رسانه‌ها در تبیین حقوق بشر آمریکایی اقدام کنند
کد خبر: 4066390
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴

رسانه‌ها در تبیین حقوق بشر آمریکایی اقدام کنند

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه حقوق بشر و دموکراسی از نظر آمریکا و غرب زمانی درست است که در اختیار آن‌ها قرار دارد و زمانی که آن را در اختیار نداشته باشند شروع به حلمه و ترور و توطئه می‌کنند، گفت: همه‌ ما به‌ویژه اصحاب رسانه‌ها وظیفه داریم حقوق بشر آمریکایی را تبیین کنیم.

حسین انجم‌شعاع رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حسین انجم‌شعاع، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان، امروز، ۴ تیرماه در نشست خبری که به مناسبت بزرگداشت هفتم تیرماه، سالگرد شهادت آیت‌الله بهشتی و هفته افشای حقوق بشر آمریکا برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهدا بیان کرد: ۶ تا ۱۲ تیرماه به‌عنوان هفته افشای حقوق بشر آمریکا نام گذاری شده است.

وی ادامه داد: یکی از راه‌هایی که دشمنان انقلاب پس از پیروزی انقلاب برای رسیدن به اهداف شوم خود پیش گرفتند ترور شخصیت‌های انقلابی، تراز اول و تأثیرگذار نظام جمهوری اسلامی بود و فکر می‌کردند با این اقدام نظام جمهوری اسلامی سقوط می‌کند اما جمهوری اسلامی نه تنها سقوط نکرد بلکه سبب بیداری ملت و هوشیاری مردم شد که به فتنه‌ها و توطئه‌های دشمن پی بردند.

انجم‌شعاع با بیان اینکه وجود رهبری مقتدر و الهی و مردم شجاع و همیشه در صحنه سبب شد دشمنان به اهداف خود نرسند، افزود: هدف ملت ایران از انقلاب حاکمیت اسلام و اسقلال کشور و از بین بردن ظلم و استعمار بود. حیثیت مردم ایران به‌ویژه در زمان پهلوی از بین رفته بود اما گروهی با حمایت آمریکا و غرب در ابتدا می‌خواستند مسیر انقلاب را منحرف کنند تا نگذراند به اهداف خود برسد لذا به فکر توطئه و ترور شخصیت‌های بزرگ بودند.

وی در ادامه در توصیف شهید بهشتی افزود: شهید آیت‌الله بهشتی یکی از شخصیت‌ها تراز اول نظام بود و از نظر علمی و معنوی شخصیتی بی‌نظیر در عصر ما بود؛ دشمنان بزرگی او را به خوبی شناخته بودند به همین دلیل ابتدا ایشان را از نظر شخصیتی ترور کردند تا مردم نسبت به او اعتماد نداشته باشند و این ترور شخصیتی به اندازه‌ای بود که امام راحل پس از شهادت دکتر بهشتی بیان کردند شهادت در مقابل مظلومیت این شهید ناچیز بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه یکی از اقدامات شهید بهشتی بنیانگذاری قوه قضاییه بر اساس احکام دینی و اسلامی بود، ادامه داد: شهید بهشتی نقش مهمی در تدوین قانون اساسی داشت.

وی با اشاره به ترور یاران امام و انقلاب توسط منافقین و کسانی که با سرویس‌های جاسوسی غرب در ارتباط بودند، افزود: دشمنان نمی‌توانستند بپذیرند مردم ایران کشور خود را اداره کنند بنابراین شخصیت‌های تراز اول جمهوری اسلامی و ۱۷ هزار نفر از مردم ما را به شهادت رساندند و امروز خود را مدافع حقوق بشر می‌دانند.

انجم‌شعاع با اشاره اقدامات تروریستی اوایل انقلاب به‌ویژه در طول یک هفته افزود: آمریکا یا به صورت مستقیم مانند حمله به هواپیمای مسافربری ایران در خلیج فارس یا به صورت غیر مستقیم مانند حمایت از صدام در جنگ تحمیلی این اقدامات تروریستی را انجام می‌داد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: همه‌ ما به‌ویژه اصحاب رسانه وظیفه داریم حقوق بشر آمریکایی را تبیین کنیم زیرا آمریکا و غرب از ابتدای انقلاب روز به روز با فشار حداکثری در زمینه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، تحریم و... تلاش دارند مردم ایران را از مسیر خود بازگردانند.

انجم‌شعاع با بیان اینکه دشمنان نمی‌توانند ایران را مستقل و قدرتمند ببینند، افزود: حقوق بشر و دموکراسی از نظر آمریکا و غرب زمانی درست است که در اختیار آن‌ها قرار دارد و زمانی که آن را در اختیار نداشته باشند شروع به حلمه و ترور و توطئه می‌کنند و با وارونه جلوه دادن حقیقت خود را حامی حقوق بشر اعلام می‌کنند؛ بنابراین همه‌ ما باید تلاش کنیم چهره واقعی آمریکا را به مردم نشان دهیم.

وی به برنامه‌های هفته افشای حقوق بشر آمریکا پرداخت و گفت: برگزاری ویژه‌ برنامه یاد یاران در تاریخ ۶ تیرماه در گلزار شهدای کرمان ساعت 21، برگزاری وبینار در تداوم انقلاب، برگزاری کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها، برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای ۷ تیر در جوار شهدای گمنام دانشگاه چمران، برگزاری مسابقه دانش‌آموزی، برگزاری مراسم مردمی بزرگداشت شهدای ۷ تیر در مسجد قائم و مسجد امام محمدباقر(ع) شهر کرمان، برپایی نمایشگاه عکس، تبلیغات و فضاسازی محیطی، اجرای پویش جنایات آمریکا و استکبار جهانی و... از مهمترین این برنامه‌ها است.

 

انتهای پیام
captcha