کمپین بنیاد زکات نیوزیلند برای افزایش آگاهی جامعه نسبت به نیازمندان
کد خبر: 4064739
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰

کمپین بنیاد زکات نیوزیلند برای افزایش آگاهی جامعه نسبت به نیازمندان

بنیاد ملی زکات نیوزلند برای خدمت به جمعیت رو به رشد مسلمانان این کشور راه اندازی شده است. این بنیاد برای افزایش آگاهی جامعه نسبت به نیازمندان کمپین‌های متعددی را در حال اجرا دارد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سلام گیت وی، بنیاد ملی زکات نیوزلند (NZF)  تقریباً یک دهه پس از تأسیس این سازمان بین‌المللی در استرالیا کار خود را آغاز کرده است.

این سازمان بر روی ارائه خدمات سرتاسری برای جامعه مسلمانان رو به رشد این کشور، به ویژه در زمینه دریافت زکات و توزیع آن بین نیازمندان متمرکز شده است.

NZF نیوزلند که تحت نظارت سازمان زکات بریتانیا است در پایان آوریل به صورت آزمایشی راه اندازی شد و در پایان ماه می رسما کار خود را آغاز کرد. این سازمان به سایر کشورهای دارای شورای ملی زکات شامل استرالیا، کانادا، سوئیس و هلند می‌پیوندد.

اسرار محمد، مدیر عامل NZF نیوزلند گفت که تأسیس این سازمان در این کشور بسیار دیر انجام شده است و NZF استرالیا تقریباً یک دهه پیش تأسیس شد. او گفت: وظیفه ما مانند همه کشورهای عضو NZF تقویت رکن سوم اسلام یعنی زکات در جامعه محلی است.

این امر از طریق پنج فعالیت کلیدی حاصل می‌شود: افزایش آگاهی نسبت به زکات؛ ارائه خدمات آموزشی متمرکز بر زکات؛ ارائه خدمات جامع و محلی برای محاسبه زکات؛ ارائه خدمات مدرن و کارآمد جمع‌آوری زکات با استفاده از آخرین راهکارهای فین‌تک و توزیع همراه با شفافیت و عزت در بین نیازمندان.

محمد گفت که NZF نیوزلند پرداخت‌های زکات و صدقات و همچنین درخواست‌های کمک در این زمینه را می‌پذیرد.

وی افزود: برای آگاهی و آموزش زکات، ما یک کمپین در رسانه‌های اجتماعی را راه اندازی می‌کنیم که هم پرداخت کنندگان و هم دریافت کنندگان زکات را هدف قرار می‌دهد. ما همچنین کمپین «آیا شما نیاز دارید یا کسی را که نیاز دارید می‌شناسید؟» راه‌اندازی خواهیم کرد. 

این سازمان در حال حاضر مشغول جذب کارمندان و داوطلبان است که در زمینه محاسبه و ارزیابی زکات آموزش خواهند دید و در زمینه ارائه خدمات جامع زکات محلی با سایر نهادهای NZF همکاری خواهند کرد.

محمد ادامه داد: ما در حال کار با همکاران در NZF استرالیا و NZF بنیاد بین‌المللی زکات هستیم تا در ابتدا سیستم‌ها و فرآیندهایی را که در طول 10 سال توسعه یافته و در اروپا، آمریکای شمالی و استرالیا آزمایش شده‌اند، پیاده‌سازی کنیم و سپس آن‌ها را متناسب با شرایط نیوزلند بومی‌سازی نماییم.

به گفته محمد، بزرگترین چالش NZF نیوزلند متقاعد کردن جامعه مسلمان این کشور مبنی بر وجود افراد نیازمند محلی است.

او گفت: ما از سوی فعالان این عرصه در استرالیا، بریتانیا، کانادا، هلند و سوئیس تشویق می‌شویم. در آنجا دیگر بحث در مورد دریافت‌کنندگان زکات نیست، بلکه بیشتر بر سر این است که چه درصدی از زکات باید در داخل و خارج از کشور خرج شود.

طبق گزارش سازمان پیو، مسلمانان حدود 1 درصد از جمعیت 5 میلیون نفری نیوزلند را تشکیل می‌دهند. انتظار می‌رود با افزایش مهاجرت و زاد و ولد، این رقم تا سال 2050 به 3 درصد برسد. 

انتهای پیام
captcha