طرح توسعه و به‌سازی مساجد اهل بیت(ع) در مصر
کد خبر: 4067437
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۵

طرح توسعه و به‌سازی مساجد اهل بیت(ع) در مصر

نهاد خیریه توسعه مساجد در مصر از طرح مرمت و به‌سازی 9 مسجد اهل بیت(ع) در این کشور خبر داد.

بازسازی مساجد شیعیان در مصر

به گزارش ایکنا به نقل از الدستور، محمد الشهاوی، رئیس اجرایی نهاد توسعه مساجد، در مصر اظهار کرد: این مؤسسه یک نهاد خیریه و غیردولتی است که در سال 2019 با همکاری وزارت اوقاف مصر و با هدف بازسازی، توسعه و افزایش کارایی مساجد اهل بیت(ع) تأسیس شد و به دلیل شیوع کرونا و توقف و تعطیلی مساجد، فعالیت خود را از اواخر 2021 از سر گرفت.

او با بیان اینکه نهاد توسعه مساجد کار خود را با مسجد امام حسین(ع) آغاز کرد، گفت: این نهاد 150 میلیون پوند را به بازسازی همه بخش‌های مسجد اعم از کف، دیوار، سقف و نیز نوسازی تمام سیستم‌های مسجد شامل برق، آب، تهویه مطبوع، سیستم‌ نظارت با دوربین، سیستم‌ هشدار و اطفای حریق اختصاص داده است.

مسجد امام حسین(ع) در قاهره

الشهاوی ادامه داد: با اتمام عملیات عمرانی مسجد امام حسین(ع) کار حفظ، نگهداری و نظافت این مسجد هم به عهده نهاد توسعه مساجد است و این کار با استفاده از روش‌های مدرن، پیشرفته و حرفه‌ای برای کنترل سیستم‌ها و امکانات مسجد و به‌کارگیری بالاترین استانداردهای بهداشتی موجود در جهان، که به محدود کردن شیوع اپیدمی‌ها، بیماری‌ها و حفظ سلامت عمومی کمک می‌کند، انجام می‌شود.

او با بیان اینکه مؤسسه مساجد برنامه خود را در آغاز سال 2022 برای توسعه 9 مسجد اهل بیت(ع) تدوین کرده است، گفت: این مساجد شامل مسجد الحسين، سيدة فاطمة دخت نبی، سيدة رقية، سيدة سُكَينة، سيدة حورية در بنی سویف، سيد على زين‌العابدين، سيدة زينب، سيدة نفيسة و سيدأحمد البدوى در طنطا است. ماهیت کار مؤسسه مساجد، توسعه، نگهداری، نظافت و امنیت است.

اتمام عملیات بازسازی مسجد امام حسین(ع) در مصر

دولت مصر در سال‌های اخیر برنامه کلانی را برای مراسم و بازسازی حرم‌ها و مساجد منسوب به اهل‌بیت(ع) در این کشور اجرا کرده است.

مسجد امام حسین(ع) بزرگ‌ترین این مساجد بوده و قدمت آن به قرن ششم هجری می‌رسد؛ بنا به روایتی این مسجد محل دفن سر مطهر امام حسین(ع) است. مسجد امام حسین(ع) یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مساجد جهان اسلام و مصر بوده که کرسی تلاوت قاریان بزرگ و صاحب سبک محسوب می‌شود.

رئیس‌جمهور عبدالفتاح السیسی چندی پیش پس از اتمام کار بازسازی، مسجد امام حسین(ع) در قاهره را افتتاح کرد.

انتهای پیام
captcha