الهی دانست.

وی در ادامه به برنامه‌های قرآنی خادمان قرآنی حرم در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و ادامه داد: برنامه ترتیل‌خوانی از باشکوه‌ترین برنامه‌های قرآنی حرم مطهر فاطمه معصومه(س) است که مورد تحسین رهبر فرزانه انقلاب اسلامی نیز قرار گرفته است؛ این برنامه سرآغاز مجموعه برنامه‌های ترتیل‌خوانی رمضانیه در سراسر کشور بود.

مدیر معارف قرآن و عترت آستان مقدس بانوی کرامت، برنامه‌های چهارگانه ترتیل‌خوانی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در ماه مبارک رمضان را مورد توجه قرار داد و افزود: در ویژه‌برنامه ترتیل‌خوانی رمضانیه حرم مطهر، از ظرفیت ۴۶ نفر از قاریان ملی و بین‌المللی استفاده‌ شده است.

وی برنامه ترتیل‌خوانی بانوان را از دیگر برنامه‌های خادمان حرم در ماه مبارک رمضان توصیف کرد و گفت: این برنامه همه روزه از ساعت ۱۱ در شبستان نجمه خاتون برگزار شد؛ در این ویژه‌برنامه از ترتیل‌خوانی ۵۳ نفر از بانوان قرآنی از جمله ۲۱ نفر از مرتلین نوجوانان استفاده شد.

مشرف ذکر و تفسیر آیات قرآنی با حضور اساتید برجسته قرآنی حوزه‌های علمیه را از دیگر برنامه‌های رمضانیه دانست و بیان کرد: ویژه‌برنامه‌های عزاداری و مدیحه‌سرایی در ایام موالید و شهادت ماه مبارک رمضان برگزار شد.

وی افزود: یکی دیگر از برنامه‌های قرآنی خادمان حرم کریمه اهل‌ بیت(ع) برنامه ترتیل‌خوانی حافظان قرآن کریم بود که همه روزه در ماه مبارک رمضان و بعد از نماز صبح برپا و برنامه بسیار جذاب با حضور حافظان قرآن کریم و استقبال پرشور مردم شکل گرفت.

مدیر معارف قرآن و عترت آستان مقدس کریمه اهل‌ بیت(ع) با بیان اینکه جمعیت قابل‌ توجهی از زائران در برنامه ترتیل‌خوانی حافظان قرآن شرکت کردند، ادامه داد: در این برنامه از حضور جوانان قاری بهره‌مند شده، ترتیل‌خوانی جوانان و حافظان نوجوان با شور بیشتری برگزار شد.

وی با بیان اینکه ویژه‌برنامه ترتیل‌خوانی نوجوانان قرآنی در ماه مبارک رمضان در دو بخش قرائت نیم جزء و جُنگ معارفی برگزار شد، اظهار کرد: همه‌ روزه در ماه مبارک رمضان، بعد از ویژه‌برنامه‌های تلاوت و ترتیل قرآن کریم، حلقه‌های قرآنی با عنوان ضیافت نور شکل گرفت و زائران با حضور مرتلین از آموزش‌های قرآنی و مهارت‌هایی که از ناحیه استادان ارائه شد، بهره‌مند شدند.

مشرف برپایی ویژه‌برنامه مستقل خواهران قرآنی را مورد توجه قرار داد و ا کرد: خیمه ضیافت الهی در شب‌های ماه مبارک رمضان با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیره استان قم از دیگر برنامه‌های خادمان قرآنی حرم کریمه اهل‌بیت(س) در ماه مبارک رمضان بود.

وی در بخش پایانی سخنان خود ضمن اشاره به برنامه‌های پیش روی خادمان قرآنی حرم کریمه اهل‌بیت(س)، تصریح کرد: به مناسبت ایام دهه ولایت دو برنامه کرسی تلاوت فاطمی و بحث فرازخوانی ترتیل آیات ولایت به مناسبت ایام ولادت امیر‌المؤمنین علی(ع) برپا خواهد شد.

یادآور می‌شود، تلاوت آیاتی از قرآن توسط تعدادی از خادمان قرآنی حرم کریمه اهل بیت(ع) و بیان نظرات و دیدگاه‌های ایشان به‌منظور رشد و توسعه برنامه‌های قرآنی حرم، زینت‌بخش این مراسم بود.

انتهای پیام
captcha