جنایت‌های امریکا در هفته دوم تیرماه چهره واقعی‌اش را نمایان کرد
کد خبر: 4067012
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵

جنایت‌های امریکا در هفته دوم تیرماه چهره واقعی‌اش را نمایان کرد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان گفت: جنایت‌های امریکا در هفته دوم تیرماه به خواست خدا هیچ نتیجه‌ای نداشت جز اینکه چهره واقعی امریکا و ایادی آن را نمایان کرد.

مجید صفدریان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدانبه گزارش ایکنا از همدان، مجید صفدریان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان، امروز ششم تیرماه در اجتماع منتخبین پیشکسوتان و پیام‌آوران ایثار در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی اظهار کرد: در سال ۱۳۶۰ منافقین کوردل به نیابت از آمریکای جنایتکار اقدام به سوءقصد نافرجامی برای ترور رهبر معظم انقلاب کردند که به خواست خدا هیچ نتیجه‌ای نداشت جز اینکه چهره واقعی امریکا و ایادی آن را نمایان کرد.

وی افزود: روز به روز گستره زعامت و رهبری مقام معظم رهبری در کل دنیا به ویژه در جبهه مقاومت رو به گسترش است.

صفدریان بیان کرد: این اقدام تروریستی و جنایات دیگر که در هفته دوم تیرماه اتفاق افتاده نوع جنایت آن به گونه‌ای است که در قوانین بین‌الملل هم به عنوان جنایت نام‌گذاری شده است، از جمله ترور مقام معظم رهبری، شهادت دکتر بهشتی، به شهادت رساندن آیت‌الله صدوقی، بمباران شیمایی سردشت، حمله به هواپیمای مسافربری ۶۵۵ هواپیمایی که دست‌آویزی برای افشای حقوق بشر آمریکایی است اما با وجود همه این اقدامات، امریکا همچنان ادعای رعایت حقوق بشر را دارد.

وی ابراز کرد: هر روایتی که راویان دفاع مقدس انجام می‌دهند یک جنبه ایثارگری و فداکاری رزمندگان و ایثارگران را نشان می‌دهد یک جنبه هم میزان و نوع جنایت این مجرمان را به عرصه نمایش می‌گذارد.

صفدریان با اشاره به برنامه‎‌های هفته افشای حقوق بشر امریکایی در همدان به اجرای بیش از 20 عنوان برنامه در استان اشاره کرد و اظهار کرد: امروز ششم تیرماه همزمان با اولین روز هفته افشای حقوق بشر آمریکایی اجتماع منتخبین پیشکسوتان و پیام‌آوران ایثار برگزار شد، فردا هفتم تیرماه نیز در نهاوند یادبودی برای آیت‌الله حیدری یکی از شهدای هفتم تیر که از اهالی نهاوند است و تنها شهید غرب کشور در این ماجراست برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: شب هشتم تیر نیز با حضور آیت‌الله مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ملایر مراسمی برگزار می‌شود. همچنین در روز هشتم تیرماه در مسجد مهدیه همدان با حضور آیت‌الله سعیدی شاهرودی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا برگزار می‌شود.

صفدریان در پایان گفت: مجموعه پیام‌آوران ایثار یک موسسه مردمی است که راویانی از دفاع مقدس در آن فعالیت می‌کنند که این موسسه در سال ۹۵ در همدان تأسیس شد، این مجموعه در ۴ سال به عنوان رتبه برتر کشوری معرفی شد. در صورتی‌که راهیان نور سوریه و عراق راه بیفتد از افراد مسلط به زبان‌های خارجی برای روایت گری استفاده خواهد شد.

محمد گودرزی، از راویان موسسه پیام‌آوران ایثار نیز در این مراسم اظهار کرد: آیت‌الله بهشتی بعد از کودتای نافرجام نوژه گفت «امریکا از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر»، نام‌گذاری این هفته به نام افشای حقوق بشر آمریکایی یک عنوان به جا است تا هژمونی این جنایات شکسته شود.

وی با بیان اینکه آتش‌ زدن پرچم امریکا و دادن شعار مرگ بر امریکا را برخی برهم زدن قوانین بین‌المللی می دانند، توضیح داد: رنگ‌های پرچم امریکا که رنگ سفید نماد صلح، رنگ قرمز نماد شجاعت و رنگ آبی مظهر شجاعت و عدالت است، درصورتی که این سرزمین در ابتدا با تصاحب از سرخ‌پوستان آمریکایی به دست آمده است، کشوری که تا قرن ۱۹ برده‌داری در آن رسمی بوده است کشوری که آزادی را حمل سلاح آزاد در بین مردم می‌داند خود نقض کننده رنگ‌های این پرچم است.

گودرزی گفت: کشوری با ایجاد زمینه‌های اختلاف در مردم کشورهای دیگر و با ایجاد زمینه فروش اسلحه که یک بعد اقتصادی برای امریکا دارد، در این صورت برافراشتن این پرچم است که توهین محسوب می‌شود نه آتش زدن آن، در دادگاه‌های امریکا آتش زدن پرچم جرم نیست بلکه اقدامی در رساندن اعتراض به روش حاکمیت است.

وی یادآور شد: خاورمیانه که به واسطه غنای معادن آن می‌تواند تمام مردم دنیا را تأمین کند و یک سیره زندگی شرافتمندانه را به بار بیاورد، چرا نباید بدون جنگ به سر ببرد. وقتی تاریخ را می‌خوانیم استعمار اندونزی، عراق سوریه، فلسطین و یمن و بوسنی... و ردی از امکریکا در تمام این جنایات را می‌بینیم آیا نباید پرچم امریکا را آتش زد و به آنها مرگ فرستاد.

گودرزی گفت: ما از مرگ‌ بر نظام سلطه‌ای می‌گوییم که یک سوم سرمایه دنیا را دارد در حالی که جمعیت او ۴ درصد کل دنیاست، سرمایه‌هایی که از سایر کشورهای دیگر غصب کرده است، البته چگونه مرگ بر امریکا گفتن بسیار مهم است، این مرگ گفتن با جدل نباید باشد چراکه واقعیت‌ها در جدل درست بیان نمی‌شود.

انتهای پیام
captcha