درخواست گروه‌های اسلامی برای پایان دادن به اعتراضات علیه توهین به اسلام
کد خبر: 4064073
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۱

درخواست گروه‌های اسلامی برای پایان دادن به اعتراضات علیه توهین به اسلام

رهبران گروه‌های برجسته اسلامی و مساجد هند، امروز دوشنبه از مسلمانان خواستند تا به اعتراضات خود علیه اظهارات توهین‌آمیز دو تن از اعضای حزب ملی‌گرای حاکم در این کشور نسبت به پیامبر (ص) پایان دهند.

به گزارش خبرگزاری ایکنا، به نقل از ای بی سی، رهبران گروه‌های برجسته اسلامی و مساجد هند، امروز دوشنبه از مسلمانان خواستند تا به اعتراضات خود علیه اظهارات توهین‌آمیز دو تن از اعضای حزب ملی‌گرای حاکم در این کشور نسبت به پیامبر (ص) پایان دهند.

پس از آن که تظاهرات هفته گذشته به خشونت کشیده شد و در نتیجه دو نوجوان مسلمان کشته و بیش از 30 نفر زخمی شدند، پیامی مبنی بر اجتناب از تجمعات بزرگ منتشر شد.

مالک اسلم، یکی از اعضای برجسته جماعت اسلامی، در سخنانی پیرامون این موضوع گفت: مسلمانان وظیفه دارند وقتی به اسلام توهینی می‌شود، با یکدیگر متحد شوند، اما در عین حال حفظ صلح هم مهم است.

بر اساس این گزارش، در اوایل این ماه، دو تن از اعضای ارشد حزب بهاراتیا جاناتا به رهبری ناراندرا مودی، نخست وزیر، سخنانی توهین‌آمیز را علیه مسلمانان به زبان آوردند و در حالی که یک سخنگوی این حزب این، اظهارات توهین‌آمیز را در یک مناظره تلویزیونی مطرح کرده بود، سخنگوی دیگر این حزب هم اظهارات توهین‌آمیز دیگری را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد.

با شدت یافتن اعتراضات،‌ پلیس حداقل 400 معترض مسلمان را دستگیر کرد و ضمن اعمال قانون منع آمد و شد، ارائه خدمات اینترنت را نیز در برخی از نقاط به حالت تعلیق درآورد.

از سال 2014 و با به قدرت رسیدن حزب افراطی بهاراتیا جاناتا در هند،‌ مسلمانان این کشور نسبت به گذشته با مشکلات بیشتری مواجه شده و هندوهای افراطی به دفعات باعث ایجاد تنش‌هایی شده‌اند.

انتهای پیام
captcha