آغاز کلاس‌های قرآن تابستانه کودکان در مساجد ترکیه
کد خبر: 4067230
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۲

آغاز کلاس‌های قرآن تابستانه کودکان در مساجد ترکیه

ریاست امور دینی ترکیه مراسم آغاز کلاس‌های تابستانه قرآن کریم ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان را برگزار کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری ترکیه، ریاست امور دینی ترکیه از آغاز دوره‌های تابستانه قرآن کریم برای کودکان و نوجوانان در مساجد سراسر ترکیه با حضور صدها هزار شرکت‌کننده نوجوان و جوان خبر داد.

به همین مناسبت مراسم افتتاحیه دوره‌های تابستانی قرآن ترکیه در سال 2022 در شهر مانیسا در غرب ترکیه با حضور علی ارباش، رئیس سازمان امور دینی ترکیه، مصطفی سویکوک، مفتی استان مانیسا و یاشار کارادنیز، استاندار این استان و تعدادی از معلمان دوره‌های قرآن کریم، برخی از خانواده‌های دانش‌آموزان و شهروندان برگزار شد.

ارباش در این مراسم قرآن را بزرگترین معجزه الهی بر روی زمین توصیف کرد و گفـت: خداوند قرآن را نازل کرد تا مردم از تاریکی به سمت نور بروند. این کتاب مقدس منبع اصلی برترین دین خدا یعنی اسلام است.

رئیس سازمان امور دینی ترکیه با استناد به حدیثی از پیامبر(ص) «خيركم من تعلم القرآن وعلمه»(بهترین شما کسی است که قرآن را یاد بگیرد و به دیگران بیاموزد)، گفت: حافظ قرآن کریم مورد ستایش خداوند متعال است، ما در مساجد خود پذیرای فرزندانمان و منتظر آنها هستیم.

شور کودکانه در مساجد ترکیه 

وی افزود: در دوره تابستانی حفظ قرآن، مساجد با صوت قرآن بچه‌ها شور و حال خاصی پیدا می‌کند و ما همیشه در طول سال در تعطیلات آخر هفته پذیرای فرزندانمان در مساجد هستیم تا آموخته‌های خود را فراموش نکنند.

علی ارباش ادامه داد: دوره‌های قرآنی ما فرصت بسیار ارزشمندی برای کودکان است که با بینش و به‌کارگیری ارزش‌ها و اصول دین، راه خیر، زیبایی و حقیقت را بیاموزند و عقل و دل خود را با قرآن سیر کنند.

در همین راستا ریاست امور دینی ترکیه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: دوره‌های تابستانی آموزش قرآن کریم بر اساس گروه‌های سنی و در یک ترم تحصیلی از تاریخ 27 ژوئن تا 26 آگوست 2022 برگزار می‌شود. این دوره‌ها بر اساس گروه‌های سنی 4 تا 6 سال، 6 تا 14 سال و 14 تا 22 سال برگزار می‌شود.

علی ارباش، رئیس امور دینی ترکیه در مراسم تجلیل از فارغ‌التحصیلان قرآن و علوم اسلامی مدارس علوم دینی هم که تقریباً هر هفته در استان‌های مختلف این کشور برگزار می‌شود، حضور می‌یابد.

بیش از 8 هزار ترکیه‌ای یک‌ساله حافظ کل شدند

رسانه‌های محلی ترکیه گزارش دادند که تعداد کل حافظان جدید قرآن در ترکیه طی یک سال 8695 دانش‌آموز بوده است که در آزمون حفظ کل موفق به کسب اجازه‌نامه حفظ قرآن از ریاست امور دینی ترکیه شدند.

همچنین بیش از 73 هزار دانش‌آموز در طول سال تحصیلی 2021-2022 آموزش حفظ قرآن را در 1704 دوره قرآنی در سراسر ترکیه دریافت کردند.

انتهای پیام
captcha