قوانینی که ضمانت اجرایی ندارند، اما بر مردم جهان حاکمند
کد خبر: 4068175
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۷
به بهانه روز افشای حقوق بشر آمریکایی

قوانینی که ضمانت اجرایی ندارند، اما بر مردم جهان حاکمند

دبیر بیانیه گام دوم انقلاب دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: ایراد اساسی میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی این است که این قانون دست‌نویس بشری ضمانت اجرایی ندارد، چراکه قانون‌گذار در این موارد خود ذی‌نفع است و زمانی که منافعش را در خطر ببیند در اجرای قانون دچار تبعیض و تناقض می‌شود.

حجت‌الاسلام سید رضا هاشمی، دبیر بیانیه گام دوم انقلاب دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبیحجت‌الاسلام سید‌رضا هاشمی، دبیر بیانیه گام دوم انقلاب دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در جهان برای احترام و رعایت حقوق انسان به‌عنوان یک موجود اجتماعی مجامع و قوانین متعددی مانند سازمان‌های بین‌المللی یا اعلامیه جهانی حقوق بشر یا میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی قرار داده شده است که در راستای حمایت از حقوق انسان‌ها نوشته شده؛ اما تمامی این قوانین و مجامع دو ایراد اساسی دارد.

وی افزود: ایراد اساسی اول این جوامع و قوانین این است که قانون‌گذاران اهمیت و شایستگی این کار را دارا نیستند، چراکه حقوق انسان به‌عنوان یک مخلوق که خالق نامحدود او را خلق کرده است در حیطه اختیارات و اهمیت و شایستگی‌های انسان و بشر مادی محدود نیست؛ بلکه از سوی خود خدای خالق نامحدود باید قانونگذاری زندگی انسان دیده شود تا جامع باشد، ولی وقتی یک انسان محدود می‌خواهد برای انسان قانونی تعیین کند دچار نقص‌های فراوانی می‌شود.

وی ادامه داد: ایراد اساسی دوم در این قوانین این است که این قانون دست‌نویس بشری ضمانت اجرایی ندارد، چراکه قانون‌گذار در این موارد خود ذی‌نفع است و زمانی که منافعش را در خطر ببیند در اجرای قانون دچار تبعیض و تناقض می‌شود؛ همان امری که ما امروز در جهان شاهد آن هستیم چراکه مدعیان اجرای حقوق بشر منافع خود را در اجرای کامل این قوانین نمی‌دانند.

دبیر بیانیه گام دوم انقلاب دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی افزود: به‌عنوان مثال کودکان در یمن، فلسطین و سوریه و کشورهای دیگر با بدترین روش ممکن کشته می‌شوند، اما از این جامعه مدعی حقوق بشر و کودکان صدایی به گوش نمی‌رسد، اما اگر این اتفاق در کشور و شهروندان دیگری مانند اوکراین رخ دهد شاهد بازتاب‌های رسانه‌ای در مورد نادیده گرفتن حقوق انسان‌ها هستیم.

هاشمی با بیان اینکه باید گفت هنگامی که بحث از حقوق بشر است، چرا این حقوق برای همه یکسان نیست، افزود: برای همین است که وقتی یک بشر محدود با نگاه ظاهری مدعی دفاع از حقوق انسان می‌شود تبعیض‌ رخ می‌دهد و در حقیقت منافع استبدادی و استعماری غرب برای دفاع از حقوق بشر شایستگی ندارد.

وی با اشاره به دلایل نامگذاری این هفته، تصریح کرد: نامگذاری هفته افشای حقوق بشر آمریکایی از سوی مقام معظم رهبری صورت گرفت و از ششم تا دوازدهم تیرماه به این عنوان اختصاص دارد که همچون یک فرصت است به این دلیل که با گوشه‌ای از جنایات این مدعیان دروغین دفاع از حقوق بشر آشنا شویم.

دبیر بیانیه گام دوم انقلاب دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه اگر مدعیان حقوق بشر قصد دارند حقوق بشر آمریکایی را بسنجند، به تاریخ ایران نگاهی بیندازند تا جنایات فجیح آمریکا را ببینند، افزود: آمریکا کشوری است که در طول مدت ۲۳۹ سال از حیاتش ۲۲۲ مورد جنگ، تجاوز و مداخله نظامی داشته است.

وی یادآور شد: همه این موارد ما را محتاج ظهور می‌کند چراکه با ظهور امام زمان‌(عج) عدالت گستری و عدل در جهان حکم فرما شده، قوانین الهی پیاده می‌شوند و اصل اساسی موجودیت انسان به‌عنوان برترین مخلوق خداوند آشکار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha