مرکز استانداردسازی و صدور گواهی حلال در ارمنستان راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 4067187
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷

مرکز استانداردسازی و صدور گواهی حلال در ارمنستان راه‌اندازی می‌شود

مرکز بین‌المللی استانداردسازی و صدور گواهینامه حلال برای تقویت روند صادرات ارمنستان در این کشور ایجاد می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از آرمن پرس، دولت ارمنستان قصد دارد به منظور تقویت روند صادرات این کشور به کشورهای مسلمان، مرکز بین‌المللی استانداردسازی و صدور گواهینامه حلال (The International Center for Standardization and Certification “HALAL”) تأسیس کند.

 جمعی از متخصصان صنعت حلال این کشور با نمایندگان جامعه تجاری ارمنستان در وزارت اقتصاد دیدار کردند.

ژانا زاکاریان، رئیس بخش توسعه زیرساخت‌های کیفیت در وزارت اقتصاد ارمنستان در این دیدار گفت: همکاری با این مرکز به تولیدکنندگان داخلی فرصتی برای صادرات به بازارهای شرقی و داشتن شرکای جدید می‌دهد.

این مرکز، صدور گواهینامه محصولات و خدمات را از جمله برای تجارت و مواد غذایی عمومی انجام می‌دهد.

آیدار گازیزوف، مدیر کل ICSC HALAL گفت: این گواهینامه برای فرآورده‌های گوشتی، مرغ، ماهی، شیر، محصولات لبنی، نان، شیرینی، افزودنی‌های غذایی، سایر مواد غذایی، بهداشت و عطر، لوازم آرایشی، گردشگری، خدمات زیبایی، آرایشگری، تناسب اندام و خدمات حمل و نقل ارائه خواهد شد.

مرکز HALAL یک نهاد صدور گواهینامه پیشرو در روسیه و خارج از کشور است. این مرکز از سال 2002 فعالیت می‌کند و پیش از این با تولیدکنندگان روسیه، بلاروس و قزاقستان همکاری‌های مشترک داشته است. در حال حاضر بیش از 40 شرکت از طریق این مرکز تولیدات خود را به کشورهای خاورمیانه از جمله امارات متحده عربی، قطر، بحرین، اردن، عربستان سعودی، ایران صادر می‌کنند.

انتهای پیام
captcha